Vad för ras?
Vilken ras kan denna lilla tjej vara?
Tack för svar :)

Hur stor är hon? (är svårt att avgöra av bilderna)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
kan vara chihuahua och/eller dvärgpinscher i henne tror jag
kanon söt :D ser ut som chihiuahua i huvet hehe söt som bara den. kul :)
Jag tror oxå Chihuahua/dvärgpincher
jag tror dvärgpinscher, ser exakt ut som min förra hund o han var dvärgpinsher/schipperke förutom att han inte var lika svart på ryggen utan mera mörkbrun, söt är hon iallafall, vad roligt
Jag gissar också på chihuahua/nåt. Kanske dvärgpinscher. Färgen är ju lite åt yorkhållet. Min systerdotter har en hund som sägs vara renrasig york men vi misstänker mer i honom, kanske dvärgpinscher. Han ser ut som din vovve fast med bara lite längre hår, har tyvärr ingen bild på honom. Jag skulle kunna tänka mig kanske en blandning av alla dessa tre raser…men jag är så dålig på sånt. Jag har ialla fall en chihuahua/dvärgpinscher. Här är bild så du kan jämföra
Okej, tack så mycket allihopa! :D

jag tycker den ser ut som en jr lite med i färgen? Ot allså :)
#14 vet inte .. men hade gissat på jack russel, dock brukar man förkorta det jrt så vet ej :P

Men jack russel är brukar inte vara den färgen.

Ja det var jack russel jag menar. Finns väl flera o vanliga med brun kropp o svart rygg så är min systers JR :)
Jag har tittat på bilderna på din hund igen och tycker att mycket påminner om min förutom färgen och att din verkar ha lite längre ben. Jag tror mer och mer att där är dvärgpincher i. Jag la märke till öronen och virveln på sidan på halsen vilket min hund också har. Hon har också ganska bar mage på nedre delen och tidigare var hennes hals också ganska bar framme på men det har växt till sig.
När jag hade fått Izzie så sökte jag runt på internet efter bilder på samma blandning av nyfikenhet. Om du söker på Youtube på "chihuahua/dvärgpinscher" eller "chihuahua/miniture pinscher" så finns där film på den blandningen i liknande färg som din.
Någon har hängande öron och någon stående men Izzie började med hängande öron men hennes har nu rest sig.
Tog två nya bilder nu precis för att visa vad jag menar att din hund liknar Izzie på öronen och virlvarna på halsen.
Här är på öronen