Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettbeteende
Läst 1125 ggr
spikes
0

Veta hut!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I går fick Snodden lära sig att man inte bråkar med en äldre herre här hemma,för uppenbarligen var dörrhålet för litet ansåg Snodd och var på taskigt humör,så han nöp till Spike över ryggen(inte hårt)bara en markering.

Och Spike som är den mest vältrandae 11 åring jag någonsin träffat, tog honom över nacken och gjorde fullkomligt ett nacksving på Snodden(dunk!).

Snodden låg ner under Spike och inget mera hände förutom Spikes dova morrningar ovan Snodd….och gissa om Snodden tog sig i kragen efter det,han gick undan hela kvällen undvek Spikes blick,det roliga är att Spike är inte långsint.. för honom hade det gått över så fort han släppte upp Snodden igen hahaha.

Så Snodden fick bli avspolad med slangen igår,och efter det var han på klart bättre humör,dom har sina dåliga dagar dom med i värmenGlad

Freke
0

Haha ja man ska inte mucka med ålder!

När jag hade uppgörelsen mellan Tzar och Izzie(amBulldoggen) så ville hon inte gå in i lägenheten på två dagar!
Och då hade Tzar inte rört henne han morrade bara för at hon gick i hans matskål när han var hungrig och dom delar matskål men störst går först fick hon lära sig då!

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

CarolineO
0

Mammas & pappas lill-kille på 8 månader har blivit upp-och nervänd av min Emil på 7 år sen han var nykommen, men inte för att det hjälper!

När jag & Emil kommer på besök blir han ju såååå lycklig & hoppar på Emil, så han inte får vara ifred en minut. Till sist tröttnar Emil på honom och stoppar in hela hans huvud i sin mun och gurglar högljutt, samtidigt som han lägger en tass över honom…
Men nej då.  Så fort han släpper e Ascott i farten igen!!!
Han fattar inte vad det är frågan om, hehe

zabelle
0

#0 Vilken fin bild!!

Zabelle   

AnneN
0

Haha, ja ingen idé att bråka med vältränade gamlingar Skrattande

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

AnnL
0

Nä pensionärer bråkar man inte med då fär man sig en åthutning. Flört

Jätte fin bild Spikes

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

spikes
0

1,haha javisst de e så det ska varaSkrattande

2,ibland kan det ta tid för dem att fatta signalerna,men snodden är ingen valp han är 7 årObestämd.

3,ja dom är fina tillsammansFlört.

4, spike är absolut ingen man stöter sig med i onödan….ändå är han bra tålig,jämfört med hur han var i början..

5,Tack det ska tilläggas att dessa 2 herrar aldrig leker med varandra men gärna var för sig och utan gruff,och det kräver vi inte av dem heller,dom funkar bra ihop på alla andra sätt och vis och det är vi nöjda medFlört