Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettbeteende
Läst 3668 ggr
[Wera]
0

Samlar saker

Vår hund Qenta brukar springa och ta saker och lämna dom i mitt rum.
Senast imorse sprang han till hallen och tog en foppatoffla, la den i sin säng i mitt rum, sprang tillbaka och hämtade den andra foppatofflan och la den i sängen, och sen sprang han in till toalettrummet och tog två smutsiga strumpor som låg på golvet till tvätten och la en strumpa vid trappen och sprang upp med den andra strumpan till övervåningen och gav den till min lillebror.

**Gör era Valpar också sånna små hyss och tar saker?
**Min mosters förra hund tog alla sina leksaker och la i sin säng så till slut fick hon inte plats att ligga och sova i sängen Skrattande

MoaW
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min valp gör likadant - fast utomhus Tungan ute Så varje gång man ska gå någonstans får man springa ut i regnet och leta efter sina skor Obestämd (vi bor i sommarstuga så vi har alla skor och ytterkläder ute på verandan). Han lägger alla skor i en hög tillsammans med sina leksaker, handskar, snören, kottar och annat roligt som han hittat Tungan ute

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

empan-hampus
0

#1 Hahaha vad gulligt!

[Wera]
0

#1 Hahaha! Skrattande
Qenta gör inte så mkt utomhus, han brukar ta pälstussar som ligger på marken efter att man borstat kanininerna och så försöker han äta upp det och när man ska gå efter honom för ta ta pälstussen så springer han i väg som en tok, och så brukar han ta massa bark från veden.

spikes
0

Här har vi 2 till som roar sig med stöldturne ibland…spike snor strumpor och annat och gömmer dom vid sin plats eller i soffan oftast…snodden snor kepsar vantar sockor och lägger dom i sängen…som tur är tar ingen av dem sönder det hahaha…..

MoaW
0

hihi hundar är roliga dom Tungan ute

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

Karizma
0

haha, ne vi har ingen busfia här :)

[alena]
0

Azlan har alltid varit tjuvaktig, men det är ju Afghaner + Saluki kända för…. att sno saker eller hitta på hyss.

Lite har han väl lugnat ner sig, men det ligger ofta värme ljus i tv soffan och nån försvunnen sko hittar man ute på gräsmattan "titt som tätt".

När han snott värmeljus syns inget spår på bordet,,,mer än att ljuset saknas.

Har sällan snittblommor hemma… Azlan plockar dom ur vasen oftast en och en och ibland saknar man inte dom ur vasen, men hittar dom i hundsängen.

Inga väskor får stå framme för då finns inte sakerna i väskan längre för Azlan brukar placera prylarna lite här och där utanför väskan, så det gäller att ha uppsikt över sina prylar hos oss.

[Wera]
0

#7 Hahah värre än QentaSkrattande

[alena]
0

Ja, Azlan kan han!

När vi var till djurkomminikatör i fjol så gick han omkring o kollade stället.

Sen plockade han ur hårtussar ur sopkorgen (Hon har hundtrim också) och därefter tog han hela sop påsen o ställde bredvid sopkorgen.

Sen plockade han ner en par indian prylar en efter en som låg på ett bord och därefter puttade han med nosen på en skål med hundgodis som stod på bordet. Det gjorde han några gånger och efter varje "putt på skålen" tittade han frågande på mig, men jag sa nej, så han tog inget godis.

Sen la han sig bredvid mig i soffan och kommunicerade och efter ett tag la han sig på golvet.

När "samtalet" var klart bjöd kommunikatören honom godis ur skålen.. .först var han tveksam, men sen insåg han att han blivit bjuden så då tog han ur skålen själv….UTAN att be mig om lov…

Var iväg med Rippe också men han är ju ingen plockare, så han parkerade bredvid mig i soffan efter att ha kollat av rummet också låg han där "halft om halft i mitt knä" hela tiden.

Upptäckte att det låg ved under soffan på altanen igår… det kan ju bara var "mr. Azlan" som är skyldig till det och plockat ur vedkorgen……

[Wera]
0

Qenta igår kväll med toapapper :P haha

Karizma
0

Skrattande tycker det låter som att Alzar är ett rikgtigt påhittig liten herre. #7 #9 hehe

#10 sötnos klart toapapper ska man bita sönder det är ju därför man köper toapapper :D

[alena]
0

Ja, Azlan skulle passa på cirkus som hunden som retas och ställer till det för clownerna….

När han var yngre kunde han sno nåt precis framför mig, också kollade han  in mig och sedan tjuvrusade iväg, som ungefär "kom o ta den då".

KickanW
0

Den här bilden tog jag i lördags!