Hjälp! Snodden morrar:-))
Kan inte annat än skratta åt vissa människor
,vi stannade till på våran prommis igårkväll,en granne kom ut och gapade på sina utomordentligt duktiga brukshundar som skällde i högan sky,och ju mera grannen gapade ju värre skrek hundarna….
Hon stannade till i alla fall och började för en konversation,Snodden och Spike sade ju inte ett ljud utan satt fint och tittade på spektaklet….
Och så kommer det vanliga urskuldrande orden,dom blir lomhörda när det kommer hanar(detta var tikar),jag kunde då inte låta bli att säga dom kanske blir lomhörda av att du skriker
,detta tog hon som ett skämt och fattade inte piken alls hahaha.
Hur som helst så stod sambon med handen i fickan och Snodden stirrade blint och eftersom det aldrig ramlade gotta ur där så morr/pratade han till slut…och sambon tog upp handen och visade att fickan var tom.
Varpå hundägaren säger…ja jag skulle då ALDRIG gett min hund något om den satt och morrade så!!…och jag föll ut i asgarv och fick ur mig…du har 2 hundar men kan inte höra skillnad på ett vänligt morr och ett morr med varning i,bra jobbat sade jag…sambon skrattade gott och berättade att den människan har han försökt prata med förr eftersom hon näst intill pryglar och skrämmer sina hundar till lydnad….
Hon stog i alla fall med hakan i knävecken när vi traskade vidare, och jag skrattade högt och kunde inte få stopp på det heller hahaha…
haha ja du jag har det lite då där med våran tik när hon vill lukta o få i sig extra mycket lukter låter hon lite som morr, vi mötte med en kvinna som sa ne fy vilken hund som morrar
hmm hon hörs knappast och jag lovar morrar inte. iaf jag säger ne hon morrar inte hon luktar o hon morrpratar med en hel del. En del funderar man lite på om de ska se lite på film iaf o lära sig lite hundspråk mm även dom inte har hund.
Haha kan tänka mig du fick ett gott skratt. 
När jag varit borta och Silver inte fått följa med så morrpratar han i mellanåt under all glädjeyra när matte kommer hem igen. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
1-2 javisst är det konstigt att hundfolk inte hör skillnad på sånt,det var som sambon sade då har hon aldrig hört Snodden morra på allvar hahaha..
Ann som din Silver gör,gör ju bägge mina också,och så skakar dom på underläppen samtidigt,så sött
.å andra sidan var det ju bra att han inte lade sig och rullade denna gången…hahaha med tanke på hur han skriker när han kommer på att matte går i alla fall
# 3 Ja när han lägger sig ner på de viset hörs det som han har skadat sig och har ont någonstans den filuren. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Haha, ja det ska väl finnas folk av alla de slag 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
4,ja jag vet många som har trott att han gör sig illa,men han viiilll ju så gärna ligga där och rulla,och när han kommer på att matte går,så är det döjobbigt att slita sig och springa efter henne vilket han alltid gör…annars hade jag aldrig bara släppt och gått ifrån honom hahaha
Men Lena, Snodden är väl livsfarlig? Att du ens vågar ha honom ute sådär. 
Det sägs ju att det finns folk till allt, så varför inte?
7, ja precis