Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettvalpar-avel
Läst 2083 ggr
Linnet
0

Kort hängning

Jag parade min tik i går och har även tidigare parat med samma hane. Men han är väldigt snabb av sig, hängning som inte är mer än nån minut om ens det. Känns nästan som om det inte blir en riktig parning då, men han brukar tydligen alltid lyckas och det har jag ju levande bevis på, då jag har tre valpar  efter honom här hemma. Tidigare erfarenheter av parningar så har dom ju suttit fast i en hel evighet, fast då vet man ju i alla fall att det har blivit en ordentlig parning. Nån annan som har varit med snabba hanhundar.

spikes
0

Jag var inte med själv,men min uppfödare lånade min förra hane en gång och han var "snabba ville",och det blev 7st fina collievalpar av detFlört…men det är nog inte alltför vanligt att det går så fort,och ofta vill dom ju göra om det igen i så fall.

Denna kommentar har tagits bort.
nybban
0

Oj då nu gjorde jag samma sak igen, råkade skriva fast det var dottern som var inloggad. Det var alltså jag som skrev tråden.

#1 Jo, det blev ju två parningar i alla fall och det känns som om man gärna ser att det blir flera gånger när det går så där snabbt. Men ägaren till hanhunden sa redan innan dom parade sig att han var snabb.