OT Gerbilutställning
Den 17:e september är det gerbilutställning på Grans naturbruksskola i Öjebyn!
Alla är välkomna att dleta eller komma dit för att titta!
Mer info finns på den bifogade reklamlappen (som ni för övrigt gärna får sätta upp i erat område om ni vill)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Vad är en gerbil?
jag tor det är en liten mus som är pigg o rätt söt. men kan ha fel :)

Aha dom är ju jättesöta
Kul :) Skulle vara spännande att veta hur man bedömmer så små varelser.

#5 Jag har varit på lite olika gnagarutställningar. Minns inte riktigt vad som ger poäng hos gerbilerna. Huvudform, tyngd, päls mm. skulle jag tro.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Så söta anne

Jag gillar att de inte har nakna svansar :P
Med Vänliga hälsningar
Jätte fina är dom :) sover dessa lite på natten? för jag tänker på hamster springer ju i sitt hjul nätterna igenom o skrammlar :D Dessa har jag hört ska vara mer aktiva på dagen o roligare att ha, brukar vara snälla o ganska lättskötta. stämmer det. Iaf hoppas att det går bra för er som ställer ut era små möss :)

#10 dessa är aktiva både stunder på dagen och stunder på natten, de ska dessutom absolut inte ha något springhjul då det är stor riska att de skadar både ryggen och svansen i sådana.
Finns massor info om denna djurart på http://gerbiler.ifokus.se/
_**/Mvh Anne

Måste flika in med att jag är pälsdjursallergiker men jag tål hundar och gerbiler. Vet inte om de bruka funka för allergiker, men för mig gör de det.
Med Vänliga hälsningar

#12 Att man är allergisk mot en sorts päls behöver inte betyda att man är allergisk mot alla, vet många som inte tål katter men inte har problem med varken hund eller häst tex.
_**/Mvh Anne