Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: beteende
Läst 1770 ggr
[marion69]
0

Kroppsspråk hos hund

Hur visar din hund att den har värk eller smärta?

Min hund har betett sig lite konstigt på sistone. Hon går gärna under sängen och så krafsar hon på golvet. Svansen är låg.

Jag blir orolig att hon har ont på nåt sätt. Min förra hund som hade cancer gjorde så. Hon gick under sängen eller satte och gömde sig i ett hörn bakom t ex soffan.

Någon som vet hur hundar visar att dom har ont?

Freke
0

Det är så otroligt olika på vad det är för hund, hur dess kroppsspråk är?!

Men om du känner igenom hela hunden så kommer den inte att låta dig ta allt för mycket på de ställen den har ont, i/på.

om du själv är osäker, gå till veterinären och låt h*n kolla igenom hunden.

Lycka till

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Karizma
0

tycker det låter som att du behöver ta hunden til vetrinären så slipper man vara orolig att den är sjuk eller har ont.

[marion69]
0

Problemet är bara att jag är en fattiglapp och kan inte springa till vet i onödan, så därför ville jag vända mig hit först för att se ifall någon har haft en hund som betett sig på samma sätt.

Troligen är det något med magen, men det kan ju även bara vara gaser eller foder som inte är så bra för henne. Är det allvarligt och så märker man nog det och fortsätter det länge till, så måste jag gå till vet så klart.

Det är ju så svårt att veta ibland varför en hund beter sig på ett visst sätt.

spikes
0

3,kolla bara så hon inte har förstoppning i analsäckarna….men det måste ju finnas någon vet du kan ringa och rådfråga?

AnneN
0

Även om du inte har råd att springa hos veterinären i tid och otid så skulle jag råda dig att ringa och rådfråga och se vad din veterinär tror. Det kan finnas så otroligt många olika orsaker till att hundar beter sig lite udda.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[marion69]
0

ja, jag ska ringa och rådfråga veterinären.