Blandrasutställningar!
Någon som har provat eller brukar ställa sin/sina blandis/blandisar på blandrasutställningar?
Jag har provat det med Nagli en gång, hon fick HP och blev Bästa Senior 1!
Nästa år blir det fler utställningar! Ska få ihop ett gäng kompisar o åka på utställning då! Tkr fler ska dit! :)
Lägger in en bild på mig o vovven efter vinsten! ^^

Jag hade mer än gärna provat på det men har tyvärr lite för långt att åka då det (vad jag vet iaf) inte finns några blandisutställningar i Norrbotten
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

*putt*
_**/Mvh Anne

inte jag heller
hade varit skojj och provat.
men jag vet inte om dem har samma regler som vanliga utställningar, att man inte får ställ om hunden är kastrerad.
men kommer det till Helsingborg någon gån så skall jag haffa tag på en anmälningblankett.
vet någon vad man kan se vart det är utställnigar för någon stanns? =)

_**/Mvh Anne
Japp, var ju på samma, Farsta i Augusti, och vi kom 4:a av alla unghundar, var ca 50-60 unghundar som tävlade.
Fick en massa priser vi med! 
Bild: Elin A

Grattis i efterskott till de fina priserna =)
_**/Mvh Anne
Tackartackar! 

Tack för länken…
men i vanlig ordning så bor man på platsen som gud glömde!… =((

kanske inte Gud men väl den som bestämmer vart utställningarna ska vara =/
_**/Mvh Anne

hahaha…japp! :-))

Låter roligt, skulle jag kunna tänka mig med min lilla tjej, ställa ut har jag gjort förut med min blandras mina föräldrar hade, den gången tog vi hem allt:)) Gissa man stog som ett frågetecken, kunde inget, bara ropades upp i ett, sen stog vi där med en 15kg säck mat o pris mmm, vår kille va då 8 år, Han blev 16år gammal

#11 Vad kul att det gick så bra för er =)
_**/Mvh Anne
*undrar bara*
Hur är det med oss som har en reggad hund som av någon orsak inte kan få 2or eller 1or. Får vi också deltaga?
**MVH Cerrolyn

Jag har bara hört att oreggade renraser och "äkta" blandraser får deltaga, men det kanske är fler, vet faktsikt inte! ^^

Även renrasiga med stamtavla får deltaga men endast om hunden har sådan defekt att den inte får ställas på vanliga utställningar. Läste det på blandis sida… ska se om jag hittar det igen
_**/Mvh Anne

Citerar
"Hundar registrerade i SKK eller Svenska Hundklubben, som har avvikelser (defekter) från rasstandard och/eller monochida/kryptochida, kastrerade eller övriga avvikelser, skall skicka intyg eller fotografi på avvikelsen. Är hunden för hög eller för låg för rasstandard, eller har blå ögon, där det inte skall vara det. Det gäller att vara tydlig i sin anmälan och bevisa avvikelsen, annars kan det hända att anmälan inte accepteras."
Citat från http://www.blandis.nu/utstallning/
_**/Mvh Anne

Ajustja, tror jag läste det ngnstans eftersom min kompis ville ställe sin Bichon Frisé som typ var reggad i Spanien! ;)
Ska jag fota att han bara ha en kula… hihi
**MVH Cerrolyn

kanske inte fota men skicka med vet.intyg där det står kan vara en bra idé
_**/Mvh Anne
Bara det att blandis utställningar är så långt fran och jag "har inget för det".
**MVH Cerrolyn
Elin, kommer du inte ihåg rottisen med för lång tunga, var inte han reggad?

oj… värsta giraffen ;) vad söt. så det finns alltså gränser för hur långa hundarnas tungor får vara oxå? :O
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Kanske kan räknas som en deffekt om tungan är så lång att hunden inte kan dra in den helt utan att den hela tiden hänger utanför munnen?
_**/Mvh Anne
#22 Jo jag tror att Madde frågade det.
#23 Jag har för mig att tungan var så lång att den var utanför munnen hela tiden.
hur bedömer de på en blandis utställning? finns ju inget att gå efter?

Allt står på blandis hemsida, skickar en länk! ;) En är med bedömning i en text o en med bilder! ^^

Jag har ställt ut mina 2 gånger. Tiken (snuffan) blev bäst i grupp bägge gångerna. Teddy fick hp en gång,nästa gång fick han inte ens det, då han är lite mesig av sig. Jag skulle vilja ställa ut igen, men det krockar med agilitytävlingar (dom går först för mig). Men i höst har jag planer på att åka till boxholm, då det är både utställning och blandis sm i Agility där.

jag vill ställa ut bara för skojjs skull :P
Ställer ju ut råttorna och de andra hundarna ( renrasiga ) :P , och det hade varigt kul med en bedömning på han :P
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
åhh vart brukar de vara sånt ? de skulle jag gärna göra med min milla =)

Jag ställade för första gången ut min hanhund på DogWalk2008. Vi gick dock inte vidare. Får fixa lite ringträning till nästa gång 
Utställning i Blandis regi blir nog aldrig av. De är aldrig på västkusten.
Har fått HP och 3:e pris för morsans blandis, bäst av sina syskon :)
≧◔◡◔≦
#31 det ordans väl en blandisutställning på orust varje år?
≧◔◡◔≦

Ja, men inte i Blandis regi.
Vilka är arrengörerna här i Väst?

Blandis skåne har nu startat, bara ett litet tips. Inte så långt mellan Göteborg och nv skåne.

finns det någon blandis utställning någonstans i Norrbotten
Tezlan, Fifi och Dunder

3337 Tyvärr så tror jag den närmaste för oss norrbottningar är typ i Sundsvall eller något sådant 
_**/Mvh Anne

Jasså kanske man ska annordna nått hära uppe då =)
Tezlan, Fifi och Dunder