En jobbig yorkie..
Pust, imorgon kommer mina föräldrar hem och då hämtar dom tillbaka sin Yorkie. Han e jättesöt och underbar, MEN han skäller åt precis ALLT.
Min hund, en blandras skäller nästan aldrig, så man är lite slut i huvudet nu efter att ha hört mina föräldrars yorkie.
Hur kan man få honom att sluta? Finns det några tips?
Det räcker inte med att jag säger TYST, sccch eller klappar händerna.
Han brukar även skälla direkt när han vaknar, för att tala om att han är vaken.
Och när vi ska ut på promenad och kommer ut genom porten så skäller han för att tala om att "han har kommit ut". Det behöver inte finnas någon att skälla åt, han skäller ändå.
dilemma.

Först och främst så är det en skällig ras i överlag, många av dessa terrierraserna är ju från grunden grythundar och skulle då skälla då de var nere i gryten dels för att skrämma fram det djur som var där och dels för att jägaren skulle veta vart hunden befann sig och kunna gräva fram den om hunden skulle fastna i grytet.
Sen är det ofta så att dessa hundar ärdels ouppfostrade (tyvärr extra vanligt med små raser) och del så är de ofta väldigt understimulerade både mentalt och fysiskt.
Nu vet jag inte hur dina föräldrar är med sin hund utan detta är bara vad jag själv sett hos många med liknande raser och liknande problem.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Många jakthundsraser vare sig stora eller små har ju lätt att gapa lite för mycket eller när man inte vill.
Håller med #1..
Jag har själv en liten hund som blir skällig om han inte får jobba. Jobbar han så är han sedan lugn på promenader och i hemmet.
låter som min hund
han skäller iofs inte när det inte är något, men för minsta lilla skäller han. Han är iaf inte understimulerad eller ouppfostrad, han bara är så
vi har verkligen försökt träna bort det men kommit fram till att han får skälla (han skäller mest för att vakta) för han blir bara mer stressad om han ska hålla tyst, och då är risken att han blir arg istället. men vi har däremot lyckats tona ner skällandet lite
jag förstår om det blir jobbigt om hunden skäller för ingenting, men har tyvärr inga tips då det vi tränat med min hund är när han skäller för att han vaktar/varnar…
HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.
ja man skäms ju lite när man är ute och går och han skäller ut folk, men tur att han e liten och söt. Dom flesta bara ler åt honom.
Mina föräldrar har nog inte riktigt orken att träna honom, pensionärer. Men jag kan tänka mig att han är understimulerad. Jag måste ju träna min egen hund, men han kanske har fått lite mera hyfs under veckan han varit här hos mig, hoppas jag 
Har haft 3 st yorkar och ingen av dem har varit skällig,då har de större varit skälligare….oftast har dom ingen uppfostran från början och ingen har låtit dem jobba med huvudet,utan bara gullat bort hunden….prova sök med den,det tycker dom är jätte skoj