överlistat vovven
Ville bara berätta hur jag har överlistade Azlan förra veckan.
När min äldsta dotter har sin bästa kompis hemma hos oss så får inte båda dom försvinna. Om kompisen åker hem eller min dotter går eller åker iväg själv går det bra, men inte båda får försvinna för Azlan.
Vi har ganska stor lekstuga, som nu får agera typ gäst stuga, när tjejerna växt upp o för nångon vecka sedan när tjejerna sov i den så trumpetade o ylade Azlan hela natten… vi va upp o sa åt han flera gånger, men han var otröstlig (Rippe bryr sig inte).
Så förra veckan skulle de sova i "lekstugan" igen o då kom jag på att när dom går ut o ska sova, så går jag en sväng med hundarna så att Azlan inte ser att de går ut (då tror han att de fortfarande är inne o uppe i min dotters rum), också sa jag åt min dotter att skicka ett sms till mig när dom var i lekstugan… då gick jag hem med vovvarna….OCH DET LYCKADES!
Vi fick alla sova ostört utan Azlans trumpetande.
Eftersom tjejerna ofta tar nån extra promenad med vovvarna när kompisen är här, så antar jag att Azlan trodde att tjejerna skulle göra nå kul utan honom och därför sa han: GLÖM INTE MIG, TA MIG MED!!!
Man måste både se allt först o tänka ut före med en sån hund… inte alltid lätt, men rolig är han…..fast inte när han trumpetar på natten o man ska upp o jobba.
Hahaha vilken buse

Haha, ja ibland får man klura lite för att överlista sin hund 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Ja, jag önskade att jag börjat skriva en bok om Azlan från den dag jag hämtade honom.
Han är så egen, påhittig och rolig!
Vet inte hur det blir den dagen jag inte har honom kvar, för en renrasig Afghan vet jag inte om jag vill ha päls skötseln på… Saluki kanske då? eller… det blir nog säkert en till blandras av nå slag, som jag råkar på, som får följa med hem då.
Nä, nu ska jag glädjas åt min snygga och påhittiga charmör till hund som jag har!
Azlan avskyr ju jämthundarna som går förbi hos oss dagligen. Han springer runt och skäller i köks fönstren o blir helt blockerad o tokig då o drar med sig Rippe. Tex en gång försökte jag att få dom att göra plats i hallen o ligga kvar.
Det gick o dom låg snyggt plats i hallen, men Azlan ville gärna försöka smita iväg till köket, o vig som han är så lyckades han. Då hoppade han upp på köks soffan (litet fönster över den) och sa: -Voff! Sen kom han direkt ut till hallen och la sig snyggt på plats bredvid Rippe och såg ut som om han sa: -Ok, nu är jag klar, ska vi fortsätta där vi slutade!