Era senaste framgångar
Dela med er av era senaste framgångar med vovvarna. Förändrat beteende, träning, vad som helst åt det bättre hållet. 
Igårkväll var jag, hunden och far iväg till Väsby BK och tänkte träna lite. Idelma var riktigt pigg, så vi testade lite slalom. Nu är hon nästan helt säker, och vi behöver mest bara få upp farten nu.
Dessutom struntade hon i dom hundar som precis hade tränat där när vi kom, varav den ena skällde på henne. 
Kan jag väl….efter att Spike och jag blev brutalt tillbaka knuffade i våran träning vid möte med andra hundar,så har jag i alla fall fått honom att enbart morra dovt när vi passerar hunden som anföll…men han går fot så vi är på väg åt rätt håll.
Den hunden vet jag inte i övrigt om han vågar sig fram mera i och med att jag skrämde den rejält en dag när jag kom med Snodd och den gjorde utfall,jag tvärvände och visade med hela min kropp och röst att jag var livsfarlig,hunden kröp tillbaka hem, så det syns ju väl att den är strykrädd…ägaren fick sig en skopa ironi på samma gång hehehe…
Qenta fick en liten lätt halta men verkade inte ha on när man träck så vi avvaktade lite och han blev snabbt bättre så nu är han normal :) Så är han busigare och lite lydigare men annars så gör han sina hyss som vanligt ;D
Vi har kommit en bra bit på väg med vår vovve som vi övertog som 8-åring. En otroligt snäll och go kille som numera kan passera de flesta hundar utan problem. Inkallning fungerar till 100% i alla lägen. Han är ett energiknippe… som man blir glad av att ha i sin närhet!! 
Zabelle
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Testar med en liten filmsnutt… Pinnar är toppen!
Zabelle
#5 vi har med en omplaceringshund hon har inte lärt sig mycket (4 år) hon har vart så snäll o enligt fd ägaren var inte behov at lära henne saker o ting så. Hon kan sitt men ligg ja det fattar hon bara i soffa o sägen när man säger lägg dig ner… Försöker med allt möjligt, nu kan hon ha godis på nosen o sitta still sen ta den i luften ibland, , ej ligg :) haha tar tid men kul iaf o lära henne något.
#7 Det kan ju ta lite tid, men kul är det när det går på rätt håll och man märker att hunden trivs och mår bra!!
Lycka till med din hund och er träning, det är aldrig försent att träna in nya saker.
Zabelle
6,så fin och du har ju bra kontakt bara där sånt syns
#9 Tack! Han har börjat lära sig att "kontakt" lönar sig. Nu söker han ögonkontakt jämt för att få "ok" . Han är väldigt signalkänslig och lättlärd. Skönt att alla hans rädslor och osäkerhet börjar ge sig!
Zabelle
10,ja ge aldrig upp för det där fixar ni säkert:-)
Vad kul att det går bra för er! 
# 10 Med en sån fin matte kan det inte gå annat än bra. Så duktig som du är med honom är det klar han blir tryggare o tryggare. 
Vad duktig du blivit på att lägga in filmsnutt, har inte povat än, men det kommer. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Tack!
(rodnar lite)
Zabelle