Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettbeteende
Läst 992 ggr
Playja
0

Grisöron

Hej hopp!  Glad

Jag måste bara fråga en sak om just grisöron.

Våran hund (8 mån snart) blir jättekonstig av dom… han blir som ett litet monster å vi känner inte igen honom alls när han fått ett sådant.

Vi har provat när han var liten valp.. och för några månader sen..och idag köpte sambon ett för att prova om han blir lika konstig…och det blev han.

Han visar tänder, morrar å blir lömsk och opålitlig.. blir nästan som drogad och beter sig inte alls som den snälla, glada å  gulliga hunden han annars är.

Andra tuggsaker han får beter han sig inte alls så av. Grisknorrar vill han gärna jag ska hålla fast så han ska kunna tugga + alla andra "tuggisar" han får.. men just grisöronen blir han skogstokig av.Förvånad

Nu tänker inte vi ge han några fler men jag är mest intresserad av om det är flera som upplevt samma sak och vad det kan bero på?

*nyfiken å lägger in samma fråga på hif*

AnneN
0

Utan att ha sett med egna ögon hundens beteende så säger jag att det låter som att han vaktar grisörat, kanske han tycker att det är extra gott…

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Playja
0

Oj… kan det vara så enkelt? *s*

När han var liten så var han verkligen skogstokig när han fick ett öra.. han åt å tugga men va "ilsk" .. morra fast han var ifred…sen blev han som drogad å gick å kissa hur som helst.  *relativt rumsren då* sprang runt i huset som en tokig..Han va sig inte själv.

Har aldrig sett detta beteende förr på någon hund jag haft .. FörvånadSkrattande

Upps! glömde tacka för svar!  Skrattande

Levelinamin
0

Jag tror lika dant som AnneN:)

Playja
0

#3….Tackar för svar även från dig!  *glad* Det känns så skönt när man ser att det finns andra som förstår å vet vad man undrar över. Skrattande

MoaW
0

Låter som min hund när han får leksaker Tungan ute leksaker ligger högst upp på hans lista, så han verkar nästan som att han blir arg på leksaken, helt galen. Så det kan nog vara så som AnneN skriver (tippar iaf det på min hund Flört)

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

CarinaO
0

Tror också att det är som Anne säger..våra hundar älskar grisöron :)

Levelinamin
0

#4 Varsågod! :)   Precis som AnneN säger tycker han det kanske är extra gott och morrar för han vill ha mer? Tungan ute

Levelinamin
0

#4 Varsågod! :)   Precis som AnneN säger tycker han det kanske är extra gott och morrar för han vill ha mer? Tungan ute

Freke
0

Du har inte testat att ge honom tryne istället? -får du samma reaktion då?

Själv tycker jag att ett öra är för mycket då dom flesta hundar brukar ha en tendens att bli frenetiska av det..

Men samma smak av trynet men lite mindre så resultatet blir samma fast kortare tid! och på så sätt lite mer kontrollerat!

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus