Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: allmänt
Läst 998 ggr
alphinna
0

Min nya hund Leo.....

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Testar om bilden på min Leo blir bra här ute, har problem med att bilden blir för liten…….

AnneN
0

Så söt han är Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

alphinna
0

*1….ja han är en fin kille, men har en hel del problem som är till för och lösas

sighni
0

Ja, det var en fin hund. Är det dobermann i honom? Är han omplacerad? Vad har han för problem? Leo är ett fint namn. Det har jag döpt en av mammas katter till.

Eija
0

Oj! Va ståtlig han var…så fin…."Se på mig"….ser det ut som han säger…Glad

alphinna
0

*3……Han är en Pinscher på snart 2 år. Han har bott hos mig i 3 månader. Han är en import från Finland och var plaserad hos fodervärd. Han hade det inte alls bra utan kenneln tog tillbaka honom. Efter att min förra hund dött i cancer så fick jag telefonsamtal från kennelägaren om Leo……Bekantas bekantas bekanta *ler*……Han är stressad pga understimulering när han kom, gör utfall mot andra hundar och människor. Men är inte aggressiv utan det tror jag beror på osäkerhet. Han är bättre men har inte riktigt landat här hemma än…..

Han är en jättego kille

sighni
0

#5 Lycka till med honom.

alphinna
0

*5 och 6…….Ja han är jättego och han går bra ihop med Kali….Kommer och bli bra det här……

Skruttan-1
0

haha jag trode han var en doberman :D hihi himmla fin pinsher de är väl rätt livliga hundar? glada o fulla av spring? kanon fin o söt

alphinna
0

*8…..många som säger det *skrattar* Dom är ju väldigt lika.

Rasen är kvicktänkt, nyfiken och har ofta en egen uppfattning om hur saker och ting ska göras . Pinschern är snabb på att hitta och utnyttja sin ägares svaga punkter. Det brukar underlätta om ägaren har humor och kan skratta åt dess påhittighet.

Skruttan-1
0

#9 ja de ska vara en hund som kräver sin matte/husse sägs det men när man har en bra balans ska de vara en bra familjemedlem :) träffat flera livliga glada små rackare tyvärr har ingen vart svart som din utan bruna/röda tycker ju dessa svarta är finare i sin svartapäls. Gulligt att de är så påhittiga alltid kul o lyssna på vad den jag känner rätt bra har hittat på :D hans matte skriver en dagbok som jag får läsa o ligger dubbeltvikt över hanns upptåg :) är en unghund o kan vissligen en massa saker men hittar på egna göra med :D

alphinna
0

10…..Han landar ju mer och mer här hemma och hans fantasi börjar komma fram. Det här är min första Pinscher så det ska bli jätteroligt och få lära känna den här killen och hans framtida upptåg. För jag är säker på att det blir ett och ett annat……Får vi bara ordning på några problem som han har så kommer han och bli ett riktigt charmtroll…

Glad