Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: veterinär-sjukdomar-hälsa
Läst 934 ggr
Trollhassel
0

Prillan var nära att dö ifrån oss idag...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag vaccinerade jag lilla Prillan för hon fyller 12 veckor. Allt gick bra och Prillan skötte sig fint. Hon charmar ju alla. Hon fick spruta mot parvo, valpsjuka och Kennelhosta.

Efter en stund när vi kommit därifrån började hon kräkas hysteriskt. Hon kunde inte stå rakt. Efter ytterligare några minuter ville hon inte röra sig. Hon hängde som en trasa och tandkött och tunga var likbleka. När jag tittade i munnen kämpade hon inte emot. Jag kontaktade vet. men då kvicknade hon till och såg bättre ut. Jag fick bära henne hem och hon ville inte hälsa på sin bästis Roxy som sprang på gården. Hon var elt slut. Hon somnade och fick sova.

En timme senare svullnade hon upp. Hela hon. Hon såg ut som en mops. Jag var livrädd och bara grät. Jag ringde alla vetrinärer jag fick tag på. Hon höll på at dö ifrån oss! Efter baddande med kalla trasor, itutande av vatten och ringande till vetrinärer så kvicknade hon till och svullnaden försvann. Nu sover hon som en stock och andas lugnt. Hon har klåda men det är iget farligt. I morgon bör hon vara sig själv igen, med en erfarenhet rikare. Jag har kontakt med jourhavande vet. i Katrineholm sm kommer på momangen om det skulle komma tillbaka.

Efter en sådanhär händelse blir man skakad. Prillan är det bästa som hänt oss och inget får hända henne.

(på bilden sitter Prillan i vetrinären Ingelas ficka)

Någon som varit med om detta?

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

matte-mi
0

Åh fy vad hemskt!! Stackars liten Rynkar på näsan. Har aldrig varit med om det. Jag förstår att du blev jätterädd

AnnL
0

Oj vad jobbigt, stackars lilla Prillan. Rynkar på näsan Tur att hon har hämtat sig. Men försår att du blev helt förtvivlad det hade jag blivit. Man blir ju så glad för dom små liven. Man blir ju så orolig för minsta lilla som inte är normalt.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

AnneN
0

Oj så stark reaktion på vaccinet har jag aldrig varit med om, har bara vart med om lite dåsighet, illamående och feber men inget farligt.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Trollhassel
0

Det var på håret att hon klarade sig. Nu har hon legat och sovit i 4 timmar. Hon är jättetrött och mår fortfarande lite dåligt. Jag ska hålla mig vaken i natt för att hålla koll.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

[GlittriGris]
0

Skönr att allt ordnade sig till slut,
Om det skulle hänt min vovve skulle jag nog smällt av , pga paniken..

alphinna
0

Men lilla Prillan dåååå, stackars liten. Vilken otroligt kraftig reaktion!!!!! Så skönt i alla fall att hon mår bättre…..Du får hålla koll på henne och så hoppas jag att hon imorgon är sig själv igen….ge henne en kram från oss

Tina-A
0

Men fy vad läskigt :( Vilken tur att hon mår bättre nu! Verkligen obehagligt.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

spikes
0

har aldrig varit med om detta…men gud vad jobbigt,fast riktigt skönt att hon mår bättre nuGlad