9 fakta om din hund
Lånar tråden från hundar.ifokus :)
Det är bara för er andra att fylla på!
Namn: Oliver
Raser/Ras: Mellanpudel
Född: 30 mars 2008
Färg: Aprikos (men bleknar snabbt! Ser nästan vit ut)
Äter: Allt som jag äter!
Gillar: Matte, godis, lukta överallt, springa jättesnabbt, andra hundar, skälla
Ogillar: Att vara ensam, när andra hundar försöker ta hans saker, när någon är arg på honom
Det bästa med honom/henne: Han har så fantastiskt med energi, lättlärd, sammarbetsvillig, jättesnäll (oftast), alltid glad och alltid positivt. Blir fruktansvärt glad varje gång vi träffas, även om jag bara varit inne i ett annat rum en stund!
Det värsta med honom/henne: Hehe, kan vara lite för energisk ibland och vägra ta det lugnt, mörkrädd och skäller på människor när det är mörkt ute, skäller jättemycket när han leker med sina tuggisar (älskar att leka med dom, nästan mer än att tugga på dom) och eftersom jag bor i lägenhet måste man ibland plocka bort tuggisarna från honom när han bara skäller på dom hela tiden :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Namn: Nemo
Raser/ras: Jack russell terrier, Foxterrier, pudel & lhasa apso.
Född: 10 maj 2008.
Färg: svart/grå/vit.
Äter: Lite ditt och datt ;)
Gillar: Matte, Jessica (mattes bästa vän), människomat, gå långpromenader, hoppa o.s.v.
Ogillar: Människor som är för snabbt på, stora hundar som är för flamsiga, främmande som kommer nära matte utan att hälsa på Nemo först..
Det bästa med honom/henne: Han är mitt allt, han är snäll, lydig, lättlärd och bara helt perfekt 
Det värsta med honom/henne: Ingenting tror jag.. ;)

KUL TRÅD!! JAG HÄNGER PÅ!!
Namn: Mini
Raser/Ras: Powder puff/papillon
Född: 30 mars 2008
Färg: Choklad,silver,vit.
Äter: Det mesta,letar ätbart både ute å inne…
Gillar: MAT,GODIS,sovmorgon i sängen,mysa,gosa,kela,lagom långa promisar.
Ogillar:Regn,hårda vindar,snö,kyla,när både tvåbenta & fyrenta ej kan läsa hennes kropps språk å ej vill leka,hälsa,osv utan bara GÖR det för hon är så liten å söt.
Det bästa med honom/henne:Att hon lärt sig lita på oss,att hon lärt sig göra i från sig ute,att hon blivit så duktig vid inkallning,hundmöten osv.Att hon alltid är vid din sida och gosar allt vad hon kan.
Det värsta med honom/henne:Ja,det är helt klart hennes vakt,hon skäller för allt å inget.Har vi vart på ängen ett tag anser hon att det är hennes äng,å skäller ut folk.Hennes skällande är förbannat jobbigt.Men vi jobbar på det med.Att hon inte orkar gå med på våra promisar,det kan ibland bli jobbigt å bära henne.
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Ujujuj..missade å fylla i hennes födelsedatum..nu står där fina olivers datum..
Men vi har ej exakt datum ändå,hon är cirka 4 år i alla fall.
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
Namn: Hugo
Raser/ras: Jack russell terrier
Född: 5 maj 2009
Färg: Vit med få, små svarta prickar.
Äter: Allt!
Gillar: Allt man kan stoppa i mun, busa med Nemo, matte, mysa med råttorna m.m.
Ogillar: Regn, kyla, när matte är arg..
Det bästa med honom/henne: Han är så underbart söt, han har en otrolig charm både i beteénde och utseénde m.m.
Det värsta med honom/henne: Han är lite för galen i mat, gillar inte regnet.. sen är det nog inge mer =)
Namn: Lucas
Raser/ras: labrador/leonberger/schäfer
Född: 27 juli
Färg: svart o lite vit :]
Äter: nästan allt
Gillar: springa fritt, skogen, spagetti och att mysa
Ogillar: när alla är så otroligt tråkiga o inte vill leka 
Det bästa med honom/henne: Hans personlighet!
Det värsta med honom/henne: Han kan bli lite jobbig i kopplet när man möter andra hundar, vill ju så gärna fram o leka (;

Namn: Velvet
Raser/Ras: Lapsk vallhund, pitbull, amstaff, dobermann
Född: 2 april 2006
Färg: Black and tan med vit fläck på ena framtassen och vit fläck på halsen.
Äter: Allt, även det hon inte ska.
Gillar: Människor (ej äta), godis, mat, busa med allt och alla, träna, och det mesta annat.
Ogillar: Citron, att höra att hon är allergisk mot saker, arga människor och arga djur.
Det bästa med honom/henne: Hon är underbar!
Det värsta med honom/henne: Hon är spannmålsallergiker.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Namn: Lilltass
Raser/Ras: Vit schäfer ev en gnutta samojedhund
Född: 30 maj 2008
Färg: Vit meden touch av cremefärg.
Äter: Det mesta, men älskar rostbiff
Gillar: Soffan, sin belöningsboll, sin flock och hundkompisar, vara ute i skogen, rulla sig i gräset och tugga på pinnar, bada ute och mysa.
Ogillar: Att vara ensam, duscha och bada inne, framfusiga, flamsiga människor som vill hälsa.
Det bästa med honom: Väldigt mjuk och följsam, lättlärd, stillsam och lyhörd. En hund med stor intigritet. Älskar småbarn och låter de hantera honom som ett levande gosedjur. är väldigt "oskällig, bryr sig inte så mycket om sin omgivnig varken ute eller inne.
Det värsta med honom/henne: Han som sällan skäller, vrålskäller när det ringer på dörren! Skeptisk till nya bekantskaper, accepterar de flesta men "älskar" få, han väljer sina "bästisar" så att säga.
Namn: Safir (kallas för Suffy)
Raser/Ras: Siberian husky & schäfer/collie
Född: 20 februari 2005
Färg: Blue merle
Äter: Allt han inte får äta ungefär. Men annars blandning med blöt/torrfoder. Han älskar vitlöksbröd:)
Gillar: Sin familj (med både människor och katter:), snälla hundar, busa, bada och springa omkring som en tokstolle:)
Ogillar: Leksaksmöss för katter, främmande män (lite läskiga i början) och klippa klorna
Det bästa med honom/henne: Suffy hjälper min nästan döva mormor med mycket. Vi behöver längre ingen specialdörrklocka åt henne, vi behöver inte ens en portnyckel. Man kastar lite grus på fönstret så hämtar Suffy någon:)
Han är pigg, glad, positiv, lättlärd, supergosig, klok och mycket mer!
Det värsta med honom/henne: Han är lite orolig av sig när det gäller främmande killar och han går inte att ha lös på grund av hans stora jaktinstinkt när det gäller harar…
Namn: Morris
Raser/Ras: Chihuahua blandning
Född: 25 maj 2008
Färg: Black and tan med lite vitt
Äter: I stort sätt allt
Gillar: Familjen, Mattes bästis, Nemo, Hugo, Vatten, Springa, Ben, Busa m.m
Ogillar: Främmande människor, Klippa klorna, Hundar som är väldigt mycket på honom, Borsta tänderna m.m
Det bästa med honom/henne: Det mesta.
Det värsta med honom/henne: Att han skäller så mkt, Att han är så himla feg, Han lyssnar inte särskilt bra, Han kan få typ utbrott och nafsas och låta väldigt konstigt.. Och att han bits så hårt när han leker m.m
Namn: Idelma
Raser/Ras: 75% dobermann och 25% flatcoated retriever
Född: 29 maj -02
Färg: Svart. Man kan ibland se lite brunt runt nosen.
Äter: Allt och lite till, tyvärr.
Gillar: Sin hamburgare (pipleksak), att få springa runt hur som helst, åka bil, när folk kommer och hälsar på.
Ogillar: Raketer, saker hon inte är beredd på, folk som springer förbi/emot henne.
Det bästa med honom/henne: Väldigt positiv till människor, vill följa med och testa på allt. Fungerar med barn (vi bor vid två dagis, så det är tur) och andra djur (hon fick springa bredvid när jag körde shettisarna på min praktik förut).
Det värsta med honom/henne: Skäller väldigt mycket (=pratar) och är osäker på andra hundar. Och hon tror att hon är minimal när hon ska upp i knät.

Namn: Tzar
Raser/Ras:50/50 Kaukasisk Ovtjarka/Schäfer
Född: 7 December -06
Färg: Black&Tan Schärfer teckning
Äter: Kött, kött och mer kött, samt RK-Giant
Gillar: Bada, Promenader, ligga och slöa fast samtidigt jobbar han.
Ogillar: Ryckande och dragande i andra hundar eller att bli utskälld utan anledning. Smygande/Döljand personer
Det bästa med honom/henne: Ignorant mot människor, Orädd, Trygg och Barnsäker.
Det värsta med honom/henne: Att han vet efter ett TV-program precis hur farlig han är?!
Sinnet är: Kan man inte skrämma bort det! Kan man ÄTA upp det!
Men Bort Ska DET!
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus
Namn: Chanel
Raser/Ras:Irish Glen of Imaal Terrier - Irish Softcoated Wheater Terrier 50-50%
Född: 10 Sep -06
Färg: Silver med vita tassar bröst/mage
Äter: Rc sensetiv, och får lite vanlig mat
Gillar: Alla i familjen att få springa lös o göra bustyck, bästa hon vet är när lillmatte springer en bit o hon får rejjsa ifatt henne det är kul. Godaste maten är mattes köttfärssås o pasta. Älskar följa med i bilen.
Ogillar: Vara själv hemma då gråter jag, att nån blir arg på mig det klarar jag inte av så här kör matte med beröm bara o ett långt neeeej men låter inte arg det gör mig mer förståndig säger hon. Gillar inte hundar som är lite "på sig".
Det bästa med honom/henne: Att man kan lita på henne. Hon kan gå lös överallt lyssnar fint och är mycket förståndig hund. Lätt att ha med överallt. Glad :) en toppen hund
Det värsta med honom/henne: Blyg och osäker trots att hon haft ett bra hem innan så och van vid barn blir hon ängslig när nån blir arg, fast det inte är på henne.
Glömde tillägga att Nemo ogillar att åka bil 
Namn: Sable shades my demon lover"Snodden"
Raser/Ras: Långhårig collie
Född: 18 feb 2002
Färg: Tricolor "svart vit och brun"
Äter: Färskfoder nordic,märgben,björnbär,blåbär,vildhallon.
Gillar: Matte och när alla är samlade,bus,träning.
Ogillar: Andra som skriker och gapar åt sina hundar,kossor och när man går skilda vägar ex i skogen.
Det bästa med honom/henne: Han står för frid omkring sig,hans långa tålamod och snälla sätt när han träffar andra hundar,han struntar i andra människor och hälsar om han måste…lättlärd och väldigt mån om hela familjen.
Det värsta med honom/henne: Hans rullningar på gräsmattor i lerhögar osv osv,han gör det för sin njutnings skull,och kan få för sig att göra det precis när som helst,dessutom skrämmer han andra när han skriker för att matte bara går sin väg
,många som tror att han gör sig illa då….
Namn:Spike
raser/Ras: Chabrador rottis
Född: 28 sep 1997
Färg: brun svart
Äter: färskfoder bär potatis märgben…och allt han kommer åt om han får…
Gillar: bus,träning,stjäla husses strumpor osv osv
Ogillar: Aggresiva hundar
Det bästa med honom/henne: Han glada lynne och energi trots sina snart 12 år
Det värsta med honom/henne:Hans rädsla för att bli påhoppad av andra hundar och ungar…men vi jobbar på det…
Bild får ni se i mitt album,för det går tydligen inte att ladda ner just nu
Namn: Frisco
Ras: Västgöta Spets/Tibetansk Terrier/Whippet
Född: 14 oktober 2005
Färg: Silvergrå mellerad
Gillar: Mat i alla valörer, lek o bus och att bara gosa
Ogillar: Ranghöga hanhundar som skäller, för då blir det svar på tal direkt….
Det bästa med honom: Han är så helt underbar och så snäll o gullig…sen förstår han så mycket av vad man säger…Sen har han varit till stor hjälp till att fostra min andra lilla nykomling, som fortfarandes har valpfasoner kvar trots åldern…
Det sämsta med han: Det är nog att han kan skälla lite, men han är på väg att lära sig….(Västgötan i honom), och sen är han en dragare….han kan gå fint men så rätt som det är så får han nos på något och då drar han….vet att det är upp till mig att träna….
NAMN: Milo
RAS: Cairn Terrier
FÖDD: 24 december 2006
FÄRG: Brun/svart mellerad….
GILLAR: GRÄÄÄÄÄÄVA…..mr mullvad himself…..matte har fått mycket buskar o blommor planterade på ovanliga ställen…hjälper ju till att gräva gropen först……annat som är kul….det är att jaga paddor o grodor….fast dom smakar bläääää…..o fnys……Sen är vatten något som man kan ha jättekul med….som att tugga sönder mattes pool i somras, ville ju bara in o bada…och jaga bilar o skälla på gräsklipparn….Att åka bil, och motorcykel, samt promenader….ja, livet är en fest, hela världen är ju en lekplats…..
OGILLAR: allt som låter, som bilar, gräsklippare ja t o m damsugarn får sig ett nyp då o då…mycket att jobba bort….och så är det detta skällande…fast nu börjas det att bli bättre o bättre….enträgen vinner till slut hoppas jag…pust….Har hjälp av min andra hund där…han säger till honom när han hetsar upp sig, och då slutar han på en gång…
DET BÄSTA MED HONOM: Han är ju så himla söt och gullig…och har charm till tusen och blir över…han är snäll, fast andra kanske inte tror det eftersom han skäller så mycket….
DET SÄMSTA MED HONOM: Han är svår med maten, men kan banne mig stoppa i sig sådant som är mindre bra, som pinnar, stenar och annat snusk som man inte hinner se när man är ute på promenaden….och så detta med skällande o grävande….
Namn: Rävkullens Columbus "Aramis"
Raser/Ras: Berner sennen
Född: 6 juli 2007
Färg: Trefärgad, svart,vit, brun.
Äter: Allt :P
Gillar: Familjen, sina hundkompisar, busa, lära nya grejer, vara ute i skogen på promenader, tvätta katten.
Ogillar: Att vara ensam, dammsugarn.
Det bästa med honom/henne: Han ser alltid glad ut, det ser ut som han går runt med världens leende hela tiden och ögonen är så klara och pigga, man kan inte annat än bli glad när man ser på honom. Han är sällskapssjuk som bara sjutton, älskar att vara nära. Lär sig gärna nya saker, tycker om andra hundar och andra djur.
Det värsta med honom/henne: Han vaktar lite för mycket, när det kommer någon så skälls det en hel del men det jobbar vi på.
Vilka härliga hundar alla har :D roligt o läsa lite info om dom med o super fina hundar.
Eija din Frisco har jag inte sett innan tror jag ovanliga blanding o jätte söt.
Namn: Doris
Raser/Ras: Jack Russel/Drever
Född: 7 september 2007
Färg: brun,svart,vit
Äter: De mesta i matväg
Gillar: Jaga, o långa sovmorgonar
Ogillar: Arga människor, stora hundar
Det bästa med honom/henne:Att hon litar på oss, o hon är så förstående
Det värsta med honom/henne: Att hon är extremt vaktig.