Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etiketthunden-och-lagen
Läst 1140 ggr
Moa-16
0

Hundar i bil?.

Är typ lite fest här i stan;). Och i en park en bit härifrån, är det lite chokladhjul och sånt. Där sitter två schäfrar i en bil där. Varje gång jag gått förbi har dom varit i bilen?. Har gått förbi lite extra bara för att titta. Men jag har då aldrig sett dom utanför bilen. Vad ska man göra?. Ägaren bor antagligen i en husvagn bredvid(på natten;). Men det verkar som om dom bara är i bilen?. Den rasen behöver ju mycket motion!.

AnneN
0

Här finns de regler som gäller för att transportera hund.

Här finns reglerna för burförvaring.

Är osäker på vad det är som gäller, men om inte annat så bör man väl kunna ringa och fråga antingen djurskyddet i kommunen (vet ej om de har någon helgjour) eller polisen.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Royalz
0

Dom kanske rastar hundarna när du inte ser?

Moa-16
0

Jo kanske att han tar ut dom ur bilen för att rastas. Men det blir ju varmt i bilden också. Kan ju inte vara bra för dom att sitta där inne. Från först gången jag går ut med hundarna kl 9:00 gick där en gång vid 11:00,också, 13:00 och 18:00. Har bara sett dom ligga i en stängt bil.

spikes
0

3,vet du vem det är och vågar vara näsvis så fråga….då vet han ju i alla fall att folk håller ett öga på hundarnaFlört

Hundvalp
0

#3 - När det har gått 15 minuter och det är varmt ute och det är hund/hundar i bilden efter 15 minuter har man rätt att krossa en ruta på bilden om rutorna inte redan är öppna

elr?

hittadjur-se
0

#5: Hej, blir nyfiken på vad du har för källa på den informationen med just 15 min? :-)