Misshandel av Hund??????????
Jag var ute på min promenad då jag såg en hund utan koppel, hon fick syn på oss och kom fram och var ledsen, ni vet hur en hund låter när något är på tok. Trode hon var vilse först. Sedan såg jag en gubbe som bad mig hålla i hunden för att hon sprang iväg, så jag gjorde det. Men hunden gnällde så jag fråga om han hade slagit henne eller om de ens var hans hund??
Han berättade att de var hans hund och att hon varit en hund som varit misshandlad och att hon kunde springa iväg ibland när han släppte loss henne. Och sedan kommenterade den stora pinnen hon hade i munnen, han sa att hon aldrig ville släppa taget på den och skratta. Jag trode ju på honom han såg så trevlig ut och hunden stod ju där sedan.
Men hon lät endå så ledsen och sedan såg jag dessutom att han drack och hade en massa öl i väskan.
SEN SLOG DET MIG efter någon timma
DET VAR SAMMA GUBBE JAG SÅG FÖR ETT ÅR SEDAN SOM SPARKADE SIN HUND OCH LÅG PÅ HENNE VID VÄGEN. Jag skällde ut honom och han sa att hon inte lyssnade på han. Jag vart förvirrad och visste inte vad jag skulle göra med tanke på att han var där med sina barn :S
Vad ska jag göra är så förvirrad, har inga bevis och sedan vet jag ju inte vem han är förutom att han promenerar säkert där jag går min runda.
Hjälp jag mår så dåligt över detta, vill hjälpa henne om det går.. Bor i Södertälje om de någon som har sett samma sak så snälla skriv

Jag skulle nog ha försökt ta reda på vart han bor och gjort en anmälan.
Hoppas att det löser sig på bästa sätt för hunden
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Tack. Jag ringer polisern i morgon. Han påstod att han ringt och bett polisen om hjälp att fånga hunden. Om de nu stämmer så vet dem vem han är och jag kommer kunna vittna om båda händelserna,
Tack jag hoppas verkligen att de ska lösa sig

#2 du får gärna berätta hur det går
_**/Mvh Anne
vad hemskt….ta med dig en kamera eller om du har en i mobilen och var beredd….
…usch….fy va hemskt….jag förstår din dilema….det är ju så svårt när man står där och personen kan snacka så man tror på det….hoppas nu att polisen tar detta på allvar….tyvärr är det ju så svårt att få hjälp från det hållet….man måste ju jämt komma med säkra bevis osv…..det verkar som om att dom inte har så stor makt utan måste alltid ha papper o intyg mm,mm….innan dom får ingripa…
Men jag tycker att det kankse kan skrämma personen till en tankeställare om polisen ändå dyker upp så dom ser att det är allvar…..
Ja, jag hoppas verkligen att det kommer att lösa sig….
Ringde polisen och jag kan inget göra förutom att finna bevis. Talade med en väldigt bra polis och hon förstod hur ledsen jag blev över sittuationen. Det borde finnas bättre regler.
Nästa gång kommer jag ta med kamera och så ringer jag polisen om han är bersuad.
Jag har ännu ett problem. Vet inte vad det är med denna vecka..
Igår hittade jag världens sötaste hund som var vilsen =( Tog hand om honom och som tur var så hade jag koppel. Han hade varken hallsband eller koppel vilket jag tycker är konstigt. Men iaf ringde polisen men dem kom aldrig det gick flera timmar och jag kunde inte behålla honom hur länge som hellst sa jag till polisen efter andra samtalet, OCH DÅ BAD HAN MIG SLÄPPA HONOM!!!!
Som tur var skulle jag aldrig göra det och fick syn på en polis bil några timmar efter som tog hand om honom.
Men vet någon vad som kommer hända med sötnosen? vart tar dem honom någonstans och kan dem avliva dem ifall ingen hämtar hunden? Skulle må så dåligt om de ringde o berätta att den blev avliven =//
Någon som varit med om samma sak som kanske vet?

#6 om hunden inte är id-märkt och ägarregistrerad så brukar de sätta in hunden på hundpensionat eller liknande som de har samarbete med, om ingen ägare dyker upp inom några veckor så brukar hunden kunna omplaceras.
_**/Mvh Anne
Du jag är så trött på polisen faktis varför ska man ha bevis? räcker väl med att dom tar sig en titt på hunden så ser dom ta den till vetrinär som får undersöka den. Är så himmla less på dessa djur som lider. En sak till det finns väl en länk som står hur man anmäler? Tyvärr får de litet straff men ofta djurförbjud och hunden i detta fall blir han av med.
Jag håller med dig till viss del, och det är att polisen är inte egentligen den skyldiga, för dom har ju inte den makten som dom säkert skulle vilja ha när det gäller djurärenden….för dom är lika djurälskare som vi skulle jag tro…..
Brukar titta på Animal planet…och där visar dom verkligen hur bra det är i Amerika, för där har dom särskilda djurpoliser….sådant skulle man ha här med…..fast jag vet inte hur dom är sponsrade, om det är statligt eller om det är privatbaserat med inkomsten till deras jobb……hur som helst så verkar det fungera bra….
Vi har ju djurskyddslagen, men det skulle ju bli flera ändringar där….äntligen….för det är mycket gamla bestämmelser, och dom är uråldriga från den synen som var då mot nu….
Förstår din dilema om den där bortsprungna hunden med….jag hoppas oxå att den kommer till ett gott hem om inte ägaren dyker upp…..
kram på dig som verkligen försöker att stå på den misshandlade hundens sida….ja, det är nog idé att ha kamera med sig för jämnan…
En tips är ha med mobil o filma eller ta kort. Men försök luska fram vad hundägaren heter o hör med en granne om de kan ställa upp som filmare/fotograf samt vittne :)
Tack alla för hjälpen.
Hunden som jag hittade mår nog bra ska ringa hundstallet i morgon och se efter. Sen vad det gäller den misshandlade hunden så ska jag fixa detta jag ska nog hitta honom igen och så pratar jag med vänner osv ifall de känner någon på min beskrivning.
Får ta saken i mina egna händer.. =)
Tack för hjälpen =)
#: vad var det för slags hund du hittade?
Dagens ros till dig som hjälpte hunden :-)
Jag vet faktist inte vad det var för hund. Det var en mindre hund med lockigt hår :D ni vet dem som har massa hår framför ögonen som är så söta med små toffsar..
Tack ska du ha för rosen =)
Hunden är hos sin ägare nu så jag kan inte känna mig gladare…