Bajsar varje natt inne!!
Min starx över ett åriga chihuahua/papillon har börjat bajsa inne nästan varje natt, och även kissat några gånger. För en månad sedan tog vi bort våran 2 åriga hund Himla som inte var rumsren ( men vi tog bort henne av andra skäl ). Jag undrar varför Thea har börjat bajsa varje natt. Vi ger henne mat 3 ggr om dagen. sista vid 5 tiden och tar den sista rundan på kvällen vid 11-tiden. Och då bajsar hon, men varje morgon vi vaknar så har hon ändå bajsat inne!
Igår tex så var min sambo ute med henne vid tolv på natten och då bajsa hon jätte mycket samt kissa flera gånger. Men lik så förbenat så är det en pöl i köket och pytte små bajs klickar på golvet. Kan tilläga att hon har sitt andra löp nu om det kanske har nåt med det att göra?
Tar tacksamt emot svar, för det blir faktiskt äckligt tillslut.
Jag vet inte varför men funderar lite på om det kan vara att hon känner sig orolig och stressad av att ni tagit bort er andra hund, att hon sörjer typ.

det verkar ju i alla fall vara en sorts reaktion på att den andra hund är borta…
i vissa fall kan man ju tex…ställa en sovkorg brevid sin säng och ställa kompostgaller runt om hennes korg.det finns inte många hundar som bajsar å kissar där dom själv sover.som en tillfälligt lösning på det hela..
löpet kan ju spela in…men ej till denna grad tycker jag…
sen kanske en sån här kan hjälpa…? kika på länken..
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
Kanske tills du kunnat lista ut vad det är som stressar henne och löst problemet så kan det vara något att använda tiksskydd. Bara ett förslag…
Jag kan inte mycket om problem o så men en sak jag skulle göra är att ge 2 gg per dag inte ge något gott mer än foder. Kanske det skulle hjälpa med? Själv äter våran hund sent hon vill inte äta förrens 21 på kvällen hon får fodret på morgonen men rör det inte förren kvällen. Men jag tycker det låter lite som en orolighund=bajsar inne. Men så bajsar o kissar hon ute med… lite skumt på så vis med. Hoppas du får bra tips :D
#2 Tror du glömde länken :)
#3 nu så har hon ju tikskydd för hon löper, men hon hade pinkat i skyddet inatt och lyckats lägga baj klickar utanför på golvet :(
Vi ska hämta våran nya valp på tisdag ( en tibbe) Hoppas det får henne att bli gladare om det nu är så att hon sörjer genom att baja inne. Men jag har funderat, våran nya valp kommer ju inte vara rumsren, det kanske blir att Thea fortsätter inne bara för att den andra säkert kommer göra olyckor då och då?
Tack alla för era svar :)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

# 5 näääääääää….länken e där vid slutet…den där blåa.."pluppen" klicka på den
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
min lilla lhasa apso pudel gjorde så i höstas et par veckor efter det att vi tog bort vår katt. Efter ett tag slutade hon o har inte gjort det sen dess.
Kanske är en sorgereaktion. Lite udda sätt o sörja på dock.

tur att du inte har en "grandis" då
Mina tikar kan kissa inne då dom löper.