Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: klicker-träning-trix
Läst 1640 ggr
Tina-A
0

Video - hoppa upp på ryggen

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Idag har det regnat så jag tänkte att jag skulle lära oliver nåt snabbt och lätt, så vi körde hoppa upp på ryggen.

Oliver är ganska liten så än så länge sitter vi bara ner.. Till han har jobbat upp sina hopp lite. Och vi började idag för en liten stund sen, så som ni ser är det långt ifrån inlärt än :) Men jag tänkte det kunde vara kul att se något som var på inlärning och inte bara "perfekta" trick hela tiden!

Har ljud på så ni hör min röst och när jag klickar om det är något som skulle intressera någon. Lägg märket till att när han hoppar över ryggen istället för att söka sig till mina axlar kommer alltså inte heller något klick.

Filmat med mobil så SÄMST kvalitet.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Tina-A
0

Bra balansövning också. Kanske både för hund och matte ;) Gå och träna med era hundar nu ^^

AnneN
0

Hmmm… hade vart ett kul trick med Velvet, men hon väger 20kg och jag har dålig rygg Obestämd

Men det var kul att få se er träna det Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Tina-A
0

#2: Om det inte var för din dåliga rygg hade det nog gått. 20kg är inte såååå mycket, kanske… Tungan ute Man kan ju alltid prova om man har ryggen för det! Eller försök få upp henne på någon annan, hehe.

AnneN
0

#3 förut hade jag en schäferhane på ca 45+kg som kunde detta, men det var innan min rygg pajjade… Men får jag bara ordning på ryggen igen så ska detta tränas in Skrattande

_**/Mvh Anne

Moa-16
0

Bra!. Ska jag absolut testa;)

[Vargnatt-]
0

Kul trick men jag skulle knäcka ryggen om Aramis försökte Skrattande

spikes
0

haha vad mysigt…men jag har gjort en transplatation och satt fast allt med stål i ryggen,så jag skulle inte våga emd en 28 kg snodden eller en 34kg spike….

AnneN
0

hmm… ett liknande trick för oss med dålig rygg och/eller tunga hundar kan kanske vara att hunden hoppar upp med bara framtassarna mot ryggen/axlarna (beroende på hundens storlek)?

Det ska jag testa! Skrattande

_**/Mvh Anne

Moa-16
0

Hm. Eller så lär man hunden något annat trick istället;). Typ hoppa över matte?. Då får ni inte ont:).

spikes
0

9 Då lär dom hoppa 1,62 för jag är stelopererad och kommer inte ner på huk så hahaha

[Vargnatt-]
0

Hm, kanske kan testa hoppa över matte om jag sitter på knä och har sambon som hjälper till Skrattande

Moa-16
0

Ja eller så kan dom ju hoppa över ett ben som ni håller upp;). Om ni inte kommer ner på knä förstås.

Tina-A
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vad idérika ni är som försöker komma med förslag till de som inte kommer ner på huk :)

Slänger in en video på förslagen i tråden, #8, #9 och #12, och en med armarna. Dock landar han på mig när han ska hoppa över mig när jag ligger, vilket han inte ska göra (slarv), men jag tycker det är så himla jobbigt att lägga mig ner så jag struntade i det och orkade inte göra om :P

Moa-16
0

Riktig freesyle stjärna ju….

Tina-A
0

#14: Jag är utbildad freestyleinstruktör, så jag testar ju allt på Oliver :)

[Vargnatt-]
0

Duktiga ni är :)

spikes
0

vad roligt att se…..jag körde mycket hopp genom rockring när snodden var yngre men har tappat det lite…..kan nog vara dags att ta upp det igen….man får ju inspiration av att titta på erFlört

Tina-A
0

#17: Åh, rockring :) Vad kul! Det har jag aldrig gjort, det mååste jag göra! Dags att införskaffa en rockring alltså ^^, *klurar ut massa roliga saker man kan göra*

Tina-A
0

Gå och träna nu allihopa förresten :) Hjärngympa är jättenyttigt för hundarna

spikes
0

18,den är rolig och billig i inköp,jag hade den och en lektunnel för barn från ikea ute mycket förr….och blandade momenten med lydnad……kom precis att tänka på att ringen är nog för Spike också,för han har ju inte dragit ner på takten alls trots sina 11 år….jag har ju bara kört lydnad med honom,för att få ordning på honom……

Tixy
0

Han är ju så duktig, din lilla Oliver! :)

Ska försöka klura ut något bra trick uppe i norrland, där vi har en stor tomt att träna på.

Tina-A
0

#21: Krypa baklänges skulle jag definitivt köra med Idelma :) Hon kommer lära sig det på ett kick tror jag! Backa gick ju superlätt för henne, och krypa baklänges är lättare än många tror!

Tixy
0

#22 Ska testa det med henne! :) Vore riktigt häftigt.

Svea-
0

Våran Ice hoppar upp så på ryggen..Det har min dotter lärt honom.Give me 5,vacker tass,kryp,sitt som ekorre,hoppa upp i famnen,skall,sitt,ligg…

nu är det väl släcka lampan i köket hon tränar..hihihi..

å rulla runt tror jag det e efter det..

dom två e jätteduktiga.. ska visa min dotter sen vad du å Oliver kan.. ni e så jätteduktiga .. kul å se!!

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.