Röda och dimmiga ögon 29/7-09
Hej
Min lilla vovve har dom senaste veckorna haft väldigt röda och dimmiga ögon. Det är från och till i varje öga, ibland i ena men sen går det vidare till det andra, eller så samtidigt i båda men ungefär så håller det på. Men det har faktiskt inte runnit mer än vanligt från ögonen. Jag undrar om någon haft något liknande problem eller om någon vet vad det kan tänkas vara? Har försökt badda med vanligt kokat vatten som såklart svalnat, men det har inte visat resultat. Är det inte bättre snart så ska jag ju såklart kontakta veterinär, tänkte bara pröva detta först.
(läste en artikel om hundar med nickelallergi, men min hund använder sele utan sådana delar)
uppskattar verkligen varje svar, tack på förhand :)

Har aldrig varit med om något liknande, men jag skulle nog rekomendera att iallafall ringa och rådfråga en veterinär.
Lycka till!
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Okej, tack ändå. Jo, måste verkligen ringa nu, då får man ju iallafall höra vad dom tror..

#2 Berätta gärna hur det går, om veterinären kommer fram till vad det är osv
_**/Mvh Anne

Det är inget hårstrå som vuxit ner eller bara skräp som kommit under det inre ögonlocket? Brukar resultera i röd dimmiga ögon!
Men som hos oss är ögonen känsliga och en veterinär kan säkert ge dig bästa råden.
Lycka till
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus
#3 Jo, uppdaterar när jag vet mer.
#4 Försökte nyss kolla, såg varken skräp eller hår.. Ska försöka kolla mer ända tills jag har tillgång till en veterinär.. Tack för tipset förressten.
Har talat i telefon med vet. och det visade sig att det bara kunde vara torra ögon, så vi skulle köpa något att droppa i ögonen.. Ska pröva det till nästa vecka, annars skulle vi åka in dit och kolla efter vad som är fel .

#6 okej får hoppas att dropparna hjälper
_**/Mvh Anne

Du kan ju kanske testa droppa in lite tex noviform som är antiseptisk(bakteriedödande). Finns att köpa på apoteket.
#7 jo hoppas verkligen !
#8 det är från apoteket, kommer dock inte ihåg namnet just denna sekund.
En till liten update: Idag har hon varit till veterinären och fick kortisondroppar som vi skulle droppa i båda ögonen varje dag. Hoppas verkligen det blir bättre nu !

#9 håller tummarna för er
_**/Mvh Anne