Nästan en vit herdehund!
Tjolahopp på er!
Hoppas ni haft en bra midsommar
.
Själv blev jag så sugen på att ta hem en vit herdehund som jag blev erbjuden,dom ska flytta och dom ville inte lämna hunden till vem som helst….
Synd att det var en tik,för jag skulle aldrig kunna ha en sådan med en Spike i huset,och vore det bara Snodd så skulle jag kastrera(vilket jag är emot)…
Så där ser man vilka möjligheter som ibland bara går en förbi….
Den var så fin och otroligt social

Midsommaren har varit lugn och trevlig. Hoppas att hunden hamnar hos bra perosner nu då du inte kunde ta henne. Ibland så kommer det situationer som man gärna skulle hoppa på men av olika orsaker inte kan.

Även här var midsommaren lugn men väldigt trevlig
Synd att du inte kunde ta den, men hoppas att de hittar en lämplig husse och/eller matte till den.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Vart ska de fytta eftersom de inte kan ta hunden med sig?
Finns flera länder som inte är några problem att ta med hund till.
Island kanske inte är så kul har för mig det är 5månaders karantän innan man får ta in hunden.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
1-2,tack ja ibland är suget stort,men förståndet större
,det gör dom säkert dom är mycket noga med sina djur
.
3,Måste man flytta utomlands för att inte kunna ta med sig en av sina hundar?,det finns starka orsaker ändå….ägarna ska sälja och flytta till mindre för dom blev brutalt rånade en natt i sitt hus…..mer behöver jag inte säga.
Dom mår dåligt ändå av att behöva lämna bort en av dem….ska väl tillägga att hundarna förblev orörda..

Reagera o fråga för jag har sett trenden öka med att folk skaffar hund o sen upttäcker att den är mer jobb en de trodde o gör av med dem som ett gamalt klädes plagg när det inte passar längre.Sånna gör mig vansinnig.Ser rött när det händer.
Tråkigt när det händer något olyckligt som gör att de måste låta en vän flytta till någon annan.
De värkar vara måna om vart den ska bo synd du inte kunde ta den, den hade fått det bra hos dig.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
5,jamen man ska aldrig dra alla över en och samma kam….och hade det varit så hade jag nog talat om det för dom själv….i många fall kan det ju också vara bra för hunden att komma därifrån så fort som möjligt,om man tagit på sig för mycket….dock inte i detta fallet.