adoptera en hund?
Har någon adopteraten hund från de: Cypern dogs?
Jag fick tanken om att adoptera en hund efter att jag såg en annons på blocket, hur vet man att de är seriösa och kan lita på att hunden är frisk?
Vågar man adoptera hund fråna andra länder?

Jag har aldrig hört talas om varken dem eller hundhemmet som de samarbetar med, men kanske har någon annan här inne hört talas om dem.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
inte jag heller….men jag skulle nog i första hand adoptera en här hemifrån,det finns ju massor med hundar här som behöver hjälp
Jag tycker du ska undvika adoption från andra länder, pga att man inte vet hur seriösa förmedlarna är. Har fortfarande dokumentären om gatuhundsfabriken i Spanien i minne. Sedan finns risken att de kan föra med sig sjukdomar som vi fortfarande är förskonade ifrån i Sverige.
Jag förstår ditt goda uppsåt och goda hjärta, men uppmanar dig till eftertanke. Som spikes skriver så finns det många hundar i Sverige som behöver nya mattar och hussar att älska och bli omhändertagna av.
Jag övertog en tvåårig liten blandras i januari, som då var nyss fyllda två år. Det har varit en del jobb med henne men det har det varit värt. Jag ångrar mig inte en sekund. Det är min andra omplaceringshund. Den förra övertog jag när hon var ett år och hon avled i fjol nästan 14 år gammal.
ALdrig hört om sidan, men är du intresserad av att adoptera en hundkolla in hundarutanhem.se
Vet inget om det, tyvärr…
Våran hund kommer ifrån www.ada-hundar.org
Vad jag vet så är dom seriösa, man kan läsa massor på deras hemsida om hundhemmen och sjukdomar, vad hundarna vaccineras mot, vad som krävs av den som adopterar osv. Vet att flera hälsat på i hundhemmet. Men är man orolig kan man ju, som någon skrev, adoptera en hund från sverige istället.
HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.
Jag tackar för alla svar, jag får kanske tänka om då ifall om jag ska adoptera från Sverige istället, läste på några ställen att det är svårt det där med smittan och ingen garanti på om hundrna är vana vid barn och katter, oavsett hur jag än vill gärna hjälpa en hund från utlandet så känns det svårt att riskera mitt/mina barn och katten.
Så det blir ingen adoption från utlandet, utan jag får kanske ta det från Sverige.
Tackar för alla råd 
#6 om du vill ha en hund från utlandet kan du ju alltid hälsa på någon som finns i jourhem i sverige
Då kanske man lättare kan se om den går ihop med barn och katter. Bara ett tips, lycka till med ditt hund letande! 
HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.
min vovve kommer från www.sos-animals.se
en väldigt trevlig och seriös organisation med riktigt trevliga hundar =) har ett gott rykte om sig och det finns många som har varit där nere och volontärat, har bara hört positiva saker om stället.
du kan ju alltid bli medlem på "tassar till sverige", tror det heter så men googla på det så får du upp sidan….det är en samlingsplats för de som har adopterat hundar från utlandet, där kan du höra om de känner till den där organisationen och kolla runt vad folk tycker om andra utländska sådana.
jo de har jag kollat in :) de la ut en anonns på blocket en pudel tik (blandras) iaf den vart vi intresserade för. Sen jag tycker mycket väl man kan ta en hund via ett bra djurhem som tar hem hundar. Tänk bara på att gärna ha en tid inbokad för svensk kontroll till sin egna vetrinär för att göra en hälsokontroll o så. Det är en lotto dragning med att ta ompleceringshundar även från svenska hem, för alla är itne så himmla ärliga på säga alla fel och vad som kan behövs jobbas på.

#9 Hur lätt är det att kolla någon utifrån jämfört med någon ifrån Sverige?
Men personligen håller jag med de som tycker att det är bättre att hjälpa i eget land innan man tar in fler hemlösa hundar som om dom nu inte skulle passa av någon anledning hamnar i omplacerings karusellen här!
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus
Här är en länk till svt:s uppdrag granskning, som i vintras sände ett program om gatuhundar i Spanien. Så länge folk köper gatuhundar, kommer det heller inte att råda brist på dem. I programmet är det en blandning av hänsynslösa penningkåta hundsäljare/omplacerare, och naiva hundköpare. Det finns alltid, och kommer alltid att finnas människor som vill utnyttja godhjärtade människor. Vill man hjälpa så är det bättre att skänka pengar till kastreringsåtgärder. Och verkligen kontrollera att pengarna går till det ändamålet. För allas skull, köp inte s k gatuhundar.
har aldrig hört talas om dem …
men har du tittat på www.hundarutanhem.se ? det är från irland.. dem har vi skänkt lite grejor till och så dem närmsta åren och dem gör ett jättebra jobb och är seriösa.. och en fördel är att det liger i storbr. för där har dem bra koll på in och utförsel av hundar men sjukdomar o.s.v :P
dem har lite olika kategorier:
små hundar
mellanstora hundar
stora hundar
border collie / collie blandningar
vinthundar
bull / terrier blandningar
Jag går i väntan på min hund.
Kmr från ada-hundar.org
Men skulle aldrig ha köpt om jag inte visste att dem e seriösa.
Har en tjej kompis som har köpt 2 st hundar därifrån + att hon har varit jourhem åt en hund.. Alla dem har vartit stabila å fina.
Annars tycker jag att man ska satsa på svenska hundar, men de e ju upp till var och än.

Finns ju faktiskt väldigt mycket hundar i Sverige som skulle behöva bli adopterade. Bättre att hjälpa dem här i sverige.
De är min åsikt i allafall. Finns säkert seriösa Föreningar i utlandet också. Men jag anser att det nog är bättre p.g.a. sjukdomar som inte finns i sverige att man hjälper dem på plats i stället.
Tycker nog oxå att man skulle välja att ta en från Sverige först…men det finns aldrig några garantier för mental status fastän dom är testade oavsett om de är från utlandet eller Sverige. Som sagt så är ju sjukdomarna som vi inte har här att tänka på
Kolla även hundstallet.
Det finns massa svenska org. som omplacerar, där kan du också träffa hunden i verkligheten och inte bara titta på en bild och läsa en beskrivning nån annan gjort.
≧◔◡◔≦