Skakar och flåsar?
Igår natt så väckte Morris mig genom att stå vid dörren och skälla och gnälla… Var vid halv 2 tiden ungefär. Jag går ut med honom och han kissar å bajsar.. Sen när jag kommer in igen så flåsar och skakar han. Det var ganska varmt i mitt rum så jag trodde det var därför han flåsade. Så jag öppnade mitt fönster och så för att det skulle bli svalt. Men nej han slutade inte ändå. Till slut så slutade han och somnade. Och nu när jag ska sova igen så håller han på likadant… Jag går ut med honom och när jag kommer in igen så flåsar och skakar han.. Jag blir lite orolig för han har aldrig gjort så förut! Vad kan vara fel? Han höll inte på sådär idag på dagen..

Har han varit helt som vanligt under dagen?
Hur är hans avföring?
Har du kollat tempen på han?
Har han ätit något som han inte brukar äta, kan han ha ätit något då ni var ute?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Ja han har varit helt vanlig.
Den är en aning lös.. Men kan vara pga att han fått frolic. Han brukar bli lite lös av det.
Nej vi har ingen temp. Eller jo vi har fast jag vet tyvärr inte vart den är.. Måste köpa en ny.
Jag vet inte riktigt.. När vi varit ute har jag inte sett att han ätit något.. Och när han varit inne.. Då vet jag bara att han ätit ben. Och sin vanliga mat.
Juste.. Såg precis klotången. Han har gnagit lite på den idag men jag vet inte..Kan det vara det som är felet? Att han fått plast i sig..Fast han höll ju på såhär igår natt oxå.

#2 Okej, men han har varit helt som vanligt annars? Skulle nog råda dig att rådfråga jourveterinär för säkerhetsskull
_**/Mvh Anne
Japp. Helt vanlig.
Okej jag ska göra det.
Hittar ingen jourveterinär.. Något tips vart jag kan ringa? Agria tror jag man kan ringa men dom tar typ betalt.. Och bagarmossen tar betalt.. Vill helst fråga pappa innan jag gör något sånt. Asså att dom tar betalt och så..

Har inte riktigt koll på vart du bor, men här hittar du alla distriktsveterinärer i Sverige
_**/Mvh Anne
Det är visst nytt sen i år att dom tar betalt per jourtelefon om råd och så….iallafall här i Värmland…sen på dagtid är det inge extra betalningar när man ringer
Men om det är så att din hund inte mår så vidare så är det värt ändå….det är ju din bäbis det gäller, jag skulle allt göra det om jag ser att det är ganska så överhängande och hunden inte alls mår bra och inte kan sova eller så…
Bara det inte har fastnat något ben som han har ätit av, jag personligen har aldrig gett mina hundar ben alls., just p g a att man har hört o läst om att detta är väldigt vanligt att det kan fastna och täppa till…..
Skulle din hund börja kräkas, då är det nog idé att åka iväg med honom till akutveterinären, för då är det inte bra för det verkar som han har feber eller ont…för det brukar visa sig oxå som skakningar/darrningar…för att dom spänner sig av värken, och just att dom flåsar är ju oxå ett tecken….så snälla jag tycker nog att du skall ringa….
Om inte annat så för din egen skull, så du blir lugn…..
berätta gärna hur det går
kram
Eija
Håller med de andra ring vett…men en grej jag kan komma på såhär är,har han varit ute tillräckligt länge så han har fått tömma analsäckarna?,en del gör inte det varje gång och då kan det bli stopp och sånt gör ont…..
Jag ringde nyss veterinären. Hon sa att jag skulle avvakta och se om det blev något bättre. Och om det inte blir det så får vi åka in och undersöka honom.. Hon sa också att det var svårt att avgöra i telefonen vad det kan vara och det lät lite.. vad sa hon nu igen.. avust? finns det något som heter så? jaja något sånt.. Men ja jag ska avvakta och se!
#9 Så kan det vara.. Igår så gick jag ut ganska långt med honom.. Jag tyckte han gick väldigt ihop med bakdelen och han lixom kollade där väldigt mkt. Eller vad jag ska säga.. Fast idag gick han helt normalt…

Äter din hund gräs?
för om den käkat gräs så kan det påverka hur dom för sig..
Passar en AmBull som ibland skiter halmbalar(typ)..
Allt för att hon betar gräs som värsta kossan
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus
#11 Ja han äter ganska mycket gräs. Brukar släppa ut honom på baksidan och då brukar han gå runt å äta gräs där.
Dagen då har började sådär så kastade jag ut lite frolic på gräsmattan så han skulle få leta.. Kanske han har ätit gräs+frolic. Men jag ska sluta ge honom frolic då han blir ganska lös av det.
Om det inte blir bättre så kommer jag ju åka till vett. Någon som vet en bra veterinär nära uppl. väsby? Veterinären i väsby tycker jag inte är så bra.. Har varit där massor med gånger, Dom är jätte dyra och ja allt. Har hört dåligt om dom också. Jag var där en gång med min råtta och dom gav honom fel medecin så han dog…
#12 Märsta är nog den närmaste
Och dom är bra enligt mig iallafall ^^
12,bra att du sluta med frolic det är onyttigt för dem…men fundera också på varför den käkar mängder med gräs,det är inte helt ok det heller….kan ju vara fel foder kanske…
Håller med tidigare inlägg.det kan mkt väl vara analsäckarna för det låter så. Är hunden /har varit lös i magen några dagar blir det svårare att tömma dem.De kan även bli inflammation i dom och bör kanske spolas. Kan även vara så att hunden har mask?Tycker ni ska uppsöka vet.att kolla detta.
#14 Fodret kan det inte vara för det har han ätit sen han kom hit.
Min kompis hund skakar och flåsar när han åker bil precis som Morris gör på kvällen. Kan Morris helt plötsligt blivit rädd för mörkret eller nått? För han börjar precis efter jag släcker lampan..
16,det tycker jag låter osannoligt,har du ringt vet och rådfrågat ännu?.
Okej. Ja det har jag, hon sa att jag skulle avvakta.
18,ok hur beter sig hunden nu då? är det samma?
Han har inte börjat ännu.. Han börjar precis efter jag släckt lampan.. Men sen på morgonen är han helt normal igen..
20,låter konstigt hoppas du inte avvaktar för länge bara

#20 Reagerar han likadant om du skulle släcka lampan så det blir mörkt även nu utan att gå och lägga dig? Om han inte reagerar då så är det knappast mörkrädsla.
_**/Mvh Anne
#22 Prövade men han gjorde inte det.. Fast jag prövade när han var vääldigt trött..
Men han börjar precis när jag släckt lampan, sen så håller han på kanske någon timme eller så men sen lugnar han ner sig och somnar.. Så han håller ju inte på hela natten precis. Han kanske skakar lite men det slutar det med sen.