Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettallmänt
Läst 868 ggr
pippa__
0

2 Hundar?

Fråga 1: Hur pass stor ålderskillnad ska det vara på hundar innan man tar in en ny hund i hemmet? Min tjej jag har nu är 11, snart 12 månader, när är bäst tid att ta in en ny hund i familjen?

Fråga 2: Hur aktiverar man en schäfer/husky blandning på bästa sätt?

monsi
0

svar på fråga 2 gå lite olika kurser med den kolla noga tränarna innan så du gillar sättet de tränar på o hur de är.

Finns en massa roliga saker du kan hitta på med din hund. rekomenderar mycket tanke arbete använda hjärnan så träna tricks eller liknade. Lycka till!

Fråga 1 skulle kanske vänta lite med en hund till.

Hundra lär sig både bra o dåliga saker av varandra.

skulle skaffa en hund till när du kommit på ett bra sätt att aktivera den du har så den är lugn o lycklig o du inte tycker att den hittar på mer bus än du står ut med att den även lär den andreGlad

Lycka till!

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

spikes
0

fråga1,jag har alltid väntat de 3 första åren så jag fått in en bra grundlydnad och stadig hund,dessutom har man helt klart för sig vilken personlighet hunden har,om det inte gällt en omplacering men då har jag varit noga med att kemin stämmer med mina hundar.

fråga2,kan tänka mig att en sådan blandis behöver mycket motion och tanke arbete….spåra, söka,cykla, träna lydnad är säkert bra också men inte i denna värmenFlört

Johanna
0

jag skaffade en valp när min hund va ca 1,5år…

o med facit i hand så skulle jag ha väntat.. haha.. men sen va min dam väldigt speciell oxå, lite av en "damphund".. o jag förstår nu att jag skulle haft en bättre lydnad på henne innan jag skaffade en till

eftersom den lilla hunden tyvärr har blivit lite i 2:a hand, eftersom den äldre kräver så mkt o fokus har lite legat på henne..inte så att hon har märkt av det lr mått dåligt av det, men jag som ägare kan jag känna att det hade varit kul att kunnat ge ngr procent mer på henne
nu har det gått bra ändå, o den yngre hunden har blivit en jättefin hund!

o jag ångrar inte alls mina hundar, o tycker o tror att dom har det bra tillsammans o dom leker på ett sätt som jag aldrig kan göra med dom..

men.. se till att du har bra koll på din första hund innan du skaffar en till.. för din skull..Skrattande

lycka till!

Freke
0

Är nog lite som #3 Skulle nog vänta tills trotsåldern var över åtminstonde.. Annars har du en hysterisk hund och en hysterisk valp=dubbel arbete på riktigt och 2st avundsjuka hundar konstant.

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

pippa__
0

Ok, kan nog hålla me er alla.

Denna hunden det avr frågan om är en unghund så det är ingen valp, men det verkar på ägaren som han är i trotsåldern han me. Nog bäst att vänta verkar det som. Har en liten tonårstjej som kräver ganska mycket nu =)

Tack för svar!

studs
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

pippa__ tror du gör rätt i att vänta, schäfer och husky är en enormt krävande hund, jag har juh min blandning av de raser samt att min har collit i sig, får hon inte ca 3 timmars kropsligt arbete om dagen är hon inge rolig alls, de e enormt mycke träning iom huskyn som gärna drar :P som sagt du gör nog himmla rätt i att vänta tills den du redan har är lite större =)

Blandisfantast
0

Jag håller med dom andra att det är bäst att avvakta och om den är på tal om en omplaceringshund i typ samma ålder så ska du absolut vänta, tycker jag!!!