Djur och värde
Blir verkligen allt mer bestört över vad för människor som väljer att ha djur och att sedan dra på sig ännu mer djur dom inte kan bli av med, speciellt när ansvaret verkar vara lika med 0.
Citerar från en annons på ett par Valpar av bruksblandning
" De sista valparna reas nu ut pga. skolstart, först till kvarn gäller, Pris 2500:- (ord. pris 4500:-) obs jag söker ett xbox360 komplett med spel kan tänka mig byta."
≧◔◡◔≦

Ja ibland så kan man bli mörkrädd för mindre. speciellt om man ser annonser som den du citerar.
Skulle du kunna lägga upp en länk till den annonsen?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
En hund lika lite värd som en gammal Xbox? Hur tänker dom 
≧◔◡◔≦

Sjuk anons = sjuka personer.
Har sett dem som vill byta tv mot hund vill bara kräkas på dem.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
Sjukt… hade det inte varit bättre att ha två annonser istället för en?
Känns så oseriöst att man vill kräkas.
MM jag tycker det är synd att det sak slussas ut till rea priser och även billigt som bara den sett en kull Valpar i jönköping ser ut som labbar för 1000kr st då funderar jag på hur många av dessa Valpar får ett hem för livet? det är någ inte så många… folk tröttnar när de är runt tårnårsåldern kommit :(
JAg tog med mig länken in på ett slutet forum där jag är ofta. Hoppas på svar och reaktion, för den sajtvärden värnar verkligen om djuren i första hand
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Mitt svar
Jag kan inte låta bli att bli bestört över din annons. Varför har du skaffat dessa hundar? Blandras av dessa? Har du avlat på detta enbart för att tjäna pengar? Fy för sånt! Och att du rear ut dem och kan tänka dig att byta en levande varelse mot ett spel, Fy för sånt! Jag tänker anmäla din annons för jag tycker den är osmaklig!

Det står i annonsen att mejlen är lånad så chansen att det kommer fram till rätt person är nog ganska liten tyvärr.
_**/Mvh Anne
#8 Haha bra svar :)
Jo men den kom nog fram, annonsen är borttagen nu.
Men vissa skriver ju bara att mejlen är lånad för att slippa mejlsvar på annonserna.

#10 vad jag kan se så är annonsen kvar fortfarande
_**/Mvh Anne
#12 Ja men den synns nu för mig och nu står det inte att dom bytes och sånt så h*n var säkert och ändrade annonsen, där av att den var som borttagen för mig.

Blev så förbannad på anonsören att jag PM Gunilla o bd henne kolla den o som ni ser.
Skriver Gunilla till någon blir det alltid bra resultat hon är oslagbar när det gäller o få fram ett budskap till idioter.
Bra de har ändrat anonsen nu.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
JA de tog bort bytagrejer-grejen. MEn det är osnakligt att använda sig av formuleringen rea när det gäller djur. De har väl trott att de ska göra sig storkova. Sen blir jag verkligen fundersam på 87,5% Vaddå?????? Vad är fördelningen? Det är att få folk att tro, att de är NÄstan rasrena. Nära skuter ingen hare. Ungefär samma idioti som när folk avlar på katter, "halvbirmor"…. Det är blandrashundar och blandraskater, punkt slut och kan inte något annat bli. MEd det säger jag itne, att blandrasdjur är felaktiga i sig. Styvsonen har en medvetet framavlad vovve till jakt, drever/stövare. Hon är suverän på jakt och jättesnäll.