måste få ett slut
min granne har två stora hundar som han nästan aldrig går ut med ,och när han gör det är det bara några minuter.
Idag såg jag honom sparka en av hundarna jätte hårt .
Han är medlem i ett mc gäng och knarkar oxå,så jag
vill inte bli inblandat.men vill ju ändå ringa polisen,för djurmisshandel.men dom kommer ju säkert inte göra någonting ändå…

Ring både polisen och djurskyddet i din kommun, du kan vara helt annonym i din anmälan om du inte vill att din granne ska kunna få reda på att det var du som anmälde.
Djurskyddsinspektören är skyldig att åka ut och kolla alla anmälningar de får in.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
säger som AnneN i detta… lycka till!
Ring djurskyddet,du kan vara anonym…berätta hur det går..
Ring djurskyddet,du kan vara anonym…berätta hur det går..

Han listar ut att det är jag,för det är jag som slutat hejja efter denna händelse.vet att man kan vara anonym.
om djurskyddet knackar på hos honom skulle han först och rämst aldrig
öppna pga att han är så nojjig.Sen skulle han ju bara neka och då är det
ord mot ord och dom kan inget göra.
men nått ska jag nog lista ut som jag kan göra,måste tänka lite bara.
mår så dåligt över detta,känns som jag har lite ansvar hur det går nu eftersom det var jag som såg.

#5 om du har en kamera där du kan spela in videoklipp så kan du försöka få med han på film någon gång då han misshandlar hunden och lämna det till polisen, då har du ju bevis
_**/Mvh Anne

ja det är enda sättet.gäller bara att få ett sånt tillfälle.
tycker att polisen är bra lam men är han sen lite drogmissbrukare bör polisen fatta att en sån person går inte lita på att de tar väl hand om sina djur. Lycka till

tack
Jag hoppas du kommer på något bra. Det skadar ju förstås inte att ringa, även om man tror att han inte skulle öppna. Och att försöka fånga på film är alltid bra då man har bevis att komma med!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Ring djurskyddsmyndigheten på EN GÅNG!
Det är det bästa. Då åker dom ut till hundägaren, ev och kollar hur hunden mår. Om den får den vård den behöver
Säger som AnneN
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

dom åker ju inte direkt och hämtar hunden bara för att man ringer tyvärr.även dom som blivit anmälda och har har vittnen får ju ändå behålla djuren.har ring förut ang. ett annat ärende där hundarna var instängda i små burar hela dagarna för att "dom var för vilda"där hände det ingenting.hon skaffade bara fler hundar

#13 då får man vara envis och fotsätta anmäla, kanske även försöka få fler att anmäla samma person, tillslut måste de ta tag i problemet
_**/Mvh Anne

ja man måste kämpa länge länge tydligen

Det är det värt att göra. För inget djur ska behöva behandlas illa i dagens samhälle!

Fy vad det är tråkigt när sånt här händer, anmäl killen men anonymt och om du tror han misstänker dej för att du slutat hälsa så kan du väl spela teater ett tag. Börja hälsa på han igen så tror han kanske inte det är du.
Gud vad jag skulle vilja att vi hade djurpoliser i detta landet med. Man blir bara så arg när sånt händer. 
Mvh Carina
Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob
Medarbetare på Tonåringar iFokus

Hoppas du vågar anmäla! Och att det ger något….
Djurskyddet låter för mig som bästa allternativ, för dom har kunskap om djur o deras beteenden i tumultliknande situationer som kan uppstå vid tvångsomhändetaganden….för efter sen man läste om den hunden som blev skjuten av polisen när dom skulle gripa en drogpåverkad kille som ägde hunden, så blir man ju rädd för att polis kan agera likadant där, om det blir hotfullt läge….
Sen tror jag att man tjänar på att få med sig fler som har sett samma sak…och det borde väl vara någon till som har sett att hundarna inte kan må bra hos denna kille…..stå på dig och jag beundrar alla som ställer upp som dig…
vänligen
Eija