Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettveterinär-sjukdomar-hälsa
Läst 1485 ggr
pippa__
0

Vaccinationsintyg

Hur gör man om man inte frå tag i vaccinationsintyget från uppfödaren? Har Locca på foder, och behöver få tag i vaccinationsintyget för 1-årssprutan, men får ej tag i uppfödarna.

Vad gör man? Har ytterligare en spruta som måste föras in i intyget… :/

spikes
0

Vet du vilken vet din uppfödare har så kan du ringa dit,eller så ring och rådfråga en vet…fick du inte med det vid köpet?.

AnneN
0

Veterinären kan även göra ett nytt vaccinationsintyg, så får du inte tag i det befintliga så är det ingen fara.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

pippa__
0

#1 Nä, hon är inte min än (foderhund), men då kan jag alltså prata med min vet om ett nytt?

#2 Men hur gör man med de sprutor hon har fått som valp, dom finns inte me där då ju.. :/

AnneN
0

#3 näe de finns inte med där, men huvudsaken är ju att hon fått dem, sedan vet jag inte om veterinären kanske kan fylla i dem också om ni går till samma veterinär för då bör det ju synas i hundens journal

_**/Mvh Anne

pippa__
0

#4 Hm jo där sa du nått..=) Men får vetrinären lov att lämna ut information om hunden när jag inte har haft den?

Ska höra med min vetrinär då jag tror att dom har haft samma.. =)

AnneN
0

#4 Jodå det bör de väl få om det nu mer är din hund.

_**/Mvh Anne

spikes
0

5, det tror jag att dom gör dom själva vill ju veta vad för sprutor hunden redan fått så dom inte över vaccinerasFlört

pippa__
0

#7 Jo iofs =)