Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettveterinär-sjukdomar-hälsa
Läst 881 ggr
louiseN65
0

Hur ofta avmaska?

Vår lilla Slema avmaskades hos vet den 14/8 o vi tog hem henne i söndags den 23/8.

Hur ofta bör vi avmaska?

Man känner sej som nybörjare då man har en valp fast man haft flera hundar förut!Glad

AnneN
0

Förr avmaskade jag alltid vår och höst, men efter att ha läst en hel del om avmaskning så har jag slutat att göra det regelbundet och avmaskar nu mera endast om jag skulle misstänka att hunden kan ha fått mask.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

minja
0

Jag kör kolla masken på min vovve. Jag vet inte hur amvaskningen skötts tidigare i hans liv. Men han fick aldrig sin 1 års vacinering så jag har ingen aning. Men jag har avmaskat min när han kom till mig vid 2 års ålder men inte efter…Med tanke på att svergie kommer att få in mask som aldrig funnits här tack vare den iligala smugglingen så vill jag inte att min hund blir resestent mot avmaskningsmedlet. För det lär väl komma den dagen så hundarna är tvungna att avmaskas en gång om året minst så det är bara att vänta.

louiseN65
0

Tack för svar! Jag ska kolla med veterinären då det är dax för nästa spruta om/när jag bör göra det igen.

Mina förra hundar avmaskade jag bara några ggr faktiskt.

spikes
0

3,Man ska akta sig för avmaska för mycket så det gör du klokt i,kan berätta att ger man färskfoder så är det ytterst sällan man behöver avmaska,tvärtemot vad många trorFlört

Karizma
0

men varför får hundar mask? de äter ju inte vilt längre är det genom gräs de får mask? för foder i sig bör inte ge mask. Jag har hört att en gång om året ska räcka. Sen bör det finnas kollamasken test för hundar med?

minja
0

Det finns det på apoteket att köpa..Jag kör den en gång om året iannan vacinationen. Kostar lite men då vet man säkert.

Jillsan4
0

Jag maskar av Trixie 1 gång per år.

[Wera]
0

#1 Gör samma sak, endast om jag misstänker mask, samma gäller både mina kaniner och mina katter.