Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: beteende
Läst 4456 ggr
Tina-A
0

När började din hanhund lyfta på benet?

Hur gammal var din hanhund när han började lyfta på benet?

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Tina-A
0

Oliver var ca 3 månader när han började lyfta på benet när han kissade. Det var inte alltid han lyfte, men han lyfte iaf några gånger varje dag. När han var ca 4 månader kissade han alltid med lyft ben.

Ibland händer det dock även nu att han kissar som en valp (snart 1½ år), typ när han är JÄTTEkissnödig men det inte finns något att kissa på :) Då kissar han bara rakt ner.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

MoaW
0

Viggo har precis börjat lyfta, han är snart 7 månader.
Dobby kändes det som att han lyfte direkt när vi fick hem honom. men han var ju så liten och det var snö ute, så han var kanske tvungen Tungan ute

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

[Wera]
0

Qenta ör 7 månader och har inte börjat lyfta än..

empan-hampus
0

Hugo är 3½ månad, har inte börjat lyfta än, men däremot rider han på andra hundar… Obestämd

[Wera]
0

#4 Haha Qenta rider på mitt ben ibland.

[Vargnatt-]
0

Har för mig att han var runt 4 när han började lyfta lite då och då

empan-hampus
0

#6 4!! Förvånad Hoppas du menar månader… x'D

[Vargnatt-]
0

#7 Hahaha, lite trött här kanske och för snabb på tangenterna. Menar såklart 4 månader Skrattande

spikes
0

Ska jag dra ett ca över alla hanar jag haft så är det allt ifrån några veckor till 1 år ca…

Xondah
0

Blade började lyfta på benet när han var 9 veckor men varvade lite med att sitta då han ofta tippa omkull.:) När han va runt 3 månader lyfte han alltid.

Våra andra hanhundar vi haft har lyft mellan 3-5 månader.

OzzysMatte
0

Ozzy började lyfta på benet för en vecka sedan ca, men långt ifrån alltid, bara ibland än så länge. Och bara höger bakben:) Han är 3mån 3v idag, så med andra ord 3 ½ mån när han började

Eija
0

Glad…Min nykomling som är över 2 och ett halvt år….knäar fortfarande ibland när han kissar……fråga vetrinären när jag vetbesikta o chippa honom nu i somras…..men han såg o kände inga fel alls….så det är nog bara att han ibland inte orkar eller har tid att stå o lyfta ena benet….

Så vaddå, han får göra som han vill….ingen lider av det….för skulle det vara något fel så märker man nog det isåfall….och vetten hitta ju inga fel så……

spikes
0

12,det finns hanar som aldrig lyfter på benet genom hela livet,liksom det finns tikar som pinkar som en hane…så allt är individuelltFlört

Kaye
0

Skillz gjorde det lite då och då redan då han var lite över ett halvår, men inte helt förens han var 8-9 månader.