dragkamp attacker ?
när jag är ute med min hund , kan hon ibland få attacker (kallar jag de) . när vi går så plötsligt tar hon tag i kopplet o leker , dragkamp typ (?) .. sen när man säger till henne nej loss , hon lyssnar på inget då. sen springer hon runt en med kopplet . Min syster ville ta tag i henne o ta kopplet ur munnen , då hoppa hunden på henne o bet. fast inte så hårt så det blev ett sår nej. men varför gör hon så de fattar jag inte .. Nån som kanske skulle veta ?

De hundar jag har träffat som betett sig på det sättet har varit väldigt understimulerade.
Vad får hunden för mental stimulering och hur ofta?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Håller med anne här….en sådan hund behöver jobba med huvudet,hur gammal är hunden?

hunden är 1 år
3,då är den i trotsåldern,och det är nu kontaktövningar behövs ordentligt….se till att hunden får jobba med huvudet ofta,gå på socialal prommisar i lugn och ro osvosv
Jag kan misstänka nån form av överslagshandling om det sker i samband med något (att hon varvar upp i samband med lek/hundmöte eller något)
≧◔◡◔≦
Det kan bero på överstimulering också har jag för mig?
Efter ett träningspass med min vovve gör han såhär. Alltid efter att vi varit inne i stan osv. då han är trött.

# 6 tror också på din teori. Min Buster är precis hopplös efter att vi har varit ut och promenerat i skogen i 1,5 timme. Har inte mätt upp rundan, men tippar på ca 6 km. Ca 50 meter ifrån vårt hus, börjar han hoppa och ta tag i kopplet. Helt plötsligt så lekfull, trots att han egentligen är super trött.
Men det är precis som om han vet att vi är hemma och ska göra mig uppmärksam på det. Det är inget större problem, eftersom vi är hemma då.
Tilläggas kan är att han är 1,5 år och en flat/munsterländer blandning. Världens mysigast

Ups, vad händ med texten…Vad stor den blev