Vilken tur
I dag så var det menigen att jag skulle åka och hemta en hund. Det var akut och hon behövde flytta i dag.
Hon sa att hon var hur snäll och underbar, jagade inte kaniner eller något, möjligtvis fåglar. Allt lät jätte bra!
Men i dag kom en som skulle bygga på gäststugan, pappa och han satt i köket och pratade. Så jag tog datorn där och letade upp annonsen för att sedan ringa henne och se när vi skulle träffas. Så säger han som ska jobba här att han känner den hunden.
Han berättar sedan att det är en problem hund osm flyttat fram och tbx för ingen klarar av den och att han har förs sig att den jagar kaniner. (vi har kaniner så viktigt att allt går bra mellan hund och kanin).
Jag vet inte vad jag hade gjort om jag fått hem en hund som är jobbig. Försöker få tag i ägaren men fick inge svar, ska se om jag kan få tag i henne senare.
Jag tycker att det var dålig stil att ljuga om hur hunden är! Glad över att jag fick reda på det.
(vet inte om jag kan lägga ut länken på annonsen, om det nu är tillåtet här).

Oj vilken tur du hade, men synd om hunden som hamnat i omplaceringskarusellen.
Det är okej att lägga ut länk till annonsen.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#1 Ja, jag hoppas att hunden kommer till ett bra hem där någon kan arbeta med henne.
Okej, här är annonsen: http://www.blocket.se/dalarna/Akut_behov_att_nytt_hem_22160947.htm?ca=6&w=1

#2 verkar som att annonsen är bortplockad nu.
_**/Mvh Anne
#3 tydlig. Den var där när jag skrev kommentaren #2

kanske ägaren finns här lr känner ägaren. hoppas iaf att folk kan säga varför de ej kan ha kvar sin älskade hund o vad som är problemet med hunden om det nu finns problem.
Jag råkade ut för en "lögnare" för inte så länge sen..
Vi skulle ta en hund på foder, så ringde det en dam som hade en renrasig schäfer på 10 månader med jätte fin stamtavla! Alla hans brorsor hade blivit polishundar!
Efter det samtalet hörde hon inte av sig nå mer, senare kom det ut en annons på blocket där det var den "schäfern" hette samma och var lika gammal. Men i den annonsen stog det att han var blandras och att hon inte alls bodde på det stället hon sagt i telefon.. Hur kan man bara ljuga sådär och sen bara sluta höra av sig.. och inte svara när man skickar sms..
Oseriös person!
Hoppas det var okej att jag skrev detta här..
Usch jag har blivit lurad jag med fast gällande kanin.
Men då var det redan försent, gav bort två kaniner till en som bara vill tjäna pengar och inte tänker på djuren. Hon lät väldigt trevlig, jag gick t.om in i hennes hus och tittade lite på hennes kaniner.
Hennes djur bara "försvinner" sägs de, det är typ ett "omplaceringshem" och en av mina kaniner jag gav bort (förra året) omplacerades enligt henne till en familj med andra kaniner på landet i stall. Fick deras mail men de svarar aldrig på mailen. Iaf. ljuger hon massa skit hela tiden. Masa bullshit!

#7 skulle du kunna PM:a mig info om vem denna person är?
_**/Mvh Anne
#8 Absolut.