Kamp
Jag blir så tröt på folk´som påstår sig att dem vill göra bättre ryckte för just dem här "kampraserna" Men sen får ja veta att dem själva kampa med sina hundar, dem hätsar dem på varandra inte så att dem dödar varandra men ändå!, detta gäller främst pit folken..
Jag blev medlem på en sida efter som ja gillar rasen, jo va får ja veta..alla alla dem tusentals människor kampa med sina hundar… visst jätte seriösa på allt annat men jkag gillar inte kamp juh!..
Ja vill ha folk som har sina pit blandningar till bra rubriker i tidningar och allt å inte kampa med dem!..
Snart e de förbjudet att ens få ha/köpa pitbull.. å ja vill så gärna äga staff/amstaff el pit så småningom efter som ja gillar raserna, men lär väl inte hinna känns det som…
Å ja fick veta med att dem som föder upp pit, finns inte så många uppfödare, ja dem vill att sina valpköpare ska hetsa sina hundar för dem vill utvädera hur kullen blev, hur seriöst e de?., bättre att skapa bra pitbull utan att läsa dem att hetsa mot andra hundar.. Man kan dämpa dem å göra andra saker än att hetsa å hålla på..
el e jag helf fel på detta forumet med??
ändra bra folk finns e dem amstaff egn staff folken, dem har vett, men e dåliga på andra områden..(inte dåliga men borde ändra på sig lite vissa av dem)
ok lite påhopp blev det men e tvymgen för denna gång!
Vet inte va detta inlägg ska postats i så får gärna ändra de..
vad är det för forum och uppfödare du varit i kontakt med?
som ägare av apbt blir jag väldigt fundersam öven vilka tusentals du stött ihop med som hetsar sina hundar?
≧◔◡◔≦
pitbullforum kom ja in på..tänkte aa jätte bra sida efter som jag ÄLSKAR dessa raser..
2 stycka som addar mig, å säger lika dant att alla dessa här inne hetsar sina hundar å uppfödarna vill att sina valpköpare gör det samma..
detta gör mig arg!.. jag vill inte komma till ett ställe där alla hetsar sina hundar!!

Det låter ju inte som att det är speciellt seriöst folk där, eller kan du ha missuppfattat de de skrivit? (är ju lätt hänt)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
tyvärr annen, om ja önska de..
detta e 2 killar från de forumet, som undra va för hund ja va ute efter å dem sa samma sak efter som ja fråga..
dem undra varöfr ja ville ha en pit om ja inte ville kampa.. men hallå man kan la göra annat än att kampa med dessa hundar el??!!

#4 oh ja man kan göra mycket annat med dessa hundar, de fungerar utmärkt till weightpull, lydnad, sök, spår, Agility, rallylydnad, frestyle, osv…
De är arbetsvilliga, lättlärda hundar som gör allt för att vara sin förare till lags (finns undantag, men det gör det i alla raser)
_**/Mvh Anne
#5 ja precis å ja hoppas att de finns lite seriösare folk på den sidan! för e ganska så sur på detta… ja vill ju dem rasernas bästa juh!… alla som har sånna bglandningar måste skapa bra rubriker tycker jag!

#6 där är bara kruxet att media sällan skriver om snälla hundar för det säljer inte lika bra.
Men man kan som seriös ägare och uppfödare försöka informera så mycket som möjligt om rasen och försöka se till att vara noga med vart valparna man föderupp hamnar.
_**/Mvh Anne
#7 fick veta nu av en kille på msn att uppfödare kan ge bort sina Valpar om man startar dem i kamp!… säger bara harregud…
ju mer som dämpar media desto bättre…

#8 då är det definitivt inte en seriösuppfödare (inte i mina ögon iallafall)
_**/Mvh Anne
#9 nej jag e chockad som *** dem till coh med lagar hundarna å ger dem mediciner själva efter ett slagsmål…
och han som ja pratar med nu.. tycker att man bara ska ha en pit om man ska kampa med dem, annars ska man inte ha sig en pit..
blir lite besviken å arg…
#2 om det är pitbull.se forum du menar så har majoriteten av folket som är där inne amstaffar, ambulls och blandraser, dom flesta av dom är dessutom öppet emot blodsporter av alla former och pysslar med andra sporter så jag tror du har blivit ganska förd bakom ljuset, varför inte bli medlem och kolla upp vad som skrivs där istället?.
Är du "allergisk" mot kamper så vore kanske amstaff eller staff ett lättare val, har du apbt så har du ganska automatiskt hundar i historiken med den bakgrunden likaväl som att du skulle skaffa border collie och inte vilja ha vallhundar i stamtavlan.
Jag var själv väldigt kluven till att skaffa denna ras från valpstadiet som är avlad antingen för syftet eller vad släktingar presterat, så jag hade tänkt mig en lättare staff men det blev en pitomplacering istället.
Är du genuint intresserad av rasen så är forumet en ganska bra grund att ta del av vad du skall undvika, du kan bilda din egna uppfattning om saker och ting.
Men du kommer aldrig undan syftet, istället för att ta totalt avstånd från det så varför inte läsa på om det även om du ogillar det, då får man ett ganska bra grepp om hur hundarna funkar.
≧◔◡◔≦
# jag vet vad dessa hundar behöver ha osv osv osv.. men nu e de så att nu har jag stöt på 2 st som säger att många där inne kampar med sina hundar fast dem ytrar det inte, därför blev ja chockad å å de..
å ja vet att deme avlada för det men som sakt ja gilalr pb å ja ska ha en sådan hund i framtiden å amstaff med.. man behöver inte kampa med hunden som den här killen hela tiden säger att man måste..

Kanske en knasig jämförelse men ändå:
En kökskniv i fel händer är minst lika farlig som en hund i fel händer.
Ska man då enligt den personen inte ha köksknivar om man inte tänker hugga ner någon med dem?
Principen är ju densamma, både knivar och hundar kan användas till väldigt mycket, men hamnar de i felhänder kan de bli farliga.
_**/Mvh Anne
#12 Det finns folk av den åsikten och kommer alltid finnas, oftast är det mycket snack och liten verkstad, vad brukar man säga…"tomma tunnor skramlar mest", många vill ge sken av något dom kanske inte pysslar med och snacka bakom ryggen på andra.
Varför tro benhårt på vad nån säger via msn istället för att ta reda på vad som verkligen stämmer?
som sagt är det få på forumet som verkligen äger rena apbt, och många pysslar med sporter typ wp, lydnad och andra små aktiviteter.
Åter igen gå in och kika iställer för att spekulera.
≧◔◡◔≦

http://www.pitbullforum.se ? det är ett av de få seriösa abpt-forum som finns, och jag tycker du ska berätta för admin vad du har läst. tror knappast att det du berättar är acceptabelt.
För övrigt tycker jag att du inte ska låta massa skitsnack från Bad ass djurplågare hindra dig från att skaffa den hund du vill ha.
Kan man inte anmäla den sidan för polisen på nåt sätt? Det är väl lag nu på att man inte får kampa med pitpull? Och brottsligt.
har redan frågat å efter som ja inte vill ha nåt me kamp att göra så vill ja inte ha massa frågor å skit om just kamp som dessa 2 prata om…
Vsad vet ja när 2 olika männikor säga lika dant, men att dem säger att på de forumet så pratas de inte om de osv osv..
Men nog om de, ja e tröt på dess människor..
å admin har ja redan frågat va detta forum är till för…
Kan du länka till forumet?
nu vill ja gärna inte att alla talar om att jag tycker att de forumet e skit, vilket ja inte tycker. Utan gillar inte bara att folk å de spelar ingen roll om de e 1 el mer som säger åt en att dem kan fixa valp om jag stratar dem(kampar)…
Kan du länka till forumet? Så vi andra också kan läsa?
de står inte på forumet.. utan de e 2 st som har addat på msn.. å de e på msn dem tjötar om kamp.. Forumet värkar seriöst i sig och dem männiksorna där men de e dessa 2 ja inte vet va dem e ute efter.. å när dem sägar att de e många på forumet som också kampar blir jag fundersam!
Jaha okej, då förstår jag :)
Om du inte vill ha med dessa människor att göra behöver du inte ha det heller.
Jag fattar inte problemet…..har du inga bevis på djurplågeri så kan du inte sätta dit någon för det.
Vad säger att dessa inte bara snackar skit för att se dina reaktioner eller för att smutskasta någon annan?
≧◔◡◔≦
pratar inte om djurplågeri över huvudtaget..
och bevis har jag, så de räcker…
inte djurplågeri, vad är det då?
har du konkreta bevis så anmäl istället.
≧◔◡◔≦
Tror det kan vara bra att det kommer fram dessa typer som drar ner dessa raser ner i skiten. Just för att dessa hundar behöver mer gott ryckte och dessa gör rubriker som gör det surt. Snart kommer det vara förbjud att äga en pitt o pittblandingar om det inte skärps i hållingen på dom. Lycka till jag hade anmält sidan så polisen ananrs kan veta vilka dessa personer är.
Se bara på Cesar Milans favorit hund- pitbull, rottweiler och AMSBT. Dom är ju hur bra som helst. Det är ägaren det hänger på.
Synd att det finns folk som uppfostrar dom fel
# jag snackar inte om djurplågeri utan kamp i detta ämne men ja de en form av skiten men de bryr ja mig inte om.. å nu snackar dem inte om att 2 hundar ska döda varandra utan bara att dem ska "boxa" slåss men INTE döda….
det är inte sidan som dem håller på utan msn, så ja kan inte anmäla sidan bara för 2 männiksor håller på det blir bara fel!!…
nej, det jag menar är har du konkreta bevis på att hundar fightas oavsett om det avbryts eller ej så skall detta anmälas till polis iom att det är olagligt, annars är du ju lika delaktig om du sitter inne med det.
En MSN konversation är inget bevis.
≧◔◡◔≦