Klotrimmare o klotång
Har någon testat sån där klotång som känner av vart pulpan är och/eller klotrimmare från Pedipaws som slipar klorna?
Ville bara läsa nån kommentar om dom är bra eller inte.

Vad är klotrimmare?
Den där klotången har jag inte provat själv, men har bekanta som testat den och visst den fungerar bra, om man har en hund som ligger blick stilla med tassen då man ska klippa, annars var den tydligen totalt värdelös.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#1 bra tips strycker vi den från önskelistan :)
slipa klon det tor jag inte på finns ju kloslip isf ser man bättre vad som tas.
Jag har den, men ska nog sälja den. Av den enda anledningen att Olivers klor är nog lite för små. Den är jättebra annars, funkar kanon och känner ju av och sådär, men klorna är lite för små för att den ska fungera ordenligt.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
På www.skal-man.se (tror att deras var billigast) finns förklaring på klotrimmare. En mojäng som slipar klorna.
#1 Skulle ha haft sån klotång när Azlan var valp då, för då låg han så stilla tills jag råkade klippa illa honom en gång sen var det kört. Då hade han nog inte varit omöjlig att klippa klor på nu… kanske. Bra iallafall att veta till en annan gång.
#3 Har sett att en del firmor har flera storlekar på dom.
Undrar om man skulle kunna få Azlan att acceptera en sån, men det verkar ju vara själva klippet han inte gillar, så därför filar ju jag hans klor varje dag.
Har ofta tänkt att om han ändå kunde acceptera o ligga så här stilla när man ska klippa klorna också, men det är helt omöjligt. en sån här klotång som känner av pulpan klipper ju också av klon…. o då blir det ju "det otäcka klippet" ändå… men kanske det är värt ett försök, för då vet jag också att jag inte gör illa honom o inte sänder nå dåliga vibbar till honom. Jag är ganska säker på att vårt problem är eller åtminstone var mitt från början.
Hålla på med tassarna och fila är inga problem, men klippa går inte, då blir det vetrinärns uppdrag… visserligen bara 1ggr/år eftersom jag är så noga med att fila… men ändå.. skulle en sån här klotång funka så har den ju tjänat in sig snart, istället för 300:-/år hos vetrinärn och jag har ju en Rippe också som det inte är nå problem alls att klippa klor på, men det händer att husse råkar klippa illa honom (Rippe bryr sig inte om det) men jag tycker det är synd om vovven ändå (fast jag ömkar inte) och blodspår inne är inte så kul.

#4 är det själva ljudet som blir från klotången då man klipper som han reagerar på? (en del liksom klickar till lite)
Om det är ljudet så kan jag rekomendera denna klotång, den är väldigt tyst av sig + att tillverkaren ger livstids garanti på den.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Har ju faktiskt en sån, fast jag har tyckt den är så liten o vek så jag har inte ens testat den. Ska göra det nå tag.
Använde den när jag hade mindre hundar, dom jag har nu har så stora klor så vi får se hur det funkar, men tack för tipset!