Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etiketthundmat
Läst 1830 ggr
[michaelalundgren]
0

Hundmat

Jag har en blandrastik som är schäfer/rottis, som hos sin tidigare ägare åt Doggy.

Är det ett bra foder att fortsätta med, eller ska man satsa på något annat?

AnneN
0

Om hunden äter bra av det, är fin i pälsen, bra i magen och i övrigt också mår bra så ser jag ingen större anledning till att byta foder.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[michaelalundgren]
0

Hon har varit lite kinkig i maten, men det kan ju ha att göra med omplacering och massa annat nytt att göra. Vet inte hur hon åt i förra hemmet.

AnneN
1

Okej, då kanske du kan vänta ett tag och se om hon blir bättre på att äta då hon blir mer hemmastad hos dig… Fråga även förra ägaren om hur hon var med maten där, om hon hade mat framme hela tiden eller om hon bara fick på vissa tider, torrt eller uppblött osv…

Blir hon inte bättre på att äta så kan jag om du vill fortsätta ge torrfoder rekomendera Orijen Adult, annars så är färskfoder ett bra alternativ om man inte vill BARF:a

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Mischa
1

Har du tagit över henne nyligen kan det vara bra att avvakta tills hon är "hemma" innan ett ev foderbyte eller utvärdering av fodret.

≧◔◡◔≦

[michaelalundgren]
0

Jag köpte Doggy som hon skulle ha ätit hos sin förra ägare, så får vi se hur det går när hon kommit till rätta osv. Nu ska vi ta med oss kameran ut på promenad :)

PillanN
0

Håller med de övriga om att avvakta lite.

Du kommer säkert till att bli "bombarderad" med tips på olika foder. Tycker dock inte att du ska gå på att de dyraste fodrena är de bästa. Håller dock med #1 att det foder hon nämner är ett mkt bra,drygt och billigt foder+att man får det hemkört till dörren för endast 19 kr.

Hade det till min jycke med när han inte tålde nått han åt.Jag bytte tvärt då han var så pass dålig och redan efter första portionen var han bättre.

Din vovve ser precis ut som min Andora som jag omplacerade,tom lika gammla Glad

Får man smyga in en fråga vart hon kommer ifrån?

[michaelalundgren]
0

#6 Jag vet inte riktigt vart hon kommer ifrån. Tror hon har bott på Värmdö i Stockholm. Men jag har inte haft någon kontakt med den förra ägaren, utan hon hamnade hos en kompis några dagar i väntan på svar vad som skulle hända med hunden osv.. Nu är hon hos mig.

alphinna
0

Det är inte lätt med foder. Jag har Doggy proff. åt mina och dom fungerar bra på det

Tina-A
0

Alla hundar fungerar olika bra på olika foder. Om hon fungerar bra på det fodret så kan du köra på det! Mycket foder är ju olika "bra", men alla foder som säljs i affär har ändå genomgått kontroller och alla som säljs uppfyller kraven som finns på helfoder för hundar. Så kör hårt om hon fungerar på det fodret :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]