Temperaent hos föräldrarna? Varför hon valde att para tiken? Varför hon valde den hanen hon använde? Är hundarna 100% friska? Vad kan hon ge för stöd till dig eftr valpköpet? Är valparna vaccinerade, ID-märkta, dolda felförsäkrade, avmaskade, besiktade ua.
Jag skulle nog ställt lite frågor i stil med Varför föder du upp hundar? (Inte för att jag tvivlar på att det finns en bra anledning, utan för att jag skulle undvika köpa hund av någon som gör det för att tjäna pengar på valparna). Hur mycket Valpar föder personen upp? Vilka krav har personen på valpköparen?
Det finns många bra frågor att ställa.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Jag hade nog även bett om föräldrardjurens reg nummer/id eller något att kunna kolla på hunddata (under förutsättning att föräldrarna var rashundar) där kan du kolla upp deras bakgrund och även se lite veterinärhistorik ex HD röntgen.
Och även fråga om föräldrardjuren är testade mot dom främsta ev. genetiska sjukdomar som kan uppkomma i dom involverade raserna.
≧◔◡◔≦

#1 och #2 tar upp många bra frågaor att ställa! När det gäller tex olika test och resultat, kräv papper med resultaten, alt regnummer på föräldradjuren så du verkligen kan verifiera resultaten via datan! Alla är tyvärr inte ärliga och har man inte sett resultatet kan uppfödaren säga vad den vill, tyvärr.

I denna artikel med lite tips för ett lyckat valpköp så kanske du kan få lite tips.
Lycka till 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!