OT Arbetsintervju i Malmö
Ringde en kvinna idag och ville att jag skulle komma på arbetsintervju på torsdag… Ja visst är jag intresserad tyckte jag, men oj, det är en bit att åka!
Jag bor ju uppe i Luleå och intervjun är i Malmö!
Tur att arbetsförmedlingen står för sådana kostnader 
Får se hur detta ska gå, jag har noll lokalsinne + att jag aldrig har varit i Malmö…
Någon som bor i närheten av Malmö och är ledig på torsdag eftermiddag som skulle vilja hjälpa mig att hitta dit jag ska? 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
TYvärr bor jag inte i Malmö, och har precis som du, värdelöst lokalsinne ^^ Får man fråga vad det är för jobb du ska på intrevju till?

#1 det är tydligen nån typ av säljjobb på 3 Visions Nordic AB
_**/Mvh Anne

Om du har kartsinne kan du alltid skriva ut en karta/vägbeskrivning!
Jag håller tummarna för att du hittar fram och att det går bra :)

#3 Karta kommer att skrivas ut, men jag har inget kartsinne heller… Förhoppningsvis så anländer jag i god tid så jag kan fråga mig fram om ingen kan möta upp mig
_**/Mvh Anne
Men Anne!!! var du tvungen att göra det precis på torsdag???
,jag ska ju åka till västmanland då och hämta grejer….guud så synd annars hade jag gärna mött dig,skulle vara så kul att träffas….hoppas du hittar nån,jag vet att ann l är härifrån också…kanske hon kan.kram!

#5 Men, det var ju typiskt! Jaja, skulle jag nu få jobbet så lär ju fler tillfällen dyka upp…
Jag hoppas jag hittar nån som kan & vill guida mig
_**/Mvh Anne
AnneN
Känner du till företaget sedan tidigare?
Om du får jobbet betyder väl det att du måste flytta till Malmö?
(Jag trodde att AMS regler bara gällde att man måste söka jobb inom det länet man själv bor i?)

#7 jag hade aldrig hört talas om företaget innan…
Ja får jag jobbet så blir det att flytta, men det är jag beredd på att göra.
Arbetsförmedlingens regler är sådana att man måste söka jobb i hela landet, men huvudsakligen inom pendlingsavstånd. Men skulle jag tacka nej till ett jobb så kan jag bli utskriven från arbetsförmedlingen + att soc då får rätt till att neka bidrag.
_**/Mvh Anne
Helt sjukt. Jag är visserligen inte för bidrag på något sätt, men att behöva flytta till andra ändan av landet för ett jobb är väl att ta i ändå?
3 vision nordic är ett företag som arbetar med telemarketing och eventförsäljning. De arbetar med några av dom stora teleoperatörerna i sverige. Inte med 3 dock, som man kan tro=)
Inget seriöst företag tyvärr - dålig lön och inget kollektivavtal.
Det finns gott om sådana jobb, närmare än Malmö=)

#9 Jo man kan ju tycka att det är lite sjukt att man ska behöva flytta till andra änden av landet, men så ser det tyvärr ut i dagsläget 
Har du själv erfarenhet av detta företag? Ska iallafall iväg på intervjun på torsdag så får jag kolla upp detta med lönen, avtal mm då.
_**/Mvh Anne
Jag har arbetat för dem, som konsult i ett annat ärende.
På så sätt har jag kommit i kontakt med anställda som har haft en hel del att säga.

#11 aha, bra att få höra andras erfarenheter… Har jobbat på ett liknande ställe tidigare och även där var lönen usel, men hade iallafall trevliga arbetskamrater och det är ju trotsallt ett jobb = bättre än att vara långtidsarbetslös
_**/Mvh Anne
Är det ett försäljningsjobb du söker?

#13 jag söker alla jobb jag har behörighet till, men just detta gällde säljjobb
_**/Mvh Anne
Det finns otroligt många, och många du kan sköta hemifrån.
Med minst lika bra lön.
På 3vision har man en garantilön på 10000 sen har man provision.
En snittlön ligger på 16500 (innan skatt)

#15 Tack, jag har sökt de flesta av de jobb som jag har behörighet till på arbetsförmedlingen redan, men tyvärr är det sällan man blir kallad då jag varken har utbildning eller körkort.
Garantilön på 10000kr/månad är väl ungefär vad jag haft på en del andra arbetsplatser också så jag är van vid dåliga löner, bara jag slipper vara arbetslös så är jag nöjd
_**/Mvh Anne
Men stackars Anne. Mycket trodde jag om arbetsförmedlingen men inte att dom kunde tvinga någon att åka genom hela Sverige. Då kommer du väl med flyg till Sturup eller. Därefter tar du flygbuss till Malmö. Eller du ska åka tåg. I vilket fall som helst så ta reda på adressen du ska till så möter jag upp på stationen i Malmö. Jag tar reda på vilken buss vi ska ta från centralen dit du ska. Jag åker på sommarkortet nu inom hela Skåne. 485 kr för 50 resor. Klart jag ställer upp.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

#17 Jag får veta imorrn vilket resesätt det blir, hann inte ringa till arbetsförmedlingens resebyrå innan stängning idag… Tack för att du vill hjälpa mig, ska blir riktigt trevligt att få träffa dig 
_**/Mvh Anne
17,Du är en klippa
,vad var det jag sade Anne

#19 du har rätt som vanligt 
_**/Mvh Anne
Har tagit reda på adressen till företaget du ska till. Är ca 15 min. gångväg från stationen. Så vi behöver inte ta bussen
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

#21 Tack, underbart där får vi en skön liten prommenad 
_**/Mvh Anne
OK, då hoppas jag att du får jobbet.
Lycka till

#23 tackar 
_**/Mvh Anne
lycka till!
malmö är en fin stad, skåne med :D 

#25 tack 
_**/Mvh Anne

Ojojoj, detta blir ju som en liten semestertripp! 
Natttåg ner, med byte i sthlm… Bo på hotell i Malmö… Tåg till sthlm och nattåg från sthlm till Luleå.
Åker alltså onsdag em hemifrån och kommer hem igen på lördag mitt på dagen.
Ska bli trevligt att få träffa lite vänner från forumet nere i Malmö 
Har 1 timme mellan tågen i sthlm också så om någon vill komma och säga Hej under tiden så finns jag på stationen. Ska kolla senare idag vilka tider jag är där.
_**/Mvh Anne
Du är så välkommen, vi ska nog ta hend om dig! 
Zabelle

Nån som vill komma och surra 1 timme på tågstation i sthlm på fredagkväll? Finns där mellan 19:39 - 20:42
_**/Mvh Anne

Nu åker jag, kommer inte ha tillgång till dator föräns på lördag em så har ni några problem så kan ni PM:a någon av medarbetarna.
Hoppas alla får en bra vecka, och glöm inte hålla tummarna för att jag inte ska gå vilse någonstans. 
_**/Mvh Anne

Nu är jag hemma! 
Det var ett riktigt skitjobb verkligen så jag blev faktiskt glad då jag kollade mejlen och de meddelade att jag inte fick anställningen 
ca 20 timmar med tåg från Luleå till Malmö, 10-15 minuters intevju, 1 natt på hotell och lika många timmar med tåg tillbaka till Luleå igen… Och de där minutrarna kunde de inte ha tagit via telefon? 
Jaja, jag hade iallafall jätte trevligt i Malmö tack vare AnnL och zabelle, tack tjejer ni är verkligen underbara
Fick ju även träffa zabelles mysiga väluppfostrade vovve och de söta katterna 
Sedan då jag fick vänta 1 timme vid tågbytet i Stockholm så kom Freke, Nicciz med hundarna Tzar & Izzie (osäker på stavningen). Underbart trevliga människor och helt underbara hundar, Tzar var ju bara såååå vacker, lugn och väluppfostrad, dock inte så sugen på att hälsa
Den andra vovven var super mysig och översocial (hade gärna fått följa med mig hem) 
Tack för att ni kom och höll mig sällskap, var verkligen trevligt att få träffa er alla 
_**/Mvh Anne
Låter som du fick en lyckad resa ändå
…jämt ska du ha allt skoj när jag inte har tid

#33 och aldrig har du tid då jag har skoj 
_**/Mvh Anne
#34 Skönt att höra att du kom hem ordentligt! jätteskoj att träffa dig även om jobbintervjun inte var nån hit. Tack för en jättetrevlig em o kväll Anne! Vovven tackar för komplimangen!
AnnL´s vovve vann först sin klass och sen best in show! på blandis utsällningen i Åstorp!!! Superkul!!
Zabelle

Du fick ju en liten minisemester trots allt och du verkar ju ha haft riktigt trevligt!
34,näe och det bara för att du alltid har skoj när jag inte har tid
,fast å andra sidan har jag haft rätt skoj jag med med tanke på att jag kommer från norrland och inte västmanland ….sägs det här hahaha