Velvet, livräddare?
*andfådd*
Var ute i parken och tränade lite lydnad med Velvet, såg att det låg en person på gräsmattan längre bort men tänkte inte mer på det för folk brukar ofta ligga där och sola/slappa.
Plötsligt får Velvet också syn på personen och rusar dit, hon som inte brukar springa fram till folk, hon lyssnade inte på inkallning och då jag såg att personen inte reagerade på att Velvet nosade och slickade i ansiktet så rusade jag fram.
En man (vet inte ålder mellan 20-40 skulle jag gissa men är usel på sånt) ligger totalt okontaktbar på gräsmattan bredvid sin cykel, har givetvis glömt mobilen inne och får inte någon som hellst kontakt eller reaktion från mannen.
Kopplade Velvet och halvsprang hela vägen hem och ringde 112, de skickar ut en ambulans för att kolla hur det är med mannen.
Ingen aning om han var berusad/påverkad, sjuk eller något sådant, men kunde iallafall inte se några skador och han andades.
Hade det inte varit för att Velvet reagerade som hon gjorde så hade jag nog inte ens tänkt på att kolla hur det var med han.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Fick du reda på något om mannen?
Han är nog evigt tacksam. :)
≧◔◡◔≦

Nej jag vet inget, men de ringde från sos alarm just efter jag postat inlägget för att kolla så de var på väg till rätt park.
I fortsättningen kommer jag att kolla hur det är med folk som bara ligger där om det inte är helt uppenbart att de bara solar.
_**/Mvh Anne
jadu hundar är klokare än man tror ibland…all heder åt velvet!…
en sån grej hände med Snodden och en man som visserligen var dyngpackad och hade ramlat av sin cykel i en skogsdunge,Snodden sprang fram precis som din velvet,och jag kunde ringa 112,ambulans kom och det var på håret,för han blödde kraftigt ur huvudet efter sitt fall….
Vilken hjälte Velvet minsan:)!
Klart hon är livräddare :D vilken bra tjej du har där :)
Velvet, vilket tjej :) Var stolt över henne! Hon var riktigt duktig.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Duktig tjej. Otroligt vad hundar kan vara med på noterna utan att vi inser att dom är och har rätt i sina ageranden.
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus
Duktig vovve! Man får sina bevis på att dom är helt suveräna på att upptäcka sånt vi missar.

Blir tårögd… Underbara Velvet,,,vilken hjältinna!! Hon ska ju ha en scarf eller likande med texten :
-- Hjältinna & Livräddare!
KRam
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Jo jag är alltid stolt över min lilla gumma 
Gick förbi platsen på nattrundan och då var det däckspår på gräsmattan precis bredvid där han hade legat så ambulansen hade iallafall varit där.
Detta är inte första gången jag fått bevis på att hundar kan vara hjältar/hjältinnor och livräddare.
_**/Mvh Anne
Bra gjort! Jissus…sprang du inte tillbaka igen när du ringt 112 ?

#11 näe jag var tvungen att vänta vid telefonen för hon på sos alarm sa att hon skulle ringa upp om de inte hittade mannen så skulle jag få komma ut och visa vart han var.
_**/Mvh Anne
Riktigt duktig tjej du har där, Anne!
Med förra hunden så brukade vi vara ute med ett gäng andra hundar. En kvinna hade 3-4 hundar, och bland annat en ganska ung rottweilertik. Den tiken var klockren i lydnaden och kom alltid på inkallning osv. Men det hände några få gånger att hon stack iväg och stod en bit in i skogen eller gick åt ett annat håll och skällde tills matte kom. Då hade hon hittat skadade eller döende personer.

Ducktid vove.
Hur gick det sen?
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
Åh men så duktig!!! Gissar att du är präktigt mallig nu…skulle jag varit
…ge henne något extra gott o tugga på idag.

Jag blir oxå nästan lite tårögd när jag läser inlägget!

#14 Jag vet inte hur det gick för mannen, men jag vet att ambulansen hade varit där iallafall
_**/Mvh Anne