Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etiketthunden-och-lagen
Läst 799 ggr
studs
0

Vad är rätt ?

Jag var här om kvällen ute och åkte med en killkompis på väg för att fika :)

Väl framme på pubben *där vi drack kaffe hihi* börja vi diskutera våra hundar osv. vi kom då in på hund i bilen,

Jag har juh mina hundara lösa i baklukan,pga av att min tik blir galen o mår inte alls bra de få gånger hon måste åka bil pga de som hänt i hennes tidigare familjer.

Han säger då att det är böter på att ha hunden lös i bilen, att den måste sitta fast antingen med bälte eller i bur, annars klassas det som "o surrad last"

Obestämdså vad gäller?? vill juh inte åka på en snyting av farbror konstapel som kommer springandes med en boot på 1500:- per hund…

Är de så, eller va de bara snack??

Moa-16
0

Det är någon typ av lag på det. Hitta lite om det Här

AnneN
0

denna sida hittar du längst ner en länk till PF-fil där detta tas upp.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Karizma
0

lag är det inte att man får böter av polisen. Jag har ju blivit stoppad för kontroll och de sa inget om att vi hade en hund i knät satt i framsätet med mig. Så de såg klart att det satt en hund där oxå sa kvinnan vilken liten hund o fåga lite sen fick vi åka då allt var ok… men för säkerhetens skull är det bra att hunden sitter fast. det kan rädda liv på både hunden o personer i bilen.

Freke
0

Finns som sagt ingen lag om det, dock rekommendationer! att djuret i bur eller fastspännt, ha då massa ökar i vikt av rörelse (Newtons första och andra lag).

Men som inom allt annat trafikskydd så kommer det säkert en lag om det, men troligen inte ännu på ett par år!

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus