Hundpartiet
Ja det finns faktiskt ett politiskt parti som heter det! 
Hundpartiet - http://www.hundpartiet.se - Vill lyfta hundfrågorna högre upp i prioritering, vill se till att hundar behandlas bra och rättvist i samhället
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Vad häftigt! det ska jag bli medlem i direkt;-)
Vad häftigt! det ska jag bli medlem i direkt;-)

Ja det kan ju iallafall inte skada för oss som faktiskt försöker kämpa så gott vi kan för att hundar och andra djur ska få det bättre.
_**/Mvh Anne
Yes, jag har skickat ett mail dit!
tyvärr får jag inga seriösa vibbar, men det kan ju knappast skada….
≧◔◡◔≦

#5 nja hemsidan hade kanske kunnat se lite seriösare ut och fler/andra punkter under fliken "Förslag", men om vi blir medlemmar så kanske vi kan vara med och påverka det hela 
_**/Mvh Anne
Vad roligt:) Men jag nog hellre att det skulle finnas ett "djurparti" istället för enbart hundar. Och att man ska få ta med sig hunden både in på affärn och resturang är inte alltid en så smart idé för det finns ju människor som faktiskt är allergiska. Det brukar vara upp till resturangägaren själv om man får ta in hundar. Annars ett rätt så kul parti:)

#7 Du kanske själv vill starta ett djurparti? 
_**/Mvh Anne
#8 En vacker dag så
gud vad bra! Dom ska jag rösta på =)

#7 Vi som är parfym allergiska då? Vare sig vi vill eller inte så har folk parfymer på sig och vi är tvugna att stå ut med det i affärer och på krogen.. är det någon som bryr sig om det? Nja inte direkt eller..
Men att det finns en hund i närheten det gnälls det högt och länge på?
Lovar de som jag känner som är allergiska mot pälsdjur får klåda av det, själv får jag andnöd av för stark parfym, och andnöd är troligen lite jobbigare än klåda..
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus
jag har vart på öland där fick man ta med hunden in i vissa butiker och de hade själva hundar som låg o sov. Men en hunde behöver inte följa med överallt, dels har jag med en son som är allegisk mot vissa hundar o pälsdjur. Det är som rökning det är det bästa som hänt att man inte röker på krogar,fik osv. Men det är lite OT :) iaf ska skicka in ett mail med för det kan vara bra som Anne säger skadar itne att försöka ändra till bättre för djur :)
#12: är det en butik som inte har livsmedel och är egenägd dvs inga kedjor så är det väl ok för ägaren att själv bestämma om hundar ska tillåtas. Så länge det inte bryter några liuvsmedelslagar osv.
Blir ett jävla liv om jag tar in min väluppfostrade schäfer i en butik men inte om jag tar in taxen…. tar inte med dem in i butiker heller förutom djuraffärer där de är tillåtna och andra med tydliga skyltar om tillåtelse.
Partiets förslag:
"Hundar ska tillåtas att följa med in i affärer. (På vissa ställen kan enbart hund i väska accepteras)
Små hundar i väska ska få följa med in på restauranger."
eeehhh varför ska vi helt plötsligt göra skillnad på olika reaser och storlekar? Visst det är smidigare med en liten.
Men om jag bär min schäfer i en IKEA påse är det ok då?
Vad ska en hund göra på en restaurang, det finns livsmedelsbestämmelser om jag inte minns fel ;-)
Tar min tax hans bärväska (ja han har faktiskt en eftersom han har sitt diskbråck och inte kan gå lika långt som schäfern på våra längre promenader men får ändå hänga med hela vägen runt i slutändan genom att vi bär honom en bit, han är supernöjd) och min schäfer i en IKEA påse och går ner på pizzerian….
Dåligt genomtänkt tyvärr men hade det handlat om hundars VIKTIGA rätter i samhället hade jag ställt mig bakom. De andra två punkterna med smällare och trottoaren gillas ;-)

#14 Om man nu ska hård dra livsmedelsbestämmelserna så är det faktiskt inte dom som stoppar hundar på restauranger..
Att en hund finns i serveringsutrymmen är således inget hinder.
Står annars att om ägare till krog tillåter så får djur medfölja in på uteserverings områden.
Lustigt är dock att trots vi är med i EU så följer vi inte deras regler och lagar, utan väljer hej vilt med det som passar oss och skippar det som inte passar? Konstigt tycker jag..
Då det i övriga EU är tillåtet att ha med sig husdjur om man kan hålla ordning på dessa, om inte kan man få relativt dryga böter.
Men Sverige är fantastisk.. Där ett land kan hålla på sin rätt även om en lag säger något annat..
Tror fenomenet kallas -Äta kakan men ändå ha den kvar.
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus
Jag måste ju vara lite dum för ajg förstår inte anledningen till att hundarna ska vara med överallt… visst hundcafeer och butiker där hundarn är välkomna är toppenbra.