boktips, tack!
om ungefär 2 veckor så blir jag valpägare för första gången (andra, min familj har en hund, men detta blir min första egna)
har köpt en bok som heter första valpskolan (av maggie holt och stella sweeting) tycker den verkar mycket bra och vettig men undrar nu om ni har något mer boktips som ni tycker jag borde läsa?
någon bok ni själva fått mycket hjälp och tips ifrån?

Swedrup, Görel , Swedrup, Ivan:
Allt om Hunden
Lars Fält:
BeteendeBoken
Åsa Ahlbom:
Från valp till unghund - utan problem! 2 Delar
Frågelådan : Hundägarens frågor och hundpsykologens svarar
Anders Hallgren:
Därför gör hunden så
Problemhund och hundproblem
Uppslagsbok i hundpsykologi : uppslagsord från A till Ö
Är i mitt tycke bra och nyttiga böcker för alla som har hundar..
Allt är inte bra i dom men överlag är det nyttig och rolig läsning med en hel del ahhhaa upplevelser
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus
Jag tycker att ALLA hundägare ska köpa och läsa
Eva bodfält - Kontaktkontraktet. Det är en så himla bra bok!!
Sedan finns det ju en del aktiveringsböcker, böcker om Klickerträning och sådär beroende på vad man är intresserad av och vad man ska göra med sin hund :)
Själv tycker jag då att alla ska klickerträna och träna sina hundar utan straff ;) Så några bra klickerböcker för den klickerintresserade är
Karen Pryor - Skjut inte hunden Morgan Spector - Klicka för lydnad Melissa C. Alexander - Klickerglädje! 110 frågor och svar om klickerträning
Sen finns det en bok som tar upp praktiska exempel på hur man tränar en hund att gå i koppel, och varför en hund drar och sådär. Hur man går till väga. Bra för de som får problem med en dragig hund och inte vet vad man ska göra åt saken, eller om man vill förebygga problemet och är osäker på hur man ska göra.
Turid Rugaas - Vad gör jag när hunden drar i kopplet?
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
mitt bästa tips är hundens gyllene regler av Anders Hallgren,jättebra och lätt läst nybörjar bok