hundcoachen
nya säsongen brjar ikväll kl 21 på tv4+ =D någon mer som ska se? gillar hans tips och träningsmetoder =)

?? Varför ??
Vad är det med hans metoder och tips som är bra??
Kan vara kul att höra någon som påtalar något gott hos FS
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Jag har blivit så nyfiken på denne Coach så jag bara MÅSTE se, tyvärr har jag mestadels hört/läst mycket negativt om denne Coach, så nu ska jag titta så jag åter kommer då jag tittat.
Men jag måste tillägga, av de jag sett/hört då de visat snuttar på tvn, måste jag medge att jag inte är allt för impad.
Men som jag skrivit ovan, återkommer efter programmet i kväll.
tyckte de vart ett bra avsnitt =) ha ha lite överdrivit kanske vissa problem vart, större än de igentligen vart. men bra tips i alla fall! tyckte puttande vart lite o ta i kanske… men ibland kanske de behövs, själv använder jag bara korta kommandon och mer markerar detta vill ajg du ska gra. te gå o lägg dig sitt stanna där och så vidare. luna har en liten tendens till att skälla när det ringer på dörren, men det är som de gjorde i programmet att bara träna och träna tills det blir bättre och stegviss försvinner. matvaktningsgrejer vart bra!
Tycker oxå det var ett bra avsnitt!
Håller med #3 och #4 at detta pogram va helt okej. Fick lite tips va man kan göra!

Ja, jag sitter ju å missar början, denna förbaskade DATA hahahaha, na skämt Å sido, jag lag mina töser.
Jag kom in mitt i då han jobbade med HUSSE till den skällande "Fläten" förstod inte riktigt vad han pysslade med då han kastade in godisen/belöningen… Avledning eller?? Någon som kan förklara.??
Valpen med matskålen, helt OK…
Kommer dessa i repris? Någon som vet..? Jag går en Föräldrar kurs varannan Måndag, så jag missar detta nästa vecka, men vill ju åxå se detta..
Tycker inte om herr F.S.
Ingenting är bra med den mannen.
Tycker också att detta avsnitt var OK, Men om han nu ska hjälpa så, finns det väl dom som har mer problem än hon som hade valpen och själv var vad jag försod någon form av instruktör.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Är positivt överraskad att han inte blev biten för engångs skull.. 
Annars har jag inte så mycket till övers för honom.. En sak är dock säkert.. Han skulle ALDRIG få hålla i våran hund.
Hälsn. Freke

Jag tyckte att detta program var rätt bra denna gång! Men vissa saker störde jag mig ändå på (kommer tyvär inte ihåg vilka det var).
Jag tittade på första avsnittet men efter max 15min bytte jag kanal. Kan inget annat än skratta åt honom om jag ska vara ärlig. Men jag har bara sett de 15min så jag ska nog egentligen inte säga nåt, han kanske bara hade en svacka just då..?
Kan man se repris? Eller kan man se programmen såhär efter någon annanstans?

Jag tycker han är fullständingt galen.

#13 hihi
Jag gillar honom inte. Kan inte sätta fingret på vad det är, inte mitt sätt att träna helt enkelt..

Det kommer väl en repris på söndag och så går det nog att se det på TV4anytime..
Hälsn. Freke

Tyckte han lugnat ner sej några hekto sen förra sesongen! Han kanske tagit åt sej av all kretik. Eller så håller dom honom på sträckbänken nu och gett honom ultimatum att följa! hehe
Är lååångt ifrån ett fan av honom men tittar för att känna adrenalinet pumpa lite extra!

Men vad är det egentligen som gör att ni inte alls gillar han? Som jag skrev innan att vissa saker störde jag väl mig oxå på, men det var bara småsaker.
#8 Hon som fick hjälp med matskålen var agilityinstruktör och även en sån kan behöva hjälp! Det är ju bättre att ta hjälp av någon som kan, innan någonting går för långt, tycker jag!
hm gårdagens avsnitt vart lite skumt… förstod inte rikigt va han lärde ut :P bulldogen vart de mer o bara va bästämd… men den andra vet ja inte rikigt va de ville berätta

missade igår p g a möte, är det nån som vet om och när det går i repris?
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Det går i repris på söndag, dock vet jag inte tiden (tror att det är någonstans kring 12 tiden, men jag är inte alls säker!).
finns på tv4s hemsida oxå =)

#20 och #21 TACK för snabbt svar!
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!
dörrgrejen funderar ja på
kör alltid på att luna ska vänta på att jag går ut först och sen följer hon efter. Gör så när det gäller alla dörrar dels för att hon ska veta att jag ska "äger" dörren eller va man ska säga dels att de inte är okej att rusa ut genom den när det kommer gäster. I programmet vart de mer att man ska variera typ. så att ägaren blir mer som en ledare så hunden lyssnar mer på vad man säger och inte bara går i "rutin" utan man utövar rikigt ledarskap med varierade sitvationer. förstår ni va jag menar… ha ha

NEJ för mig är han enbart löjeväckande,dessutom försöker han ju härma Cesar Milan.För min del föredrar jag att se på honom då han lär människan att se våra kära hundar ifrån deras vinkel,för om ni kollar så ser ni hur många hundar han har&alla är sams trots kön.
Jag har inte sett hans program någon gång, däremot har jag kollat Cesars, och han tycker jag är bra…..
Själv har jag en bok om uppfostran som jag blev rekomenderad av en hundpsykolog som jag hade kontakt med när jag övertog den lilla adoptionskillen som tyvärr avled nyligen…..
Från den fick jag väldigt mycket hjälp till att läsa om beteendet hos hunden, och hur man gjorde för att få bort negativa saker…Läran gick ut på den tysta metoden, för hunden kommunicerar med kropp o sinnestämmning…
Och min lilla adoptions kille markerade överallt inomhus när han kom hit, och min andra hund börja rida honom hela tiden, och det hade han aldrig gjort förut eller visat sådana tendenser i något annat tillfälle föut…så jag såg ut som en fågelholk när han gjorde så..
Men jag fick veta att den lilla var så otrygg, så han markera för att han ville att vi skulle se honom, och ta honom till våran flock, han sökte så förtvivlat efter trygghet ….han hade ju blivit uppsliten om o om igen från sina flock hela tiden…Och min hund gjorde precis det han skulle….han visa att den lilla var välkommen, men att det var han som bestämde…
Och bara typ två veckor så vände allt…den lilla sluta med att markera och den stora sluta med att rida honom…i detta fall gick det ju snabbt eftersom den lilla var till naturen undergiven…Så om det är två bestämda hundar, då kan det ta längre tid för vem som bestämmer dom emellan…och då är det viktigt att husse o matte visar dom att det är inte hundarna som bestämmer, då brukar dom sluta bråka sinsemellan…
Boken heter "Förstå din hund" Om att fostra hundar utifrån deras naturliga beteende. Översatt av Getrud Hemmel
Orginal titel: "The Dog Listener" Jan Fennel
Sitter och kollar hundcoachen nu. Förstår inte ens varför de visar han i tv. Han använder inga vidare bra sätt för att träna bort problemen. Han sliter i hundarna, rycker & verkar inte veta vad han håller på med.. Det har varit två hundar med hittils och båda två har bitit han.

#27 Han använder sk "quick fix", med andra ord så visst symtomen (det ägaren ser som ett problem) försvinner, men orsaken till att problemet kom till från början kvarstår ändå.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#29 Nej men ägarna gör. Han "hjälper" endast hunden inte ägaren, om jag förstår rätt vad AnneN menar…

#30 nästan rätt fast tvärrt om, han hjälper endast ägaren inte hunden. För det är ju endast det ägaren ser som ett problem som åtgärdas, inte hundens problem.
_**/Mvh Anne
Såg ett program när en hund var jätte rädd och osäker när den gick ute på gatorna, kunde inte gå utan att ha svansen mellan benen, han kom dig, sa: Det finns inget att göra åt det, sätta sig ner och inte låtsas om hunden är helt fel att göra! Den behöver inte gå fram om inte den vill.
Visst den behöver inte det om inte den vill men den mår ju inte bra av att vara rädd heela tiden? Och det går visst att få bort!
#35 Såg ingen skillnad, förutom att hunden fått ett hus att ligga i, så att hon blir ännu mer "skyddsberoende" så ser jag på det hela…
#37 Om hon sagt att det inte blivit bättre skulle dom väl inte tillåta att det sändes i Tv
Nej men ärligt så tkr jag iallafall inte om honom… Tack vare att han skakar om hundarna och säger sitt, sitt, sitt även fast hunden sitter.. -.-
Nej ska inte kolla ,han suger, gör illa hundarna osv. och jag säger som 38# han säger sitt och drar kopplet fast dem sitter. Och han skakar hundarna så dom nästan håller på strypas fast dom inte gjort något större fel osv.
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se
Så fort hunden kollar på en annan hund skakar han om den… Det kan väl endå inte vara rätt?? Måste finnas något annat sätt att avleda hunden på…
#40 Nej, absolut inte……
Varför tror du han blir biten av dom flesta då??
Och om han nu inte gör illa dom så skrämmer han livet ur dom isåfall, för något är det han gör fel eftersom han blir biten..

#44 man måste även se till orsaken till varför hunden gör som den gör och kollar man på det så är det i 99,99% av fallen människan som gör felet i grunden inte hunden.
Läs av hundens och ägarens kroppssignaler mellan varandra och se till att få människan att förstå sin hund och även kunna komunicera med sin hund på rätt sätt så det inte uppstår en massa missförstånd mellan människa och hund, då först så kan man lösa grunden till alla problemen.
_**/Mvh Anne
Han gör dom ju illa han säger själv att han vet att han kan vara för hård ibland men det är för dems eget bästa..
här är min kommetar om det: Han säger endast så för att vi ska bli lurade eftersom han vet att vi tycker han är grym osv , eftersom han själv vet att han är FÖR hård mot hunden!
Han tog en rottweiler från en familj för den NAFSADE inte BET barnen på händerna när dom sprang. Jag menar: alla hundar gör det då dom viftar med händerna om dom springer.
HAN BET DOM INTE! INTE DET MAN FICK SE! Med att hunden BITS menas det med att man måste sy osv! Däremot bet den den nya ägaren senare men det är en annan sak! han tog ju ifrån den från ägarna för den NAFSADE.
Och på väldigt många avsnitt jag sett har han fått komma tbx för det inte hjälpt.
Såg isåfall inte när hon sa det. Ja men vf omplacerade han den då? så den bet en gång till. Då skulle ha ju avlivat den. För att om han hade varit hundexpert då vetat att det kan göra om det
Snackar ni om den där rottweilern han prövade ha hos polisen också?
Sluta med dumheterna? En hund som bitit nån kan lika bra döda/bita nån igen eller inte. Men man tar ju inte riskerna. Och att nästan dödat en person kallar inte jag att man kan försöka: sluta med dumheterna
Okej, den rottweilern var aggressiv, jag tycker dom gjorde rätt att avliva den, eftersom han redan varit hos någon som verkligen försökt få bort aggressiviteten..

#57 jag såg första avsnittet med den rottisen och jag såg ingen aggressivitet hos den, däremot väldigt mycket osäkerhet.
_**/Mvh Anne
#58 Hm, tror inte jag såg det första… Det jag såg var han hos polisen (eller vad det nu var) och såg om han reagerade på skott m.m…
Att han blir biten rätt så ofta, tyder inte det på att han gör något fel? Jag har aldrig blivit biten av en hund som jag korrigerat.
Han stressar upp hundarna och gör de nervösa. Nej, jag tycker absolut inte om hans träningsmetoder.
#44: Måste man verkligen det? "Visa starkt att hunden gör fel". Vad menar du med visa starkt?
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#63: Visa tydligt! Okej :) När man visar tydligt behöver man ju inte använda straff, inte rycka i koppel och så vidare som fredrik gör. Trodde det var det du var inne på, att "starkt" = straffa hunden. Det finns ju flera sätt, sätt som är mer humana mot hunden.
Hur ska man annars göra för att visa hunden. Att rycka i hunden lite/Ta tag i ger ju bevisligen resultat, Och hunden förstår. Visa hundar behöver mycket tydliga gränser annars kör dom över en. Märkte jag när jag praktiserade på ett hund dagis med bara jätte hundar;). Dom var helt galna.

#65 det bästa sättet att visa hunden att man tycker det den gör är fel är att så gott vi kan försöka använda oss av deras eget språk, mao visa det genom kroppspråk, inte rycka och slita i dem, det är inte tillrättavisande det är endast hotfullt.
_**/Mvh Anne
#65: Att det fungerar tvivlar jag inte på! Det är klart dom lyssnar om dom är tillräckligt rädda för konsekvenserna. Det fungerar, men jag personligen är inte så förtjust i det sättet. Visar man hunden vad man önskar av den på ett trevligt sätt fungerar det också, det ger bevisligen resultat det med ;)

#65 Ska vi rycka och dra i dig? så att du förstår? Känns det bra?
Är det inte bättre att få folk, djur och andra att leva kvar i en gamal lära inte alltid är det bästa sättet att lära in?!
Visst kan man rycka, dra och påtala gång pågång att det är ett förstärkande av beteende men det enda man gör är att påtala att man gjort fel tidigare.
Men visst funkar det, stryk funkar också.. är det rätt?? Nä inte riktigt va?
Men har man lärt av den gamla skolan, så ja.. kanske?? Han skulle gärna få rycka och dra i min Tzar, sen hade Tv4 fått leta ny instruktör, för Herr Steen hade inte varit kvar utan liggat någonstans i bitar..
Barnaga förbjöds för 30år sedan undrar när djuraga ska förbjudas, är inte emot hårda metoder då vissa hundar behöver det men långt ifrån alla..
Hälsn. Freke
66-67-68 kunde inte sagt det bättre själv

Jag tycker han går över gränsen o är för fysisk hård mot hundarna. För mig räckte det att se 3 program, det finns många sätt att sätta gränser för en hund. Men hans sätt är inte bra i mina ögon. Jag föredrar Ceasar Milan som letar orsak o sen gör nått vettigt åt saken.

Det är en stor skillnad hur dom för sig mot hunden rent mentalt, titta på det Moa så får du se. Att Ceasar har använt stackel vid nått tillfälle är då ägaren har det på o jag har många ggr sett Ceasar ta bort det direkt.
Ja Cesar M drar i kopplet och säger: Schht! när hunden drar eller blir upphetsad av en annan hund(t.ex) Det är INTE att vara hårdhänt. Och den metoden funkar jäääätte bra på mina hundar!
lite stryk har ingen tagit skada av fysiskt någonsin och hundar tål det mesta, det är väl mer principen som känns gammalmodig för att vi männikor är lagda åt det hållet (snabbfixat).
≧◔◡◔≦
75# nej han gör inte som Cesar, Fredrik hettsar upp hunden och cesar säger att man inte ska det. Fredrik klappar och låter med den där bebis rösten och studsar runt med hunden vilket man inte ska göra.
78# jag har sett säkert 10 avsnitt eller mer så jag har visst sett han! Men efter första avsnittet så jag bara för han var så rolig(dålig).
förstår faktiskt inte heller varför han är i tv… Känns som att många härinne skulle göra jobbet betydligt bättre. Väldigt ytligt går han på problemen.
tycker att Ceasar är mycket bättre, han går till botten med problemen och är oxo bättre på att förklara orsaker osv..
jag gillar steen, Tycker han e bra och han har fakriskt kommit sig nu efter första säsongen. Och knappt 30min på tv gör inte han rättvis.
Men Alla har sina åsikter.

Om ni tar och blir lite KRITISKA nu!!!
Är det rätt av någon av vare sig F Steen eller CM att läxa upp någon annans hund?
Är det någon som tycker det???
Så måste det ju vara okey för mig att läxa upp någon annans unge??
Är det rätt? är det okey?
På det påståendet kan man bara SVARA ----- NEJ..
Svarar ni något annat kanske ni inte ska ha levande hundar i kopplet
Hälsn. Freke
Tycker Ceasar är bättre, men det ända jag har emot honom är el sakerna han använder och halsbandet med taggar inåt.. Annars är han bra.

Inte?
Måste inte barn lära sig saker?
Hunden måste lära sig saker..
Även om det inte är samma så tillhör dom familjen och därigenom blir det samma…
Eller lever hunden för sig?
Så samma samma men ändå olika.
Lilla flicka, vakna och tro inte allt som visas på TV, ta tag i kopplet och gå ut och se vad som händer runt om dig, så kanske du börjar inse att vissa barn borde ha koppel och hundarna borde få vara lösa istället.
Så åter igen.. Allt är baserat på kunskaper och vetskapen om kunskapen, men barn aga är enligt lag förbjuden och jag hoppas att samma sak kommer att gälla framför allt instruktörer som rycker och sliter i djuren, då dom borde ha mer vett och etikett för att lära folk att det finns andra metoder…
För vad händer när du applicerar vad du sett på TVn jo du rycker och sliter i hunden och tycker det är Okey för så gjorde ju F Steen och CM!
Rätt? eller Fel?!
Hälsn. Freke

Det värsta jag har hört honom säga var i första eller andra programet, ca såhär,
"Att inte göra uttfall är en självklarhet, så när hunden som gör utfall slutar ska den inte ha beröm."
Jipiii. Viiilken duktig hundtränare alltså…
Jag slutade titta efter 2 programet btw.
men hallå!! jag blir ju rådlös av vissa inlägg här
,det begriper ju vem som helst att oavsett om det är 2 eller 4 ben på en levande varelse så är det fortfarande en levande varelse.
utvecklingen går framåt både vad det gäller barnaga och hundägarskap…..stenålders metoder sk quickfix borde vid detta laget vara förbjudet vad det gäller hund,utvecklingen har gått framåt där med,sen att det finns klubbar instruktörer tv-program som inte fattar att stenåldern är förbi är rent vansinnigt!.
det säger ju sig själv att dom inte sänder bra hundprogram med rätt lära, det är nämligen för dyrt och skulle stjäla alldeles för mycket tid från andra program.F Steen och Ceasar är rent urusla bägge 2 har sett tillräckligt av dem, och blir lika förbannad varje gång,det fanns en anledning till att norge slutade sända ceasars program, och i det läget gjorde dom helt rätt…..
gå tillbaka och läs om vargen fortsätt sedan med eran tamhund så ska ni se att ni kan vidga vyerna och inte stå och stampa med metoder som bevisligen gör hunden illa,som tex ryck i koppel osv.
Hundens sätt att försvara sig är genom att hugga/varna/göra utfall, ska man då bemöta det med ondsinta obehag så har du snart en hund det slår över på och blir aggressiv eller en hund som är undergiven/osäker och vågar inte vara glad i ett kommando,detta är i alla fall inget jag strävar efter…..

#87.
TACK.!.
Hälsn. Freke
Jag tycker han suger! Han är så j*vla dålig..
Första gånge jag såg honom så var det en rottweiler som hade något problem och den skakade han om och allt! Och då bet den han, Rätt åt honom!
Han är verkligen en urusel tränare och borde inte få hålla på med hundar överhuvetaget….
Snacka om att överdriva. Han är bra och hjälper hunden och ägaren. När det tex var en hund som drog i kopplet, Drar han inte till som CM gör utan väntar in hunden. Det har jag gjort med "mina" vovvar och det fungerar. Testar också att sätta ner hunden och dra som FS gör ofta som en del av träningen. Jag tycker han är bra!!. Men ni får tycka som ni tycker..
90,vem överdriver?,jag tycker det är lite synd att du inte vill ta till dig andras åsikter som säkert vet mera än dig också,min egen grabb som är 16,tycker det är en självklarhet att man inte gör som du beskriver…..men det är klart han har ju varit med mig under mina jobb med hundar mycket så det gör väl lite skillnad kan jag tro

#91, Alla har rätt till sin egen åsikt, och det bästa- ingen vet vem som har rätt eller fel här i livet! Vad du tycker är helt galet kan andra tycka är bra, och inget kan ändra på det, förutom om personen i fråga vill lära sig mer utav dig. Du beter dig också som en egensinning 16 åring när du skriver att " andra vet bäst".
Nej, jag gillar inte FS nu heller..
Ok, Hjälp mig då. Här är ett litet klipp med FS vad är det han gör som är så fel?. Och vad skulle ni ha gjort?, Som är så mycket bättre?.
Hunden kunnde gå förbi andra hundar när Fredrik hade visat ägaren hur hon skulle hantera det.

#93 Haha.. vem som hade kunnat få hunden att gå förbi…
Den var/är ju inte aggressiv.. Ser du inte vad hunden säger och gör?
Det är skilland på aggressivitet och osäkerhet, men det kanske är så att man är tvungen att se till hunden och hundens språk, eftersom den trots allt inte kan i ord uttrycka sig om vad och hur den tycker om situationen!
Upplysningsvis! Kan jag ju bara säga och påpeka, som du själv skriver i din pres.. Tänk…. och lite till… Tänk engång till.. kanske ännu en gång till..
Sen..
Nu.. Svara..
Hälsn. Freke
dem får ju iordning på hundarna och hjälper matte/husse, de e juh de som räknas här, sen så finns de massor av hundinstruktörer som är VÄRRE och som e SÄMRE… så de finns inget rätt å fel.. bara dem hjälper hundarna och ägarna så tycker ja inte att man ska klaga på allt dem gör..
och i hundvärden finns de massor av olika knep som man har lärt och testat sig fram.. och man använder inte allt mot alla hundar utan beror på hur dem är…
och lek å belöningsmetoden är bara skit metod.. den funkar inte på ALLA hundar, skulle man göra de på min, så skulle han bara skita i än, oavsett vem de e som har han i kopplet.. men som sakt, de varierar till hund till hund, vissa e svaga, medel och starka..så man får ju testa sig fram..
som min andra, där får man leka sig fram så de ska funka…
så klaga inte på alla, utan tänk efter på hur mkt fel folk kan hitta på er istället…
å alla får ha sina åsikter, de finns inget rätt å fel, så länge man inte misshandlar hunden, för den gör fel så..
#93 Hm.. Det där gjorde han rätt bra det funkade ju..
Men förstår inte varför han säger sitt hela tiden… Tröttnar inte hunden på "sitt" efter ett tag??
#93 Och det där med att han vänder hunden genom att liksom ta honom i halsbandet och rumpan e fel.. Han kunde lika gärna ha gjort en helvändning..
Om ni förstår vad jag menar x'D Haft hunden på vänster sida, snurrat ett varv sen gått mot den andra hunden som han gjorde.. Dålig förklaring, hoppas ni fattar

Känner ägaren sin hund bäst?
Har mött många ägare till hundar och det är då långt ifrån alla som dels vet vad det är dom håller i eller kan se att deras hundar har ont eller vad och varför deras hundar gör som dom gör..
Bara se tex. här på blandrashundar.ifokus
Hur många är det som har hundar? Hur många är det som ber om hjälp med sina hundar, hur många är vi inte här som hjälper varandra med våra hundar? för vad är det vi gör här?
Jo vi diskuterar hundar och hundproblem!
Så vet nu alla som har problem med sina hundar bäst själva? Nej.
Alla har vi erfarenheter att bidra med, allt för att våra hundar ska må bra och ha det bra och fungera i samhället. Om vi alla visste bäst om vad och varför våra hundar gör som dom gör då hade detta forum inte behövts och inga andra forum heller?
Så nu kanske du ska ta och läsa alla andra trådar som finns på blandrashundar.ifokus och se vad vi andra har i kunnande och tänkande istället för att glorifiera Fredrik Steen och på så sätt kanske vakna och se att det finns andra sätt att fostra en hund än med ryck, drag och förstärkande av kommandon..
Så släpp den här tråden och läs på om någon annan och andra hundar och andra problem.
Tänk lite nu,, det är en produktion och en produktion gör vad? det måste väl även du som 16-åring veta?!
Om inte..
En produktion är av någon gjort för en upplevelse för annan i syfte (av att som nu för TV4+) tjäna pengar iform av att dom får tittare och på så sätt kan tjäna pengar genom att sälja reklamplatserna för en bra slant. Så kontentan är?!
Att det är ett program som först och främst ska tjäna pengar, hundarna kommer i detta läge på 2:a eller 3:e plats.. men första hålles helt fullt och fast för den svenska kronan..
Inget annat..
Lycka till nu i djungeln av trådar där du om du nu läser dom kan lära både ett och annat om och för hundar och hundägarskap..
Så lycka till i den stora Internet djungeln av trådar med bra och dåliga svar, då det är en mix av de mesta vilket är en himla tur för om det inte vad det så skulle det vara riktigt tråkigt att vara här och läsa, samt att vi som är Medarbetare eller sajtvärdar skulle inte ha vare sig mycket att göra eller kunna ventilera våra åsikter.
Men var och en är sin bästa kunskapskälla då varje dag är en ny lärdom av information som sköljs över oss sen kan man torka av det man inte vill ha eller behålla det och på så sätt få mer kunskap i sin egen lilla bank utav andras erfareheter som så småning om blir ens egna erfarenheter och kunskaper som man kan dela med sig av och lära ut så att dom och i&med det kan bli smartare inom sin tid..
Hälsn. Freke

Jag väljer nu att låsa denna tråden innan det blir bråk.
/Anne, sajtvärd
_**/Mvh Anne