Hur fann du DIN hund?
Gäller det bara blandisen så var det husse som hittade matte,och matte hittade Spike som bor med husse och blev kär
Jag hade precis varit tvungen att avliva min underbara Schäfertik,och hade tänkt skaffa en ny av samma ras ganska snart. Vad jag inte hade räknat med var att min grannes hund skulle få Valpar mitt i sökandet efter hund. När han en dag kommer ut med 3 st Valpar i en skokartong och visar mig vad tiken fått under natten kände jag förtvivlan över de små. Den första jag såg var en brun,långhårig valp som var dubbelt så stor som de andra. Detta var INTE ett bra hem för några djur. När jag sen fick höra att min syster bokat en valp(utan att säga nått!) så var jag inte sen att haka på. Har inte ångrat en sekund att jag köpte denne bjässe istället för det jag egentligen var ute efter. 
Mischa på bild i inlägg ett.
Blandraser i Fokus.

Såg annonsen här inne och blev kär i hennes blå ögon. Sen fick jag fundera en hel del på om jag hade tid och pengar för en hund. Fick prata med föreningen, prata med jourhemmet och kom snabbt fram till att det inte bara var kärlek vid första ögonkast utan faktiskt en hund som passade mig perfekt. Och det beslutet har jag inte behövt ångra en sekund, hon är underbar!

Jag var hos min syster (PillanN) och ute på gården med barnen då minstingen sprang fram till hagen med Valpar på grannens gård och då kunde jag inte längre låtabli att gå och titta på dem. Den första jag såg var en stor hkorthårig hane som var överlycklig att se mig. Jag älskar alla Valpar och har svårt att välja, men var inte ute efter någon just då för jag hade en pigg gammal labbehane redan, kikade lite på valparna men bestämde att NEJ jag skulle INTE ha någon, ville ju ha en hund att gå på utställning med.
Ett par dagar senare så var jag hos min syster igen (var där nästa alla dagar) och då började det åska, grannen hade valparna ute i hagen och hade åkt hemifrån och lämnat sin gamla mamma ensam med valparna
Hon klarade inte av att bära in dem så jag erbjöd min hjälp som hon blev väldigt glad för.
Då jag bar in valparna i köket där de tydligen bodde så viste jag inte om jag skulle gråta eller kräkas, det var skit bokstavligen över allt, den inredning som skulle vara vit var brun/svart av skit nästan ända upp till taket, det såg ut precis som det värsta ni sett på Djurpoliserna på TV 
Dagen efter var valparna ute i hagen igen och jag gick fram för att kolla lite mer på dem och ge dem vatten (stod mitt i solen utan vatten!). Frågade ägaren lite om pris och sånt och han sa att han skulle ha 4500kr/valp men att han sett mig med min hund och jag skulle kunna få en för 1000kr uppdelat i 2 avbetalningar eftersom jag levde på CSN. Vid det laget hade jag hunnit fastna för 2 av valparna som stod ut ur mängden den ena var en liten tik som hade teckning som en dobermann den andra var en stor hane med lite mer päls än de andra.
Tillslut så bestämde jag mig för den lilla tiken som hette och fortfarande heter Velvet.
Jag vet inte hur många gånger jag kom till uppfödaren för att få betela för valpen som jag hade fått ta med hem trots att jag inte betalat ännu, men han sa alltid bara att jag skulle köpa något till hunden istället, så hon blev gratis i inköp.
Jag har inte ångrat mitt val av hund en enda sekund under dessa 3 år som jag haft henne även om det varit mycket jobb med henne.
Är bara ledsen för att jag inte kunde rädda alla valparna 
Denna bild är på Velvet tillsammans med min labbehane, då hade hon varit hos mig några dagar.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

5,hahaha som sagt dom är så olika som 2 kullsyskon kan bli
,men fina

#6 Likeheterna ser man mer då man ser deras beteenden
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Jag har haft flera hundar tidigare och hade bestämt mig att inte skaffa någon mer hund.
Men.. när den här killen av olika anledningar inte kunde bo kvar i sin familj ändrades planerna. Vi har nu haft denna glädjespridare hos oss i 1 1/2 år och jag kan inte tänka mig tillvaron utan honom. Han är den mest speciella hund jag någonsin haft, otroligt tillgiven och förståndig.
Zabelle
7,ja det kan jag tro….men det är så otroligt att dom är så olika
Vi var iväg och kolla på 2 foderhundar. Balnd dom 7 hundarna fanns det en naken lite kille som stog ut. Visade sig att han var till salu för dottern vill ha en dator. Vi sa att vi skulle höra av oss för foderhundarna men när vi åkte och satt där i bilden så snurrade bara tankarna om lilla Qenta. Så jag och min syster tjade på mamma att vi kunde köpa han. Visst blev det så. Vi ringde direkt och sa att vi ville ha han. Veckan efter så åkte vi dit och hemtade han. Han är bara så go :*
Så jag letade runt lite, men efter jag pratat med min underbara vän Nikkis här på iFokus så fick jag en hund av henne och hennes mamma.
Jag är skyldig Nikkis en massa nu för hon gav mig denna lilla tjej, som är precis vad jag ville ha och behövde!
Det är min första småhund och jag var väl lite skeptisk i början, men oj..
_
Tack igen, Nikkis._ 

Jag satt och tittade på "gulliga djur" på blocket och fick syn på Prillan. Tänkte direkt att Den hunden ska jag ha! Jag ringde och det hade ringt flera personer på just lilla Prillan. Jag skyndade mig att komma först dit för att kolla på henne, och där var hon. Min lilla Prilla! De fastnade för mig och jag fastnade för Prillan så jag fick köpa henne och de var jättenöjda.
Prillan hette Nova först men fick byta namn eftersom jag känner 2 andra djur och en människa som heter Nova.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Vi hade bestämt oss för att ta hand om en bekants hund, en storpudel, som omplacering. Men de backade och efter lite funderande så hittade jag Emil på blocket. Vi vlle ha en renrasigpudel eg, men Emil var oemotståndlig och jag är så glad för att jag fann honom. Han passar oss så bra, framåt, glad, pigg och jätteduktig på att lära sig saker.
Vi skulle inte ha någon hund alls, men sambon har i 10 års tid sagt att han SKA ha en dobermann. Jag har sagt att det ska vi INTE. Han började titta runt på olika annonser mer & mer, och Lördagen den 18 April skulle vi precis åka till hans pappa som fyllde år. Min bror ringde och sa att det fanns en dobermann/schäfer som behövde ett hem akut. Det va t.o.m jag själv som ringde omplaceringshemmet och 3 timmar senare började våran resa på 60 mil, utan att ens ha sett hunden på bild. Vi var framme runt 20 på kvällen och stannade bara till och hälsade på Zappa, sen åkte vi till brorsan med fam, och sov över där. Dagen efter hämtade vi upp honom och det var det absolut bästa beslut vi gjort, Vilken hund
. Han hoppade in i bilen och var lugn hela 60 mil hem. Vi har inte behövt lära honom något, förutom svenska
. Han kommer från Danmark, men befann sig i Sverige när vi tog över honom. Nu kör vi Dansk/Svenska kommandon till honom.
Ringde på många annonser men ångra mig alltid i sista stund. Ville ha en liten bladistik med papillon eller dvärgtax i. Den skulle vara runt året så jag slapp valptiden. Ville absolut inte ha någon hane. Dom bara springer o markerar överallt i tid o otid. Förutfattade meningar förstår jag nu.
Sommaren 2008 var jag o sambon i skogen några dagar. Låg o solade vid sjön när det kom två damer med 4 hundar. fastnade för en men sa inget. Tänkte nu går dom runt sjön sen ser jag inte dom mer. Men dom kom tillbaka o då kunde jag inte hålla mig längre utan börja fråga om hunden. Hon skulle ha Valpar i augusti. Följde hela dräktigheten. Häsade på då o då. Valparna föddes. 3 hanar o 1 tik som var dödfödd. Tänkte jaha det var väl inte meningen jag skulle ha någon hund. 
Dagen efter kom en klok äldre dam på över 70 år o hälsade på. Jag berättade vad som hänt. Hon bad mig ringa uppfödaren men jag vägra. Kan inte störa så här dagen efter valpningen, o det är ju ingen idé för jag ska ju inte ha någon hane. Hon tvingade mig till slutt att ringa. Uppfödaren blev jätte glad o sa kom ni. Vi åkte dit. Där låg värdens sötaste Valpar. Jag fick välja först vilken valp jag ville ha. Den minste var jag mest förtjust i men han gick inte nära mig. Ville ju att valpen skulle välja mig o inte tvärtom. När det gått 5 v. sa uppfödaren att jag fick bestämma mig vilken valp jag skulle ha. När jag var på väg den dagen tänkte jag att det får bli Zac för han kommer till mig varje gång. Men just den dagen kom Silver för första gången. Klättra upp i mitt knä, följde mig var jag gick, han släppte mig inte en minut. Så det blev lille Silver till slut, den jag allra helst ville ha. Men han höll mig på halster i 5 v. 
Har inte ångrat för ett ögonblick varken att jag skaffa valp eller hane. 
Men inget blev som jag tänkt mig. O det var tur. För det känns som detta var meningen, att jag skulle ha en hanhund för att få bort mina fördomar. 
Nu är han 1 år. Han är det bästa som hänt mig. Pigg, lättlärd, lyhörd, uppmärksam. Han följer mig var jag går. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Min Roxie hittade jag här på iFokus.. hon sökte ett nytt hem :)
hade inte tänkt så mkt vad för hund jag ville ha.. men tyckte hon va ursöt på bilderna, o efter jag hade träffat det galna yrvädret va jag fast…
Bella hittade jag på Blocket.. visste att jag ville ha en rejäl hund, ngt som passade ihop med Roxie.. hade tänkt mej en äldre hund, typ 2år
men när jag kikade på annonser såg jag Bella, o kunde inte hålla mej från att ringa (lyckades 1dag.. hehe)… o sen skulle vi bara åka o kolla.. 10min efter vi åkt därifrån ringde vi o sa att vi skulle ha henne
*på bilden -Roxie*

För var tanken att jag skulle köpa en storpudel.. Satt och tittade på olika uppfödares hemsidor och snubblade över en jättefin vit stodpudelvalp som jag anmälde intresse på, men inte tingade.
Lite senare såg jag några jättesöta mellanpudlar på blocket :P Tänkte bara åka och hälsa på den kullen, titta lite på dom och gosa lite med dom men så kom tjockisvalpen Oliver och stal mitt hjärta :D Hur man kan motstå en hög Valpar som tultar runt?! Men det kunde inte ha blivit en bättre hund än Oliver, jag vet att jag gjorde rätt :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Letade egentligen efter en renrasig amstaff, möjligtvis en staff. Hade inte riktigt bestämt oss än, men jag satt på blocket dagligen och kikade runt för skojs skull, ni vet. 
Hittade Skillz annons och föll pladask. Ringde till tjejen som skulle omplacera honom (han var 6 månader då) och bestämde att vi skulle komma och "bara titta". Jovisst, några timmar senare satt vi i bilen på väg hem med en liten offe i knät (eller ja, liten och liten…).

Jag hade redan en blandis, men ville ha en till hund som sällskap, letede lite löst överallt å slutligen dök det upp en annons i Lila tidningen om bordercollie/ flate coat retriver Valpar som inte alls var så långt ifrån där vi bor. Jag övertala min sambo att vi skulle åka å BARA titta. 2 små Valpar var inte tingade, en av dom skilde sig rejält från dom andra, mitt i alla svart/vita valparna var det en ljus liten supersöt hane. Mitt hjärta sa klick å det blev ingen disskution vilken valp vi skulle ha (min sambo vill ha den andravalpen), min lilla sötnos hade då ett namn som Moses, men samma ögonblick som jag fastnade för han, så bestämde jag att det var en TEDDY. Denna hund är världens underbaraste Teddy! ( när vi började diskutera färgen, så kom det fram att det var ju litte golden i dom oxå, deras mormors mor var nämligen golden).

När jag hittade min lilla SNUFFAN, så hade jag redan 2 blandisar (den ena var då Teddy). Jag ville ha en liten hund, en riktig knähund. Jag hittade en annons på blocket om små ulltottar som var blandning mellan Amrikansk cockerspaniel/ jack russel, än en gång lyckades jag övertala min sambo att vi skulle åka och titta på dessa små Valpar. Det räckte att jag kom innaför dörren och såg dessa små liv så fastade jag direkt för en otroligt söt liten tik, klick jag var kär igen! Även denna gång så ville min sambo ha en annan valp, men det var jag som vill ha en knähund, så han hade ingen större talan precis! Denna lilla söta valp hette då hmm… Ulla-karin. Jag tyckte inte att det namnet var speciellt passande, så om blev omedelbart omdöpt till Snuffan.
Nå, blev hon någon knähund, ja det kan ni lita på, hon vill helst ligga å gosa i knäet hela tiden då man sitter ner!

När jag fann min 3:e nuvarande hund så hade vi tvingats ta bort vår första blandis för ca 1½ år sedan. Min sambo var fullt nöjd med 2 hundar (vi hade även fått barn för typ ett år sedan). Jag var så otroligt valpsugen så det var inte klokt, dessutom så tänkte jag lite långsiktigt, jag tävlar i Agility med mina hundar och en dag så kommer inte Teddy att kunna göra det, jag vill inte köra sönder han i Agility som vissa andra gör, så för att det inte skulle bli något glapp i agilitytävlandet så ville jag ha en hund till. Jag visste att jag ville ha en tik, då min plan även var att ta en kull Valpar efter Teddy, så jag letade efter något med golden i. En dag när jag kollade annonser på Vovve så dök det upp en annons om Golden, labbe, flaffe Valpar å det var bara några mil här ifrån. Denna gång diskuttera jag inget med min sambo, då jag visste vad svaret isf skulle bli… Jag tog tåget till stället där valpen fanns (hade inte tåget gått dit, så hade aldrig blivit någon valp, men nu låg huset aldeles intill stationen
.)
Då jag är väl svag för golden retriver så fastade jag såklart direkt för denna enda golden färgade valpen som inte var tingad. Då hade min lilla Yatzi blivit drygt 3 veckor när jag träffade henne första gången.
Nästa onsdag fyller min "lilla" Yatzi 1½ år å vi tränar nu Agility för fullt!
Nu börjar det suga i valptarmen igen, så vi får se hur länge ag kan stå emot det suget…
På bilden är det Yatzis andra dag hon bor här, hon är då 8 veckor gammal.

Ja, det var berättelserna hur jag fann mina nuvarande hundar. Lägger in en bild på Teddy och Yatzi som är tagen för någon månad sen.
Ni kan ju själv tänka er hur söta valparna efter dom kommer att bli! Å har jag inte skaffat en valp innan den dagen Yatzi får Valpar, så kommer en av Teddy och Yatzis Valpar att bli min 4;e hund!

Jag hade vart utan hund i ett par år pga jobb,pengar,barn osv.Sen ville jag ha en lättlärd,smidig social hund.Såg en annons på lantmännens där vi bodde om BC-blandisar.Ringde,åkte och hälsade på,såg min tik på en gång.Men tog ut dom en å en för att kika vilken som reggerade på olika saker,hur följsamn valpen var osv osv.
När jag ville ta ut min valp jag såg på en gång när jag kom dit sa uppfödaren .. nej nej nej.. henne ska jag spara.Då sa jag okej.. men då står jag över denna kull för hon har dom egenskaper jag önskar samt färger jag älskar.Så spar mitt nummer och ring när det finns en ny kull.
En vecka senare ringde uppfödaren och sa att hon kunde tänka sig sälja valpen till mig.Dels för hon skulle ta en till kull på valpens mamma och dels för hon gillade mig/mitt sätt att se på hundarna.
Jag hämtade min valp 1 vecka senare…I dag är hon 8 år och allt vad jag önskade av henne.Lydig,följsam,smidig,snäll,klok…det enda jag önskar mer av henne är att hon skulle vara mer tuff..å inte så smart så hon kan tänka i flera led…
En till valpkull tog uppfödaren på min tiks mamma,jag var där då oxå…å ville ha en till valp från henne.. då gjorde jag samma sak med valparna osv..sen sa jag den valpen vill jag köpa..
-- NEJ nu får du inte det för henne ska jag spara..förra gången fick du köpa denjag skulle spara men inte denna gång!!!sa uppfödaren då..så jag köpte ingen då.. men min särbo köpte en ur den kullen i stället…
hihih…
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.