Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: allmänt
Läst 1825 ggr
sssrlr
0

Leka med andra hundar

Undrar lite ang det med lek med andra hundar. Har läst att det kan gå över i att dom börjar att kampa, även om det ser ut att dom har väldigt kul ihop.

Vår hund är en hane på 4 mån och har en hundkompis som han träffar ibland, en hane som är två veckor äldre och en blandis mellan veimaran och gråhund och vår är en blandis mellan BC,Golden, Karelsk björn och bernersenner och som sagt, dom leker väldigt bra, men hur ser man att det är "bara lek" och inget annat?

AnneN
0

Det kan man se på deras kroppspråk, kan vara lite svårt att förklara men det finns bra böcker som beskriver hundens kroppspråk

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Johanna
0

kan vara lite svårt att se till en början.. jag har sj missat många gånger, men har lärt mej att läsa min hund( bara en som vill tjafsaFlört) o kan då oftast  bryta innan det händer ngt..

o vad som blir med henne är att hon blir lite spänd/fixerad, o man kan lixom se på hennes sätt hur hela hon ändrar sej..

o det funkar oftast att läsa av andra hundar på samma sätt som henne

Freke
0

Det märker du lättast på och om hur dom låter!

Tysta fungerande hundar.. Hundar som inte leker, brukar varva upp och låta mer aggressivt inte bjäbbande, vissa morrningar kan förekomma men då svarar den andra snart, sen ligger dom snart i ett par steg mot dustande..

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

spikes
0

Jag säger som freke man hör klart och tydligt på deras språk om dom leker eller inte,om hunden är en tyst hund så gäller det att kunna tyda sin egen hund signaler och vara observant….jag hade en hund som aldrig varnade utan det small direkt trodde man om man inte kände honom,han lät aldrig vid kamp eller lek av något slag

[Vargnatt-]
0

Tycker också det hörs, Aramis låter ofta när han leker men man hör när det är lekmorr eller när han tillexempel tycker att en annan hund är för på honom vid bus.

sssrlr
0

Ok, tack för alla svar.