Chanel
Nu kommer ne liten presentation och info hur hon hamna hos oss av Chanel en blandrastik på 4år mor:Irish Soft Coated Weathen Terrier far:Irish Glen Of Imaal Terrier. Efter svarat på en annons på blandras tik och pratat med ägaren bestämnde vi oss för att åka o kolla på henne. Väl framme så skällde en Chanel men en mycket glad svans, hon gick fram till dottern på 6 år o hälsade så glatt och sen vår andre dotter på 11. Jaha detta är lovande sa jag. Så nu tycker hon är fin? Oja hon var ju himmla söt och mycket sötare i verkligheten. Hälsa lite till o pratade lite info hur hon är och vad för mat hon åt. Heltklart skulle hon med hem. Vi skrev kontrakt och ägarbyte, nu var man hundägare och glada var vi
. Vi stannada för kissa o äta men Chanel ville inte kissa inte var hon törstig heller. Så väl hemma lite blyg var hon och hon kissade inte ute på kvällen. Men under natten bajsa hon inne även kissade, torka upp o skura lite sen var det som borta. Hon gjorde detta i 5 dagar men kissade iaf ute även blev hon lös i magen o kräktes. Så jag ringde min vetrinär och fick tips om välkoktris o fisk eller kycklig. Fisk gillade hon inte så vi köpte kycklingfile o det var mumma 5 dagar ris o kykling och magen vart bra även sluta hon bajsa inne. 2 veckor har vi haft henne och vi ser att hon ändras mer o mer på bättre, vågar mer och ta lite mer plats. Vi ska gå på sök kurs i agusti om vi får plats det tor jag att hon kan gilla. Hon är inget fart o fläckt utan den där lugna-fin- hunden som alla älskar o träffa. Hon söker kontakt och kommer vara en lätt hund att träna med. Hon varnar lite lagom och det jag trode skulle vara svårt för henne var detta från hus till lägenhet men det var som en klackspark för henne. Nu har hon ändrat lite för att bli mer Husse-hund o det är jätte bra. Idag har vi vart hos en gammal vän till mig o träffat deras hund o himmel vad glad och stolt man blir över Chanel. Lyssnar fint kommer när man ropar. Fick beröm över att vi har en mycket trevlig hund och att hon trode vi haft henne mycket längre eftersom Chanel lyste det om "Jag är deras hund". Men så faller alla för henne med hon är ju lugn o fin o det är hon ju med
Jag hoppas att fler vågar ta en omplaceringshund.

Jätte roligt att få läsa en liten presentation om sötnosen 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Är inte så bra på skriva o stava :S då jag har dyslexi… är bättre på prata 

#2 stavningen är inte så viktig, huvudsaken är ju att man försöker iallafall och att folk förstår vad man menar
(Jag är också dyslektiker)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Här har jag en son på 18 som har dyslexi så stavningar har jag lätt för,vad stark du var som gick ut med det
.vilken sötis du hade där
Tack :) Hon är en drömhund för oss helt otroligt rätt är hon. Jag var innan lite nja terrier är inte min typ av hund, men det är ändrat helt :D Nu hade vi tur o få en "pingla" visst lite känslig mage har hon men med R.C sensitiv funka magen bra och hon tycker om fodret. Blöter halva delen av fodret o den andre äter hon torr. Det är mycket man inte tänkt på så som grisöron det köper man endast torkade (ej rökta) och tuggben det är malda som är snällare. Men foder o sånt är ju inget det kan man tänka lite på o köpa bra snällare saker. #4 jag har en man som brukar få rätta mina brev o sånt :) Jag vet om min svaghet själv o ja det gick åt fanders i skolan, men konvux är bra där fick man upp sina betyg och hjälp man behövt i skolåldern.