Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: beteende
Läst 4217 ggr
[Wera]
1

Ylar med pipleksak

Vår hund Qenta, 7 månader ylar jötte mkt och högt ibland när hn tuggar på sin pipleksak. Låter lite kul och jag har försökt filma det.

Men någon som också har en ylande hund eller vet någon vaför han gör så?

Tina-A
0

Vissa toner triggar hundar att yla :) Vissa hundar ylar när de hör pianospel, pipleksaker, när en speciell låt spelas eller när familjen sjunger. Eller när man ylar själv! Oliver ylar när jag ylar.

Ylandet är ursprungligen ett ljud som hundar(och vargar) gör för att samla ihop alla i flocken.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

spikes
0

Dels som 1 säger…men den kan också yla då ljudet är för högt för öronenFlört

[Wera]
0

#1 Jahaa, tack för svar Glad

#2 Jo jag funderade på det men vrf fortsätter han då att bita? haha Skrattande

Han ylar riktigt högt ibland! Och ibland bara lite lågt och gnällande typ Tungan ute

Eija
0

Glad Hade en hund som yla til en speciell låt, ända sen hon var valp….och i det fallet verkar det som att hon tyckte om låten….för vi testa med låg volym….men det spela ingen roll, hon kom farandes som en galning och ställde sig framför högtalarna och yla med i refrängen…..och rumpan gick som bara den då….så inte verka hon lida inte…..tvärt om….

Och det var bara en låt som gällde….spela ingen roll hur mycket vi spela andra låtar…inte ens reagera hon när jag spela på min zynt, för sådant brukar dom ju lystra till….och inte gitarren eller mandolinen heller…

Tina-A
0

#4: Då var det säkert några speciella toner i den låten som triggade henne att yla :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

spikes
0

3,hör nog samman med att en hund normalt reagerar på högre ljudnivå,leker man med dem så är man ju ofta ljudligare och stimmigare,så han förknippar det kanske med lek eller så…jag får inte dansa för snodden med hög volym,då blir han grinig och bits i byxorna för att tala om att hallå där det låter illa,men bits i byxorna gör han för att påkalla uppmärksamheten…

[Wera]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Här ylar och gnäller Qenta, ibland ylar han mer och högre.