Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettrip-hundar-vi-minns
Läst 1190 ggr
sighni
0

In memorian

Jag vill berätta att min saluki Cissi är död nu. Hon dog i onsdags kl.17.00 hemma i sin favoritsäng. Veterinären kom hem och avlivade henne och allt gick mycket lugnt tillväga. Whipparna Hedda och Myggis låg bredvid henne när hon somnade in. Cissi hade haft mycket problem med urinvägarna. Hon har haft UVI många gånger och struvitstenar. Hon åt ett förebyggande foder mot det. I april ungefär började hon läcka alldeles förfärligt. Hon kissade jämt verkade det som och både jag och vetr. trodde att hon fått UVI igen. Men icke! De togs både urin- och blodprov på henne och hon röntgades men ingenting fel hittades. Hon fick problem med magen också och fick medicin för det. Aptitet blev sämre än någonsin. Hon har ju varit dålig på att äta hela sitt liv men nu var det lögn att få henne att äta. Och det rann om henne. Jag svabbade hallgolvet varje morgon. I måndags kväll vände alltihop och hon kunde inte kissa. Hon försökte och försökte men inget kom. I tisdags åkte jag till vetr. som ultraljudsunderökte henne och blåsan var sprängfylld. Hon kateteriserades. Vetr. upptäckte också en stor svullnad i urinröret där det går ner i vagina. Hon fick muskelavslappande medicin och 1 dygn för att se så det verkligen var en tumör. I onsdags kunde hon inte kissa igen så det var inget val. Om ni visste vad jag saknar henne. Hon var verkligen en speciell hund som jag tycker så mycket om. Det är så ledsamt att hon inte finns mer. Cissi ska begravas bredvid Elsa (siames) för de hade ett alldeles speciellt förhållande.

Jag funderar mycket på foder. Man köper foder som man tror är bra och som har gott rykte och så får de tumörer i alla fall.

Det är så bittert med Cissi för hon var så pigg(till i ti) och alla organ var så bra sa vetr. De tog en röntgen bild för bara en vecka sedan och då sa vetr. att det såg väldigt bra ut särskilt för att vara en så gammal hund. Vad hjälpte det? Cissi blev 13 år.

alphinna
0

Skickar en fin dikt och tröstekramar…….

Only wanted you

They say memories are golden
well maybe that is true.
I never wanted memories,
I only wanted you.

A million times I needed you,
a million times I cried.
If love alone could have saved you
you never would have died.

In life I loved you dearly,
In death I love you still.
In my heart you hold a place
no one could ever fill.

If tears could build a stairway
and heartache make a lane,
I'd walk the path to heaven
and bring you back again.

Our familychain is broken,
and nothing seems the same.
But as God calls us one by one,
the chain will link again.

Author unknown

AnneN
0

Beklagar verkligen sorgen Gråter

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

sighni
0

Tack ska ni ha. Ja, det var en fin dikt.

Eija
0

Jag är så ledsen för din skull och förstår verkligen hur det känns…Gråter….beklagar sorgen, du kunde inte ha gjort annorlunda, och nu så har din lilla cissi det bra där i hundhimlen…..

Men det blir lätt att man får dessa funderingar kring maten o så….jag miste ju min lilla Gizmo för 3 månader sen, och har fått för mig att det var medicinen som han inte tålde, och dog av här hemma…..men sådant hjälper inte nu, men samtidigt så vill man ju veta så man är aktsam för sin andra hund så att säga….

Moa-16
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Å så sorgligt. En låt till dig och Cissi..

empan-hampus
0

Åh så synd.. Vila i frid <3

sighni
0

#4 Jag undrar verkligen över det där med fodret. Jag förlorade en mycket älskad siames för två år sedan. Hon bara tynade bort. Jag vet inte hur många veterinärer som var inblandade och hur många undersökningar som gjordes och prover som skickades över hela världen. Ingen hittade något fel på henne men hon tynade bort och dog så nåt fel måste det ju varit. De gissade på tunntarmscancer. Förra året dog hennes halvsyster av njurskada. Till skillnad från Cissi blev de inte gamla. Och jag undrar vad beror det på att djuren får så många sjukdomar nuförtiden? Cancer och annat obotbart? Har det något med fodret att göra? Och vad ska man ge dom att äta så de slipper sådant om det nu går.

Cissi var en alldeles speciell hund för mig och i hennes fall är det för sent men det finns ju andra djur.

#5 Tack för sången.

#6 Tack.

AnneN
0

#7 Detta är ett mycket intressant ämne, är det okej om vi startar en ny tråd om just det?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

sighni
0

#8 Ja naturligtvis.

[jakke94]
0

sorligt :(

men hon blev ju endå rätt gammal och har säkert haft ett bra liv och fick avsluta det på ett värdigt sätt.