Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: allmänt
Läst 1247 ggr
Animalfriend
0

Djurkommunikationsfoto

Hejsan! :)

(Denna lägger jag ut på alla möjliga olika djurforum här på ifokus)

Jag tänker i framtiden gå någon kurs i djurkomunikation. Jag har alltid varit otroligt intresserad av detta, och har övat på mina egna och djur jag träffat hittills.

Djuren är mitt stora intresse, och jag tycker att de ofta glöms bort, och människor tar sig i bland inte tid att lyssna på de.

Jag kan uppleva starka kännslor i bland, i sällsynta fall kan jag även se bilder i huvudet på olika situationer, men det är i väldigt sällsynta fall hittills. (En gång började jag må otroligt illa av att jag tittade på ett djur, men det behöver vi inte gå in på, det var otäckt).

Jag tänkte nu fråga om det är någon som kanske har bilder som jag kunnat få öva på?

Bilder kan i bland förmedla ett djurs kännslor. Men jag vill järna ha bakgrundsinfo som ålder och kön.

Jag kan inte lova att jag svarar tillbaka efter att jag tittat på fotot, men påminnmig om du vill veta eftråt hur det gick. Men jag kan inte utlåva resultat.

Bilderna ska helst mailas till Violblomma@gmail.com

Då med ålder och kön på djuret. Bilden ska vara vardaglig helst.

AnneN
0

Intressant Glad Måste det vara bara ett djur på fotot elelr går det bra om det råkar vara 2 st på samma bild?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Animalfriend
0

#1 Kan absålut vara fler. :) Tror det är lättare med ett, men jag tar tacksamt emot allt. :)

AnneN
0

#2 okej ska se vad jag kan hitta, bör väl helst vara relativt nya bilder.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Animalfriend
0

#3 Jättesnällt. :) Tack.

Karizma
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här en tik på 4år som nyligen vi köpt. räcker den infon?

Animalfriend
0

#5 Ja, tack så mycket. :)

Tina-A
0

Hej Maja :)) Går det bra om jag lägger in bilden här i tråden? Han heter Oliver och är då förstås en hane, han är 1 år och 4 månader.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Animalfriend
0

#5 Eftersom du skickade bilden här direkt så skickar jag ett litet svar till dig också.

Först får man en kännsla av att hon känner sig ganska självsäker, nästan lite kaxig innombords.

Sedan känns det som om hon är lite, hum, hur ska jag säja, att hon inte rikigt vågat vara sig själv.

Hur upplever du henne? Intressant att få respons. :)

Karizma
0

jag tycker du ger bra där hon är lite osäker men ändå himmla trygg med oss men ute upplever jag henne osäker o ställer sig gärna bakom mig vid hundmöten. Hon är super snäll o älskar barn, hundar de kan kvitta enligt henne :) hon kan lukta men sen äre bra. Jag har sett framsteg nu då hon gärna tar ut svängarna ute genom itne går hackihäl på än. Jag hoppas att snart hon känenr sig lugn hela hon överallt. Gillar föresten åka bil :D

Animalfriend
0

#9 Kul! Inte helt fel ute alltså. :)

Animalfriend
0

Oj Tina, jag missade din bild. :) Jag ska ta en titt. :)

Animalfriend
0

#7 Han känns ganska lugn, självsäker. Han känns som om han har läget under kontroll. han kan röra sig obehindrat, och är en pigg kille som jillar uppmärksamhet.

Jätteroligt om du vill berätta lite om oliver nu eftråt. :)

Tina-A
0

#12: Han är definitivt pigg, gillar uppmärksamhet i onändlighet :)Han är dock inte så självständig, vill inte ens ligga i ett annat rum än jag är i och följer mig som ett plåster. Vågar inte heller springa för långt bort när han är lös för han vill alltid vara nära :) Det gör också att när jag sätter mig ner så lägger han sig ner, därav att han ligger på bilden för jag sitter, och så fort jag rör mig så rör sig han också. Full med energi, en riktig busunge :) Alltid glad! Men ungefär hälften satte du bra!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

MoaW
0

Är det okej att jag lägger in bilder i tråden, eller ska jag mejla? Glad

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

Animalfriend
0

#13 Inte helt galet i alla fall. :)

KadjaNina
0

Var det okej att jag la in bilden här? Troja heter min vovve, hon är en tik som fyller 1 ½ år nu i augusti. :)

Moa-16
0

Vill också;). Här är Diva. En tik, hur gammal vet jag inte. Men 3-4 år kanske.

Ricko
0
  • Ricko
  • 3 år
  • Schäfer / Vit herdehund
  • Hane

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

Animalfriend
0

Hej alla! :) Det är lättare om ni mailar bilderna till min e-mail: Violblomma@gmail.com

#14 Jättebra om du mailar i stället. :)

Animalfriend
0

#16 Det enda jag kan känna av denna bilden är lycka, och kämparglöd. Hon är ju "in action" så det är ju inte så konstigt i och för sig. :)

Hon verkar lycklig.

Utförligare kan jag inte få det tyvärr. =)

Animalfriend
0

#17 Lycka, förväntansfull. Vilket tillfälle togs fotot?

Animalfriend
0

#18 Jätteglad om du kan skicka denna bilden till min e-maili stället. :)

Violblomma@gmail.com

Moa-16
0

#21 Då hon ville ha sin gris;). Som jag precis skulle kasta!.

KadjaNina
0

#20 Skickade bilden till din mejl. Du behöver inte svara. :)

Ja, hon är en ganska lycklig hund så det stämmer. =) Det är sällan jag ser henne "nedstämd".

Animalfriend
0

#23 Märktes att hon såg fram emot något. =) Fin hon är. :)

#24 Okej, jag har inte hunnit öppna den ännu. :)

Ja hon ser ut att vara väldigt lycklig. =)

nonisaga
0

#5 Vilken ras är den där sötnosen?? Skrattande 

Förlåt för att jag bytte ämne ^^

Ricko
0

#22 Okje jag gör det lite senare då ;)

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

Animalfriend
0

#27 Jättesnällt. :)