Koksaltlösning
Hur gör man och hur mkt? har läst men massa olika förslag så vill ha de "rätta" och då till sår.. så klart hund..
Läste att man skulle ha 1 tsk salt till 1l vatten kokt,,
el en matsked salt till 1l vatten.. men vilket e rätt? ja vill ha nogran redogörelse..
…nu är jag inte riktigt med här, menar du att detta är till för att rengöra sår med på hund….jag tycker att det låter ont…aj, aj…svider inte salt…..fl´åt min undran…
Man brukar ju tvätta sår med koksaltlösning ju.. vad jag har hört å lärt mig så brukar man de

Det mått jag har använt förr var 1 kryddmått salt till 1 dl kokande vatten, sedan låter man det svalna till fingerljummet eller kallare innan användning.
Men jag föredrar själv väteperoxidlösningen jag köper på apoteket för den rengör ordentligt och svider inte.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Aha!….jag har då aldrig gjort det vad jag vet, har däremot använt kokat vatten som har fått svalna….(destilerat) annars så är det väl apotekssprit som gäller….fast det svider väl oxå….
Däremot så är det väl saltlösning i ögonrengörning……
Finns kanske någon här som vet detta…..
Jag har gjort som anne…men varför koksalt?,det blir lika rent med uppkokt vatten eller vanlig alsolsprit från apotek,alsolspriten svider inte…men använder man klorhxeidin så svider det.
När man gör koksaltlösning så ska man använda sig av havssalt, och så ska det vara ca 1tsk havssalt till 1l vatten.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#1 Gör inte ont, haft det i mitt öga, i ett öppet sår på både navel och tunga (piercingar, men det är son öppna sår)
1 tsk salt till en liter kokande vatten har jag alltid kört på…