Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettallmänt
Läst 941 ggr
louiseN65
0

Stolt matte!

Nu har våran lilla skrutta varit hos oss i snart 1 vecka o imorgon blir hon 10 ve.

Har varit ute på lite social träning flera ggr i veckan. Idag besökte vi mitt jobb o en liten valp är ju sannerligen en magnet i allra högsta grad!Glad

Men jag är så glad att hon verkar så trygg. Hon är trygg m mej o det känns skönt.
Hon ryggar inte tillbaka då "främlingar" fullkomligt kastar sej över henne o vill klappa…ja ni vet ju hur kan vara…Glad
När jag håller i henne så känner jag hur hennes lilla svans vispar på för fullt då folk kommer fram o hon slickar dem gärna på näsan om de bara är tillräckligt nära…Glad

Då jag sätter ner henne så är inte alls rädd av sej utan nosar nyfiket överallt, går fram till folk som pratar med henne o hon viftar på både svans o bakändan.

Jag blev kvar ett tag på jobbet, även några gamlingar som fick träffa henne o de blev ju alldeles till sej. Efter ett tag sträckte hon upp sej mot mej o ville upp i min famn o där somnade hon tryggt.

Det var oxå första gången vi åkte bil själva, bara hon o jag. Hon fick sitta i baksätet o först var det lite småtjutande men efter ett tag så rullade hon ihop sej för att sova.

Nu sover hon hos husse i sängen medans han kollar fotboll, alldeles utslagen efter dagens bravader.

Vi har nämligen tränat lite idag oxå, korta moment, lite olika saker. Att lära sej vad sitt var o att man får godis då fastnade direkt…Nu tror hon att varje gång hon springer fram till mej o sätter sej så blir det godis…Glad Men det blir det inte men mkt beröm. Hon har oxå börjat sträcka upp tassen så jag har lite smått börjat säga detta med "vacker tass" så fort hon gör så, så kanske hon lär sej det oxå.

Vi har gått med koppel o det blir mindre o mindre konstigt för henne. Gick riktigt fint idag då hon var med mej på jobbet.

En valp är ju alltid fin men jag fick mkt beröm för att hon hade ett fint huvud o en fin kroppsbyggnad.
Blir jättespännande att se hur det utvecklas då hon växer o blir större.

Stolt matte!

AnneN
0

Vad roligt att få läsa om hur det går för mig och jag är glad för både din och hundens skull att det går så bra Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!