Eran Erfanenhet Av Borrelia?
Som frågan antyder, så vill jag ha svar från er som har haft de på sin hund. Ser hälst att bara ni vars eran hund svarar på detta inlägg. Om ni inte känner en vän väldigt väl som ni kan svara på frågorna.
Vilka symtom fick hunden?
Vad gjorde ni?
Ev kostnanden?, måste inte svara.
VA eran hund försäkrad?.
Och hur gick det för hunden?

Har haft en hund som fick borelia, haft det själv oxå(btw)
Hunden reagerade genom att bli slöare "än vanligt" ostadig i gång, lös i magen och klåda. (vet dock att vissa hundar fått grymt ont i leder)
Hade även feber i perioder.
Åtgärd: Ett veterinärbesök med blovprov visar om den har eller om antikroppar bildats.
Sen en duktig antibiotika kur.
Kostnad: Veterinärbesök, blodprov och medicin totalt tror det var ca 4-500:- det var dock 5år sedan.
Han blev bättre och märktes inget av det sen, han fortsatte vara slö i ca 3veckor efter behandlingen, men sen var han som vanligt, slö slapp och likgiltig
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus
Jag har en hund som i början av året fick diagnosen borrelia och anaplastma. Han är nu friskförklarad, men är fullt medveten om att det kan dyka upp igen.
Han började halta och haltade från och till under en period. Gick till vetrinären och dom sa att det var en klo som hade fått en smäll, men i samma veva gjorde jag ett test då min systers hund nyligen död i borrelia då det slog ut njurarna på henne.
Och svaret på provet fick du ovan, och då sa vetrinären att det var sjukdommen och inte klon som gjort honom halt. Han fick antebiotika under tre månader.
Jag går hos en sjukgymnast med min hund för att han skall bli igenom jobbad med både massage och teens behandling, och då visade det sig att han hade fått en sträckning som vetrinären hade missat. Så igentligen hade han inte hunnit få några syptomer än (behöver jag nämna att jag bytte vetrinär
).
Kostnad: 8 packet med medicin ca 350 kr/packet, sedan vart det 4 vetrinärbesök med provtagning och undersökning, och kostnaden där gick på 5758 kr. Försäkringsbolaget tog 2168 kr på det. Sedan om jag skall räckna med massagen som jag ökade på honom under den perioden så han inte skulle stelna till så gick det på 1800 kr till. Det är exakta siffror då jag har kvittorna framför mig, men sedan tillkommer bensinen.
Han är just nu som vanligt men jag är väldigt uppmärksam och jag masserar honom varje dag utöver sjukgymnast besöken.